• Amy1

Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

Hej!
    Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!

• Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
  • caja

Hej tjejer! Nu när man har en massa Kristianstadsbrudar här får man ju passa på att fråga. Jag är rätt ny här i staden och hittar inte helt. Undrar, vart ska man ta och leta brudklänning någonstans?? (hört att det börjar bli dags för det) sett en affär nere på stan, Randiga rutan som har.. men finns det fler??

• Amy1

Caja!
    Roligt att du hittade hit!
    Ja, Randiga Rutan är nog den enda affären här i stan som har brudklänningar vad jag vet. Men det är ingen affär jag rekommenderar i varje fall. Jag har beställt min klänning i Hässleholm på Ateljé MB, de är suveräna och har massor utav klänningar! När och vart ska du gifta dig?

• caja

Amy1
    Hallåj där! Har varit och kikat på deras sida nu, och den verkar ju väldigt bra.. så det blir nog en sväng dit efter nyår nu antar jag. :) Verkar som de skulle flytta till Vinslöv nu vad det såg ut som.
    Bröllopet för vår del bär av stapeln den 15:e juli, uppe i Nykvarn där jag kommer ifrån.
    själv då, när är det dags för den stora dagen för er del? Här i staden??

• leson76

Hejsan,
    Någon här som ska gifta sig på Bäckaskog slott. det stället verkar ju heeelt underbart. Maten ska vara super och priserna helt okej. känner ni till något mindre bra om stället?

• Amy1

Caja

Japp, den 29 juli i N Åsums kyrka

Tycker du é klok som tar en sväng till MB´s

Var ligger Nykvarn? Får man vara nyfiken och fråga hur du hamnat i Kristianstad?

• Min-Ah

caja och leson76!

Välkomna till Kristiastadstråden!
    Vad roligt att fler har hittat hit!

Nej, Randiga rutan I Kristianstad rekommenderar jag då verkligen inte! Blev tyvärr ganska så dåligt bemött där då jag letade eftter en korsett till bröllopet i våras.

Ateljé MB's är mycket bättre!
    Och - ja, det stämmer att de flyttar sin butik till Vinslöv!

Bäckaskogs Slott är verkligen ett supervackert ställe!
    Har varit där och ätit med jobbet.

Själv är jag redan gift men hänger liksom kvara här på BT "av gammal vana"! (Trivs så bra på BT! )
    Jag gifte mig 23 juli 2005 i Vä St:a Maria Kyrka (växte upp i Vä).

Bor i Rinkaby med min make, Roger.
    (Är svärdotter till dem som äger och driver Gittes tygkälla i Rinkaby.
    Inte alls dumt då jag skulle fixa tyget till min brudklänning! )

Arbetar i Östra Göinge som violinlärare på Kommunala Musikskolan där.

• Min-Ah

Marie06!
    Hur går det? Hört någonting?
    Är nog bäst att du avvaktar lite och låter honom få tänka igenom saker och ting!

Så olyckligt att det skulle bli såhär!
    Att vara ifrån varandra så mycket är jättejobbigt!

Tänker på dig!

• Marie06

Hej Allihopa

Jag har hört massor av honom för varje sms jag skickar så svarar han mig alltid.... men fortfarande inget svar... hur länge ska jag låta honom fundera ?... tänk om han drar på det...

Mår så dåligt... vad har jag gjort

• Paulinas

Hallå!

Håller med, bäckaskog är jättefint! Vi hade en avslutningscermoni med middag där med jobbet som jag arrangerade, bäckaskog var super att jobba med! Maten var god och servicen ok (tog rätt lång tid mellan rätterna och vi var inte så många... ca 45 personer, men annars var allt jättebra!)

• Paulinas

Atelje MB är bra, jag tror dock att jag har hittat min känning i Lund i Millan's butik, superservice av en trevlig kvinna!

Ska åka till Lund någon gång i januari och titta igen, är den lika fin som jag kommer ihåg slår jag till och köper den då, lika bra att ha den saken fixad!

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!