• Alexa44

    kärleksenkät

    En liten enkät, om ni orkar?
    Om era älsklingar...

    1. Efter hur lång tid kände du att "Wow, det här är verkligen mannen i mitt liv?"

    2. När kom "jag älskar dig" in i bilden? Vem sa det först?

    3. Tips på hur man visar att man verkligen menar allvar med en relation, förutom att förlova sig eller flytta ihop eller planera barn...?

    4. Hur gör du när du verkligen vill skämma bort din man/pojkvän?

  • Svar på tråden kärleksenkät
  • Ehliana

    1: det har jag insett på senare tid , vi har verkligen blivit sammansvetsade efter 3 år coh så har vi nyss flyttat ihop

    2: det var han som sa det , han lixom kollade mig i ögonen och sa det ,, ahh underbart ,det tog nog 2 månader innan han sa det

    3: jag tror att amn ska göra saker, småskaer som tillexempel att man handlar tillsammans , köper gemenasmma saker.göra resor tillsammmans , avsätta tid för varandra , det behövs.

    4: när ajg vill skämma bort min pojkvän så gör har jag en romantisk middag kvar när han kommer hem . köper sexiga underkläder^^
    bokar en resa. bara visa hur mycker jag bryr migom honom och att han betyder allt för mig.

  • Gerda

    1. Har känt varandra och varit bästa vänner sen 12 års åldern :D så jag måste säga att mannen i mitt liv har han varit till och från under tonåren, men allvarligt när vi blev tillsammans 2000. :D (Hade väl mina aningar tidigare, men då körde vi stenhårt på vänskapen ;)

    2. Han har alltid sagt det först :)

    3. Att man bygger en gemensam grund, respekterar varandra - planerar tillsammans för en framtid ihop.

    4. Han älskar när jag gör SPA-kvällar för honom/oss två :) Sen att jag lagar hans favorit rätter, små överaskningar - presenter/upplevelser osv.

  • linslusen

    1. När vi hade spenderat en hel sommar ihop, då kände jag att det här är rätt.

    2. Vi hade länge sagt "i love u" för det var liksom lite mer vänskapligt eller hur man ska uttrycka det, sen så säger jag I love u till honom, o han frågar mig vad det är på svenska så då säger jag "jag älskar dig" o då säger han tillbaka samma sak :) Sen så sa vi så till varandra hela dagen, det var när vi firade 1mån :)Nu har vi varit tillsammans snart 3år.

    3. Ta hand om varandra, gör saker för varandra o att man delar varandras intressen.

    4. Jag brukar baka, eller laga hans favoriträtt, tända ljus, killa honom på ryggen för det ÄLSKAR han.. fixa små äventyr det funkar alltid ;)

  • Clobberella

    kärleksenkät

    En liten enkät, om ni orkar?
    Om era älsklingar...

    1.Kände första gången vi var tillsammans att det var "rätt", men vi var 17-18 och verkligen inte redo, så vi gjorde slut. :( Då blev jag förvirrad, det var ju så rätt och så funkade det inte. Ett par år senare träffades vi igen, och då kännde jag direkt att det var honom jag skulle ha! :D

    2. Ganska tidigt, första omgången var det jag som sa det, och det var redan innan vi blev tillsammans. Andra omgången var det definitivt samma dag som vi blev tillsammans, men jag vet inte vem som sa det först.

    3. Vårda relationen, prata om småsakerna innan de blir stora problem, lyssna på din partner och respektera honom/henne.
    Visa att du älskar din älskling genom att göra småsaker, hämta vatten när han/hon är törstig, eller skriv ett gulligt sms tex. Inte så att man alltid ska göra sådant, utan det ska vara för att man vill och det ska vara från bådas håll.

    4. Massage, laga god middag, bakar kakor, hämtar saker åt honom så att han slipper, bjuder på fika på stan, följer med honom till dator/tv-butiken :D

  • Clobberella

    Oj fick visst med förtexten i mitt inlägg.. ja ja så går det när man kopierar. :D

  • ooGizzYoo

    1. Kände jag ganska tidigt, var första gången som jag inte kunde få nog av någons närhet utan att tröttna, förklarade tidigt att jag tänkte gifta mig så fort jag hittat rätt, då han fick en lite förvarning ;)

    2. Jag fick ett sms en natt efter kanske 2månader oavbrutet tillsammans (flyttade iprinip in efter 2veckor) första natten som jag inte sov hos honom där det stog att jag var älskvärd, kunde inte hålla emot känslorna längre och hoppade på nattbussen (som tog x antal timmar) och dundrade in kl5 på morgonen och grät att jag älskade honom :D

    3. Visa hänsyn och ta sig tid för varandra, gå på mysiga ställen och göra saker som man aldrig skulle ha gjort annars tillsammans, små överraskningar då och då är aldrig fel

    4. Jag brukar ge honom små ansiktsbehandlingar hemma och lite manikyr eller hälla upp ett skumbad och köpa något sexigt att ta på mig, en god middag uppskattar han alltid (eftersom jag aldrig lagar mat annars) han blir glad av det mesta men spec när han märker att jag har ansträngt mig

  • Nightingale

    1. Efter hur lång tid kände du att "Wow, det här är verkligen mannen i mitt liv?"
    - Efter en vecka, men jag tyckte själv att jag var knäpp och lättkär så jag stretade emot in i det sista! Nu efter två år så är jag lika tokkär och kan inte tänka mig ett liv utan honom!

    2. När kom "jag älskar dig" in i bilden? Vem sa det först?
    - Efter ett par månader tror jag, jag minns inte riktigt när, men han sa det först! Det kändes hur bra som helst!

    3. Tips på hur man visar att man verkligen menar allvar med en relation.
    - När man slutar att fråga varandra "vad ska du göra till helgen" utan tar för givet att man ska göra nått tillsammans om den andre inte säger nått annat. Vet att det inte är så för alla, men för oss är det så!
    Sen att man planerar för framtiden tillsammans, flyttar ihop, semestrar osv.

    4. Hur gör du när du verkligen vill skämma bort din man/pojkvän?
    - Byter sängkläder, han hatar det!!! Nejdå, jag brukar nog laga en extra god middag och överraska med någon form av vit choklad till efterrätt som jag vet att han älskar!

  • drömbrud

    1. Efter hur lång tid kände du att "Wow, det här är verkligen mannen i mitt liv?"

    - Det tog ett tag för mig och min pojkvän M2B att bli tillsamans ( vi blev kompisar vid 5 års ålder)Skilldes åt och blev sedan bästa vänner 10 år senare, jag kände då att de här är något att satsa på ( han oxå) Men blev inte tillsamsn förnns 2 år senare, då var allt verkligen RÄTT, tiden var inne, även fat vi vart kra i flera år innnan...Hihihi.

    2. När kom "jag älskar dig" in i bilden? Vem sa det först?

    - Han sa det 3 dagar efter att vi blev tillsamsn, vi stod på en liten bro i solnedgången o myste, så då sa han ***** Jag älskar dig!
    Sen blev det pusskalas (första gången me tungan ) hehe...

    3. Tips på hur man visar att man verkligen menar allvar med en relation, förutom att förlova sig eller flytta ihop eller planera barn...?

    - Man berättar det!!! hehe.. Man planerar helger och berättar allt som försegår i ivet, ber om råd och så..

    4. Hur gör du när du verkligen vill skämma bort din man/pojkvän?

    Ger honom saker han verkligen vill ha, myser till det lite extra

  • Pumpkin

    Var ett tag sen nån skrev i den här tråden, men jag tycker det verkar roligt så jag skriver ändå Puffar ju upp den samtidigt då

    1. Efter hur lång tid kände du att "Wow, det här är verkligen mannen i mitt liv?"

    -Jag och min blivande träffades på internet och redan innan vi hade träffats på riktigt så visste jag att han var mannen i mitt liv, att honom skulle jag gifta mig med Sen när vi träffades på Arlanda den där dagen för nästan ett år sen så förstärktes bara den känslan

    2. När kom "jag älskar dig" in i bilden? Vem sa det först?
    -Det var bara några dagar efter att vi hade träffats på riktigt som jag fick ett sms från honom där det stod "Jag älskar dig så mycket så det finns inte på kartan". Sött tycker jag, även om jag blev lite sådär att "borde vi inte ha sagt det öga mot öga första gången". Men som sagt - sött

    3. Tips på hur man visar att man verkligen menar allvar med en relation, förutom att förlova sig eller flytta ihop eller planera barn...?

    -Som några sagt före mig:
    Mellan varandra: När man slutar fråga "vad ska du göra i helgen, ska vi hitta på nått?"
    Till andra: När man berättar om det och visar att man planerar framtiden tillsammans.

    4. Hur gör du när du verkligen vill skämma bort din man/pojkvän?

    -Jag tänder ljus i hela lägenheten, lagar god mat, serverar gott vin och avslutar kvällen med att ta fram massageoljorna. Vad som händer sen avslöjar jag inte

  • Diddisen

    1. Efter hur lång tid kände du att "Wow, det här är verkligen mannen i mitt liv?"

    Det kände jag ganska snabbt.. Redan efter nån månad. det kändes liksom i hela kroppen

    2. När kom "jag älskar dig" in i bilden? Vem sa det först?
    Det var han som sa det först och då redan efter 2 veckor och i ett ganska konstigt sammanhang. så jag trodde honom inte och svarade med "att det gör du inte alls"
    Har tyvärr dåliga erfarenheter när det gäller kärlek. Men jag tog mej mod till mej och berättade att jag älskade honom oxå några veckor senare..

    3. Tips på hur man visar att man verkligen menar allvar med en relation, förutom att förlova sig eller flytta ihop eller planera barn...?

    Säga det till varann.

    4. Hur gör du när du verkligen vill skämma bort din man/pojkvän?

    Jag köper blommor till honom. och hans favvo bakelse. Tittar på grävmaskiner utan att klaga..

  • helenekl

    1.Jag hade spanat på honom i massor av år utan att våga ta första steget, men när vi väl började dejta så kändes det väldigt fort! nu har vi varit ihop i åtta år! *ler*

    2.Det var faktiskt han som sade det först o det gjorde han efter en 4-5 månader kanske... varken han eller jag vågade innan! *fniss*

    3.När man planerar vardagen o helger som att det är självklart att det är ihop med den andre bland annat

    4.Jag lagar mat han älskar, masserar honom, hyr en bra film, låter honom bara njuta av att bli ompysslad, skriver små gulliga lappar, tänder ljus....ja, egentligen allt det klassiska!

  •  Miss Cee

    1. Efter hur lång tid kände du att "Wow, det här är verkligen mannen i mitt liv?"

    * Det kände jag på ett diffust sätt från första gången jag träffade honom. Hans blick gick in som en stöt rakt i magen på mig, och efter det gick vi väl i cirklar runt varandra i några år, nära och höll på att få till ett flera gånger, innan det slutligen blev vi. Men då var jag fullständigt säker på att det var han jag ville dela itt liv med.

    2. När kom "jag älskar dig" in i bilden? Vem sa det först?

    * Med tanke på hur jag besvarade fråga ett är det extra besynerligt att svara... jag vet inte. Jag har inte den blekaste aning! Men jag minns inte heller att det var något som jag gick och höll på och undrade när han skulle säga, eller om jag sa det för tidigt och så där.

    3. Tips på hur man visar att man verkligen menar allvar med en relation, förutom att förlova sig eller flytta ihop eller planera barn...?

    * Man säger att man gör det. Man anförtror varandra saker, berättar saker. Berättar för alla man känner att man är ett par, visar att man står för den man älskar. Man ser till att vara en axel att luta sig mot när det blir svårt. Och man anstränger sig för att lösa konflikter.

    4. Hur gör du när du verkligen vill skämma bort din man/pojkvän?

    * Ger en helkroppsmassage. (Har inte mycket pengar, så det blir inte så mycket "stora gester".)
    Annars är det mera småsaker, som att köpa godsaker och mat han gillar, hämta kaffe, små kärleksmeddelanden och pussa hysteriskt mycket på honom =)

  • creative

    1. Jag kände det direkt - han var så olikt allt annat jag träffat förut. Allt stämmde från första flirten på krogen.

    2. Alldeles för tidigt för att egentligen kännas helt seriöst. Vi var väldigt unga och kände båda att detta var helrätt. Han sa det först och det var inte många timmar från att vi hade träffats.

    3. Genom att planera frammåt (tex. semester, resor, jul m.m). Att med ord och handling visa att man planerar för en framtid tillsammans.

    4. Bokar in oss på ett hotell i någon närliggande stad för att bara mysa en helg alldeles själv.

  • Tjorv

    1. Jag visste det nästan direkt. Kanske efter tre-fyra månader.. Kändes iallafall som att det var ganska så snabbt.. =)

    2. Jag var den som sa det först, men det dröjde ett bra tag innan... Kanske 1 år, 1½ kanske t.o.m...

    3. Ställa upp så mycket som möjligt, visa att man finns där när man kanske egentligen skulle vilja smälla igen en dörr eller bara skälla ut honom för att han gjort en ledsen.. Säga till honom att det där sårade/var onödigt eller liknande men sen visa att det faktiskt inte är hela världen...

    4. Gör iordning en god middag, två-/trerätters, han får titta på vad han vill under kvällen, kan få lite massage som kanske övergår i annan behandling (*ler*)...

  • Freddans fröken

    1. Efter 9 månader, då hade vi bott ihop ett tag och redan börjat prata bröllop och barn

    2. Efter 3 månader ca. Jag sa det först en morgon när jag vaknade. Han blev lite paff, för han skulle precis säga det själv.

    3. Bästa sättet är väl att tala om det. Att man inte letar längre och att man hittat vad man vill ha.

    4. Då passar jag på att städa hela lägenhten, tvätta all tvätt, diska all disk och baka bröd, när han är bortrest...

Svar på tråden kärleksenkät