Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Hallå tjejer!

Det var ett tag sen jag var in på sidan och har inte hunnit läsa allt än, men läget hittills:
    Jag sitter just nu och filar lite på infobladet, det är så gott som klart. Problemet med toastmastern har inte löst sig än, men skam den som ger sig.
    För övrigt fick vi precis svar från ett band vi hittat på nätet som lät riktigt bra och *kors i taket* de var lediga på vårt datum!!
    Placeringslistan har jag inte ens vågat börja fundera över. Det får bli ett senare problem.

Lapinette: Det lät som en jättebra idé med champagne till alla och ost som efterrätt. Och vi har ju beställt fint väder i maj så regnet ska väl inte vara nått problem.

mia_maj2006: Fina tårtor! Är det den sista det lutar åt eller?

• Telan

mia_maj2006: Jag tycker det är snyggt när man ser de olika lagren från sidan, dvs kanske bara har ett lock av choklad men ingen "kappa".

msbine: Va bra att du påminde om kyrkfrågorna. Jag ska också ta och fundera över vad man kan tänkas behöva fråga redan nu, så man kan planera efter det. Vi vet heller inte vilken präst vi får än, men jag har hört att en av de två det kan bli ska vara väldigt rolig om än något småvirrig. Hellre det än trist, grå och alltför konservativ.

Lapinette: Jag känner lite som dig angående mässorna. Ska man riskera att gå och få fler idéer nu när man redan har en klar bild över det mesta???

Pratade med min far i helgen och han meddelade att han tänker ge ett litet ekonomiskt bidrag till bröllopet. Det tänker man minsann inte tacka nej till. Jag misstänkte att han skulle göra det, men det var absolut inget vi tagit i beräkning. Vilken toppenpappa jag har!!

Dessutom har ännu en pusselbit fallit på plats och vi har hittat en lämplig bil för transport till och från kyrkan. Tyvärr kostar det lite mer än vad vi hoppats på men hellre fin bil än ingen alls.

Och jag är så glad för m2b börjar få mardrömmar.
    Han drömmer alltså om bröllop, vilket jag enbart tolkar som att det åtminstone finns sånna tankar i hans huvud. Då kanske jag slipper tjata alltför mycket. Alltid nånting.

• Telan

Får börja med att hälsa alla nytillkomna välkomna till vår majtråd!

msbine: Jag vill jättegärna se era inbjudningar! ...nyfiken som man är.

Våra inbjudningskort och infoblad är också i princip klara och vi tänkte skicka ut dem i slutet av januari. Osa tänkte vi sätta till 15 april. Det enda som inte är klart är toastmastern, eller madame, och det vill vi ju gärna ha klart innan inbjudningarna ska skickas.

• Telan

Lapinette: En fråga till dansexperten , det pratades skor i en annan tråd och någon tipsade om att köpa dansskor istället för brudskor eftersom dessa oftast är bättre för fötterna osv. Har du nån kommentar angående detta? Vart finns de att få tag på och hur ligger de i pris?
    Anledningen till att jag undrar är att jag har problem med ett knä, gammal idrottsskada, och måste ha "bra" skor, helst inte allför hög klack. Det blir ju extra viktigt eftersom man ska gå omkring i dessa en hel dag nu.

• Telan

Lapinette: Vet du nått om hur skorna ligger i pris? Om de bara finns att beställa på nätet är det nog inte intressant för jag vill gärna prova innan jag köper.

mia_maj2006: Jag minns det avsnittet!! Uscha mej!

• Telan

Strålande, då kan man ladda ner på en gång! Lika bra att ha det gjort också.

En helt annan sak nu. Hur gör ni med presentöppningen?? Tänker ni ha det före eller efter middagen, dagen efter med gästerna eller kanske rent av på själva i lugn och ro? Hur lång tid kan det tänkas ta? Vi funderade lite på att ta det efter middagen, medan borden plockas bort och bandet riggar. Tanken var väl att baren öppnar samtidigt och att det är valfritt om man vill mingla eller titta på när vi öppnar presenterna.

• Telan

Lapinette: Det låter onekligen krångligt. Det var ungefär lika för en kompis som jobbade i england ett år som tandläkare. Jisses va papper det var att fylla i och skickas fram och tillbaka innan allt var klart med tillstånd mm. Bra att ni är ute i så god tid, man vet ju aldrig ifall det krånglar ännu mer och drar ut på tiden.

• Telan

Från början hade vi också tänkt öppna presenterna dagen efter, men nu lutar det nog hellre åt att ta det samma dag. Vi klurar bara på vilket upplägg som är bäst då.
    Min m2b tycker inte det känns riktigt bra att önska sig pengar, även om jag tycker att det är ok och det är ganska vanligt nu för tiden. Därför blir det till att skriva önskelista. Eventuellt blir en av punkterna ändå pengar till höstens längre bröllopsresa.

Lapinette: Jag röstar på pilgrimsmusslorna och kalven. Anka är gott det med men kanske lite mer speciellt och jag vet att flera inte riktigt gillar det. Kalv är väl lite bredare tror jag, och jag tror inte att det blir för tugnt heller. Hur som helst, det lät väldigt gott och jag tror att både svenskar och fransmän blir nöjda.

• Telan

FiaMia: Fina ringar!! Jag kommer att ha tre ringar. Nu har jag en slät, men rätt tjock, förlovningsring i rött guld. Som vigselringar blir det en smal med rad av stenar, precis som den du visade, och en i samma storlek som förlovningsringen men med tre stenar där den i mitten är något större än de två andra. Vigselringarna kommer att sitta på var sida om förlovningsringen. Alla ringarna kommer att vara i rött guld, men jag tycker det är fint att blanda rött och vitt, så kör på det du.

• Telan

Det verkar ha varit datatrassel på sidan. Fler som märkt av det? Jag skrev ett inlägg i förmiddags men det är borta.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...