Hej tjejer!
FiaMia: Vår bestman kommer att ha vanlig kostym med väst och plastrong. Strunt samma om det är "rätt" eller inte, så vill vi ha det och då får det bli så.
Han kommer alltså att vara en "enklare" variant av brudgummen, dvs likadan väst och plastrong men brudgummen ska ha frockcoat. I butiken där vi bokade frockcoaten och köpte väst/plastrong till dem båda pratade vi samtidigt om att bestman skulle ha vanlig kostym och han som jobbade i butiken sa iallafall inget om att det inte skulle vara nån bra idé.
Visa gärna bild på brudkronan, så kul med egenhändigt knåpade saker!
Likaså mia_maj2006: Fresta oss med mera tårtor!
Idag har jag äntligen bokat in ett nytt planeringsmöte med Herrgården. Det blev ju flyttat tidigare pga styvsvärfars bortgång. Åh, jag längtar så till att ta tag i den planeringsbiten, bestämma mat och dryck, dukning och dekorationer, tårtan och mycket annat.
Jag har också bokat florist, kanske inte den som var billigast men helt klart den jag fick bäst kontakt med och väldigt bra service. Trots att jag först bara frågade om ungefärliga priser satte hon igång att ta hem testrosor med en gång för att kolla rätt färger tex.
Och så har vi äntligen fått reda på vilken präst som är i tjänst på Vår dag. Det blir en manlig präst som jag har hört ska vara rolig och lättsam, om än något virrig ibland. Hellre det än strikt högreligiös och alltför konservativ. Det var iallafall honom vi hoppas att vi skulle få.