Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Go´morron! Usch va trött jag är idag. *gäsp*

Ska alla göra egna inbjudningar förresten? Det verkar nästan så. Jag såg igår att hjärtfrimärkena finns ute nu, bara att inhandla och klistra på.

Frill: Välkommen till vår majskara. Låter spännande med en egen symbol som går igen.
    Ringarna var jättefina.

msbine: Bra tips om papperet, synd bara att jag redan handlat allt material.

Lapinette: Hur gick det med tygköpet?

mia_maj2006: Har ni bestämt vilken/vilka sånger som solisten ska sjunga (förutsatt att hon vill )?

• Telan

mia_maj2006: Du kan ju alltid säga till honom att eftersom han inte valt än så har du gjort det och sen nämner du några helt vansinniga förslag, fast ändå trovärdiga. Och så säger du att det blir dem om han inte kommer med nått bättre.

• Telan

mia_maj2006: Jag förstår ditt dilemma, inte lika enkelt. Vad tycker han om dina förslag då?

• Telan

mia_maj2006: Hoppas ni båda blir nöjda till slut då.
    Vi funderar på att ha nånting annorlunda som utgångsmusik även om vi ska vigas i kyrkan, men vi har inte bestämt nått än. Måste ju höra med kyrkan vad som är ok också innan man börjar hitta på en massa.

• Telan

Vi har inte bestämt gravyr än. I m2b's ring blir det väl antagligen bara ett tillägg av datumet, eftersom han bara ska ha en ring. I våra förlovningsringar står det redan "resp namn förlovningsdatum NZ" (NZ för "brottsplatsen" Nya Zeeland ) och det finns inte så mycket plats kvar.

fine: Grattis så jättemycket till husköpet! Vart i vårt vackra land är det du håller till (inte lätt att hålla reda på alla...) ? Va spännande med nytt hus.

• Telan

Frill: Jag letar också bra länk med musik så om du hittar nån får du gärna tipsa vidare.

• Telan

msbine: Nej, det hjälper inte. Jag kommer alltså in på sidan, både med pkt se och pkt nu, men det händer inget när jag ska lyssna, bara tystnad.

• Telan

Jag gillade nästan frimärkena med änglarna bättre, men då saknas det ju en krona i porto.

• Telan

msbine: Jo, änglarna är 10kr. Enkelt inrikes är numer 5,50kr och dubbelt 11kr så det räcker inte riktigt till. Inbjudningarna väger tyvärr lite för mycket så det blir dubbelt porto för vår del och vad jag har sett så fanns det inga fina en-kronare att lägga till. Det får nog bli två hjärtan per kuvert ändå.

fine: Du kan ju alltid lägga till stenar på ringen senare när pengar finns.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...