Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Vi kommer också att fotas före vigseln. Dels för att man är nyfixad och känner sig fräsch, allt sitter som det ska och man har inga risgryn i håret , och dels för att vi inte vill låta gästerna vänta alltför länge efter vigseln, vi vill ju umgås så mycket som möjligt med dem.

• Telan

Storstrumpa: Kul med en dalabrud. Ska ni gifta er i Rättviks kyrka?

• Telan

Jag fixar och donar det mesta med planeringen, men vi började med att lägga upp en gemensam plan och min blivande fick några saker att ansvara för. Det har fungerat jättebra. I övriga frågor lägger jag fram förslag och han tycker till, precis som några redan nämnt.

• Telan

Miemie: Låter lite nervöst men superkul. Varför blir det just i Peking?

• Telan

miemie: Självklart ska ni ha fest när ni kommer hem!!!

FiaMia: Va bra att det löste sig med ringen, men jag håller med de andra om att det är dålig stil att inte höra av sig när de lovat göra det. Sånt kan jag bli väldigt irriterad över. Har man sagt en sak och lovat något så är det otroligt fult att inte hålla det.

I onsdag tog vi vår första valskurs, det ni!!! Det var hur kul som helst och det gick faktiskt riktigt bra. Nu gäller det bara att öva hemma tills nästa gång. Tihi!!

I helgen ska vi åka och hälsa på det par som ska ha hand om toastmasteriet, så vi kan planera och diskutera festupplägget. Jag är så glad att de ville ställa upp för de är som klippt och skurna för jobbet.

Beträffande tärna och bestman så har vi tänkt ha en av varje plus en liten brudnäbb. Vi kommer att betala stor del av deras kläder och jag ska göra ett hårsmycke till tärnan som matchar min tiara. Eventuellt får de någon liten present också men det blir inget dyrt, bara nått litet symboliskt som tack.

• Telan

kattkatt: Stor styrkekram till dig och din blivande!!! Fy vad tråkigt och orättvist.

FiaMia: Tack för rostipset, jag ska lägga den på minnet!!

• Telan

Hej tjejer!

FiaMia: Vår bestman kommer att ha vanlig kostym med väst och plastrong. Strunt samma om det är "rätt" eller inte, så vill vi ha det och då får det bli så. Han kommer alltså att vara en "enklare" variant av brudgummen, dvs likadan väst och plastrong men brudgummen ska ha frockcoat. I butiken där vi bokade frockcoaten och köpte väst/plastrong till dem båda pratade vi samtidigt om att bestman skulle ha vanlig kostym och han som jobbade i butiken sa iallafall inget om att det inte skulle vara nån bra idé.

Visa gärna bild på brudkronan, så kul med egenhändigt knåpade saker!

Likaså mia_maj2006: Fresta oss med mera tårtor!

Idag har jag äntligen bokat in ett nytt planeringsmöte med Herrgården. Det blev ju flyttat tidigare pga styvsvärfars bortgång. Åh, jag längtar så till att ta tag i den planeringsbiten, bestämma mat och dryck, dukning och dekorationer, tårtan och mycket annat.

Jag har också bokat florist, kanske inte den som var billigast men helt klart den jag fick bäst kontakt med och väldigt bra service. Trots att jag först bara frågade om ungefärliga priser satte hon igång att ta hem testrosor med en gång för att kolla rätt färger tex.

Och så har vi äntligen fått reda på vilken präst som är i tjänst på Vår dag. Det blir en manlig präst som jag har hört ska vara rolig och lättsam, om än något virrig ibland. Hellre det än strikt högreligiös och alltför konservativ. Det var iallafall honom vi hoppas att vi skulle få.

• Telan

msbine: Jag bara håller med.

• Telan

Vi har inte bestämt tårta än, det blir i samband med planeringsmötet med herrgården eftersom de gör även den. Vi är lite inne på att ha en vit tårta med färska blommor på, men det återstår att se vad det blir.

Lapinette: Låter inge vidare med magsjuka, och speciellt inte när du har besök. Krya på dig!!

• Telan

Får börja med att hälsa de nya välkomna hit och speciellt till kattkatt, roligt att du är tillbaka i planeringen! Kanske bra att ha bröllopet att fokusera tankarna på. Det tycker iallafall svärmor som blev änka nyligen samt resten av familjen. De tycker att det är roligt att ha nånting att se fram emot och känna att livet går vidare även om det är tungt ibland.

FiaMia: Kul idé att ha prinsesskronan som genomgående tema. Det blir nog jättesnyggt att ha den på tårtan.

Våra gäster osar till min bror och hans fru och de kommer att kontakta dem som inte svarat när tiden gått ut. Inbjudningar kan ju faktiskt komma bort i postgången eller så glömmer de bort datumet eller så.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...