Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Ska kanske poängtera att min klänning är av ett annat märke, en Ellis, men den är väldigt lik den i Amelia.

• Telan

Oh, jag är så glad...och lättad!! Vårt toastmasterproblem har äntligen löst sig. En barndomskompis till mig och hennes man har tackat ja till att vara toastmadame och toastmaster och jag tror att det kommer att bli hur bra som helst. Dels är de själva gifta, de har gått på massor av bröllop och har haft uppdraget tidigare på ett bröllop, så rutinen är det inget fel på.
    Jag och min blivande tog en paus från detta huvudbry och beslutade att skicka ut inbjudningarna först och sedan ta tag i det, även om vi hade detta par i åtanke. Som tur var var de bland de första att svara på inbjudan. De har varit bland dem som frågat mest om det inte är "dags för oss snart" så då ville vi överraska med inbjudan på posten först. Åh, jag är så glad!! Ännu en punkt att pricka av!

• Telan

Ja, 4000kr låter lite väl saftigt, men det är säkert jättefina skor. Jag brukar inte ens våga prova saker som ligger utanför min prisnivå. Jag är rätt bra på att lura mig själv och komma på bra anledningar till varför det skulle vara värt det ändå, fastän jag kanske inte egentligen har råd.

• Telan

Hej tjejer! Hoppas att ni haft en trevlig helg.
    En liten fundering bara, hur gör ni, betalar ni för kläderna till tärnor och bestman/marshalkar? Ger ni tytterligare nån gåva till personer som varit inblandare i bröllopet?
    Vi kommer antagligen att betala åtmintone en del av brudföljets kläder, eftersom vi har lite åsikter om vad de ska ha på sig . Men jag skulle nog gärna vilja hitta på nått mer, men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Det ska ju inte bara vara en sak för sakens skull.

• Telan

FiaMia: Ett tips är att gå til en välsorterad tygaffär, de kan ha mycket billigare pärlor än om man handlar i en hobbybutik som tex panduro.

• Telan

På tal om brudpar på tårtan , vi avvaktar mötet med herrgården nästa vecka. Eftersom de gör tårtan och brukar anordna bröllop så har de säkert redan sådana. Om de är alltför fula så får jag väl hitta på nått då i så fall.

• Telan

Hej tjejer! Har inte skrivit nått på nån vecka men jag har varit inne nån sväng och läst om er och det verkar gå stadigt framåt för er alla. Grattis msbine till jobbet!

Vi har tagit en liten paus från bröllopet då min blivandes styvfar gick bort i helgen. Som jag berättade förrut så kämpade han mot cancer och blivit sämre sista tiden. I förra veckan blev det riktigt illa och i söndags morse gav han upp. På sätt och vis var det väl bra att det gick så snabbt på slutet så att han inte behövde lida alltför länge. Han fick ändå som han ville och det var att vara hemma ända in i det sista.
    Vi åkte iallafall "hem" över helgen (vi bor ca 30 mil bort) och hann träffa honom även om han var väldigt borta av all morfin och sov mest. Kändes bra också att kunna vara med familjen på söndagen. Visst känns det tugnt, men ändå en viss lättnad när det är någon som varit väldigt sjuk som går bort. Då slipper de iallafall ha ont längre. Och som min far brukar säga, ibland är det som det är och inte som det bör. Min blivandes familj sa också att på sätt och vis är det skönt att ha bröllopet att se fram emot, för det får en att se framåt och se att livet ändå går vidare.

Igår skulle vi ha haft planeringsmöte med herrgården, men vi har skjutit upp det ett tag. Istället satt vi hemma och myste med ost&kex, en flaska vin och bara pratade om det som varit och det vi har framför oss. I sånna här svåra stunder blir man lätt mer känslosam och även bra känslor blir starkare. Man får lite perspektiv på livet och vad som är viktigt. Det får man ta vara på och verkligen värdesätta det man har. Kvällen blev otroligt mysig och jag fick en liten porslinsängel av min blivande som håller fram ett hjärta. Den ingår i en serie "Angels of Love" och den här hette "I give you my heart", jättefin. En oväntad present av min i vanliga fall rätt oromantiska fästman och just därför betyder den extra mycket.

Inte min mening att dra ner på stämningen och skriva så långt, men ibland är det rätt skönt att få skriva av sig lite.

• Telan

Tack alla för ert stöd. Det värmer!

• Telan

Det låter jättespännande att titta på sviter. Min blivande har redan bokat våran och det blir en överraskning för mig vart vi hamnar. Jag är såå nyfiken.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...