Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Välkommen Fröken Linda!
    Vart ska ni gifta er? Vet att vi har en lång lista med alla majbrudar men den ligger nog måååånga sidor bort.

• Lapinette

Vi har fått 44 ja och inväntar ca 17 personer till som ska svara varav några av dem har sagt muntligt tidigare att de ska komma. Jag ska även skicka ut en inbjudan till. En väninna som jag inte alls hade i åtanke när vi gjorde gästlistan.

Telan - jag ser frame emot konserten i sommar. Då min väninna gifter sig hemligt dagen efter konserten tänkte jag att detta skulle bli hennes möhippa/bröllospresent.

• Lapinette

kattakatt - vart vi gifter oss. I alla fall så har jag skrivit Mariefred och inte Stockholm/Cannes.

• Lapinette

Och jag har bokat buss. Ett bussbolag som låg mer än 1 000 kronor lägre än alla andra (t o m halva priset mot de dyraste). Det är nästan så man undrar vad det är för fel...men vi chansar och bokade!

Sen har jag kontaktat en kompis som erbjudit sig att filma dagen. Hon har gått på filmutbildning och drömmer om att bli regissör så när hon hörde att vi skulle gifta oss så bad hon direkt om att få filma dagen. Vi är inte så nära vänner att jag skulle ha bjudit henne men nu kommer jag räkna in henne på middagen.

• Lapinette

kattkatt - du måste berätta er meny....så vi får sitta här och dregla.

Jag sticker till Österrike ikväll för att hälsa på vänner och åka utför i dagarna tre. Antar att jag har massor att läsa ikapp när jag är tillbaka.

• Lapinette

mia_maj2006 - ja, det var tider det! När vi började planera i somras och jag satt som fastklistrad framför datorn och hade ångest över alla valmöjligheter. Nu känns det himla lugnt och skönt.

• Lapinette

Vi kan max få in 60 i vår lokal (det går med 100 men då får de sitta i ett annat rum vilket vi inte vill). Vi är nu uppe i 44 och troligen landar vi på 58. Sista dag att svara 1 april. Helt perfekt! Den enda som är en sk reserv var faktiskt en kompis jag inte alls hade haft i åtanke som jag nu känner för att bjuda. Hon får en inbjudan i nästa vecka och är inte alls medveten om att alla andra redan har fått.

mia_maj2006 - så klart alla ska sjunga allsång. Det hör ju till när man är på Skansen!!!

• Lapinette

Hej tjejer!
    Har nu läst ikapp. Vi har ju haft semester i helgen. Inget bröllopsplanerande alls utan bara massor av alpluft. Har åkt skidor i mer eller mindre snöstorm. Det föll minst en halv meter på en natt! Sen har vi självfallet umgåtts med våra vänner som vi hälsade på. De kommer på bröllopet!

Telan - vi har bokat en fotograf för 3 timmar dvs porträtt, vigsel och bröllopsskål. Vill gärna ha lite "levande" bilder och hoppas det är hyfsat väder så vi kan fotograferas utanför kyrkan och slottet i Mariefred. Sen kommer även en vän som studerar inom film att videofilma hela dagen.

lillabunny - så det blir att byta klänning. Ja du får leta efter en som inte sitter åt över magen. Själv är jag orolig om jag kommer i min efter helgen i Österrike. Har ätit så mycket tårtor och apfelstrudels!!!

msbine - känner igen det där med att man inte är någon ungdom längre. Efter en kväll ute så är jag trött i flera dagar.

kattkatt - menyn låter jättegod!

• Lapinette

mia_maj2006 - du gör inte bara tårtor utan skriver sånger också!

Själv började jag med ett tal i augusti till min blivande som ska läsas upp på själva bröllopet. Kan säga att sen dess har jag inte tittat på den eller gjort den klar. Vi får se hur det blir men det vore trevligt med någon slags överraskning för honom. Troligen blir det inte några tal å hans sida då fransmännen inte har det som tradition.

• Lapinette

Vi har inget album utan får våra bilder på CD-rom, ett bildspel samt upplagda på fotografens hemsida för beskådande . Sen kommer vi självfallet att göra ett album!!! Jag är nojjig på fotoalbum men ligger just nu hela 2-3 efter. Allt ska in och det ska skrivas och fixas.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...