Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

msbine - titta på sviter är sååå roligt! Enjoy!

• Lapinette

Och vi har krypavstånd till vår svit. Det ingår i bokningen av restaurangen (om man är över 40 personer). Vi gick runt i november och fick välja mellan kungasviterna men vi tog en drottning - Christina med jacuzzi, kakelugn i badrummet etc. Om ni orkar/vill titta:
    www.gripsholms-vardshus.se/start.cfm
    - hotell
    - rum och sviter

Annars...27 besökare på vår hemsida på 1 dygn! Jätteskoj!!!

• Lapinette

Kan inte låta bli och gå in och kolla med jämna mellanrum (nu 30 st)! Och ännu så har inte fransmännen fått den rätta adressen (min blivande skrev ju fel på inbjudningarna).

• Lapinette

fine - mina besök läggs inte på hemsidan då jag ser det ifrån en helt annan sida. Så det är nu 32 besökare...och inte enda av dem är jag!

• Lapinette

Tackar! Ni är så gulliga här!

Har precis fått in lite förfrågningar på buss. Dock ca 1200-2000 mer än vår budget men hellre det än inget alls!

Samtidigt har jag bokat av tårtan. Har en väninna som ställer upp och kör 4 vanliga Schwarzwald från Stockholm och totalt tjänar vi ca 1 800 kronor på det. Struntar i att vi inte får någon bröllopsställning etc. Betalar inte det dubbla priset för samma slags tårta.

• Lapinette

fine - så du känner till Gripsholms Värdshus? Vi har ju varit där men inte så många gånger då vi har vårt landställe utanför Mariefred.

• Lapinette

kattkatt - så nu börjar tvåltillverkningen!

lillabunny - jättefint! Måste bara fråga (kollade inte på adressen) - vart ligger det någonstans?

Telan - vårt är ju inte något slott utan ett Värdshus. Tror endast min väninna plus blivande blir kvar där över natten (de förlovade sig på Gripsholms Värdshus). Den franska familjen har vi hyrt ett hus till som ligger ca 5 minuters promenad från kyrka och värdshus och min släkt kommer att bo på vårt landställe som ligger ca 10 min med bil från Mariefred.

• Lapinette

msbine - grattis till mosterskapet...själv är jag faster till två underbara tonårskillar.

Telan - håller med....det ser nästan ut som ett slott! Vad skönt att ni både fick musik i kyrkan samt barnvakt i ett.

Själv är jag så nöjd att jag avbokade tårtan och att det verkar finnas bussar som vill köra våra halvdrukna gäster hem på natten (trots att prise ligger över vår budget).

• Lapinette

kattkatt - jättevacker! Min kommer också vara rund men med rosa, svaga och starka, rosor samt limegrönt, lite luktärtor och lite "annat" i. Har samtliga blomnamn uppskrivna hemma så ni får ursäkta.... Sen ska det vara ljusrosa och starkt rosa band som hänger ned från buketten och lite pärlor i rosorna. Hittade den i en bröllopstidning i juni ...så det är därför våra inbjudningar är rosa med rosa band etc.

• Lapinette

Förresten, Trevlig helg på er! Har ingen uppkoppling hemma (Stockholm) så jag ska vara datorfri i helgen och njuta av att min blivande är på besök. Vi ska ut och äta en försenda alla hjärtans middag.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...