Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Jag ock min blivande hade en intressant diskussion för ett tag sen angående rosa kläder. På vår dotter kan han tänka sig vilken färg som helst, även mer "killiga" färger, men om vi hade haft en son skulle han ALDRIG kunna sätta på honom något rosa. Antar att man lägger grunden redan där???

• Telan

msbine: Min blivande ska ha frockcoat och bestman ska ha kostym, men de ska ha likadan väst och plastrong. På så sätt blir de lika men brudgummen lite "mer".

• Telan

Vet ni vad...? Jag har precis kommit hem från stan. Jag gick in på skoaffären där jag sett de vinröda skorna och trot eller ej, de fanns kvar i rätt storlek, dessutom var det 70% rea på dem. Kan det bli bättre?!? Jag köpte dem även om jag bestämmer mig för att inte ha dem på bröllopet, det återstår att se.

• Telan

kattkatt: Jag ska försöka fixa till en bild på skorna. Jag har ingen digitalkamera själv men brukar låna jobbets ibland.

FiaMia: Snygga skor!!

Min tärna frågade mig igår om hon fick sy små rispåsar att dela ut till gästerna vid kyrkan, jättegulligt av henne tycker jag. Det är tänkt att hon och bestman ska stå vid kyrkan och hälsa gästerna välkomna och dela ut vigselprogram. Man blir så glad när folk engagerar sig frivilligt!

• Telan

FiaMia: Har du bestämt dig för gammelrosa rosor i buketten? Vet du i så fall vilken sort du ska ha?

• Telan

Hej tjejer!
    Det verkar som at det varit en lugn helg här på BT, inte ett enda inlägg. Vi får väl hoppas att ni har haft en massa annat roligt för er istället. Själv så har jag haft en minst sagt händelserik helg. Först var det begravning i fredags för styvsvärfar, jobbigt men väldigt fint. Sen åkte jag Tjejvasan för första gången i lördags och det var jättekul. Det gick bättre än väntat och jag är supernöjd med mig själv.
    Medan vi var uppe i Dalarna träffade vi flera kompisar som muntligen talade om att de kommer på bröllopet, men de har ännu inte osat. Visst vill man att alla ska svara så fort som möjligt men det är ju faktiskt ganska lång tid kvar och folk vill väl kolla upp ledigheter och annat innan de svarar definitivt. Vi har satt sista svarsdatum till 15 april, hela en och en halv månad kvar tills dess så jag tar det ganska lugnt på den fronten.

• Telan

3 månader var det ja...Tjohoo!!!

Lapinette: Låter som en alldeles underbar söndag! Kul med ringarna också, ser fram emot att beställa mina. Hehe!

• Telan

Får väl säga välkommen till de nytillkomna!!

Igår kväll satt jag och knåpade ihop en tiara av ett halsband med blommor i pärlemor och rosa och sen fyllde jag på med pärlor i creme, vinrött och rosa (vårt färgtema). Jag blev väl hyfsat nöjd iallafall. Ska se om jag kan få till nån bild så får ni tycka till.

Larsbrud: Jag instämmer med föregående talare, med allt på pränt minskar stressen markant. Det känns så bra att ta en titt på "redan klart"-listan emellanåt, det lugnar.

lillila: Kan tyvärr inte heller tipsa om nått i sthlm då jag håller till i Uppsala. Hoppas du hittar nått bra ...och snart!

• Telan

lillabunny; Grattis, grattis!! Åh, va roligt!
    Vi tänkte nog försöka oss på en nummer två efter bröllopet. Hihi!

• Telan

lillabunny: Det var precis så där för oss. Vi bestämde oss för att försöka men tänkte väl att det skulle ta ett tag. Det "tog" vid första ägglossningen (som jag hade ganska bra koll på) och jag kände på mig att nåt var annorlunda i kroppen redan första veckan. Visst blev man lite chockad att det gick så snabbt och undrade vad man egentligen gett sig in på, men det är absolut det mest underbara som hänt i mitt liv.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...