MAJ 2006 tråd 4...
lillabunny - let's cross the fingers att det inte är ärftligt. Jag som precis varit magsjuk och mått illa i 5 dagar tycker att det är en pina. Tänkt dig då i 9 månader. Iiiii, varför kan inte män vara gravida?
lillabunny - let's cross the fingers att det inte är ärftligt. Jag som precis varit magsjuk och mått illa i 5 dagar tycker att det är en pina. Tänkt dig då i 9 månader. Iiiii, varför kan inte män vara gravida?
FiaMia - jag hade även lånat en bröllopsklänning av en kompis som rekvisita. På första bilden tar jag av mig klänningen...och sen blir det bara mer och mer naket. Lycka till!
Har nu fått svar från alla inbjudna utom från 3 par (en släkting samt två vänner till mig). Vi är hälften fransmän och hälften svenskar.
snaeckan - nu ska vi se Amore Per Te betyder typ kärlek till dig, Cantare É D´Amore betyder att sjunga är att älska och Gente Di Mare är folk från havet
Svårt att komma med direkta val av sånger när jag inte har mina italienska CD's här i Cannes. Om jag vore er så skulle jag gå in i en stor skivaffär och be någon kunnig plocka ut 2-3 CD. Ta hem och lyssna på dem och välj en sång. Eller som jag sa tidigare fråga er solist vad han vill sjunga. Bättre att ta en sång han känner sig säker på en en helt ny okänd som ni måste börja leta noter till etc.
Telan - jag kan nästan sätta en peng på att du kommer att välja mer än 8 foton. I Brigittes paket är det också 8 foton som ingår och jag hade lovat mig själv max 12 men kom därifrån med 20 och en absolut tom plånbok. Men, men, ska man ändå göra det, varför inte göra det rejält?!
Och jag har förklarat för min fransman att morgongåva är en mycket viktig svensk tradition . Så här blir det morgongåvor. Till saken hör att jag även fyller år dagen innan bröllopet och det kommer ju absolut i skymundan så det ska bli trevligt med en liten överaskning första morgonen som fru Z.
Sen bor ju vi halvtid på distans så jag tror en Secret Box kommer till användning. Samt att han älskar att se mig i snygga underkläder och jag är helt värdelös på att använda dem. Är en typsik svensk i det avseendet dvs det ska vara bekvämt och inte snyggt.
Maja-bruden - det var inte illa, 14 år. Vi blev tillsammans den 19 maj (min födelsedag) och då jag inte befann mig på samma ort som min blivande den 19 maj 2005 (vår 3 års dag) utan kom ned till Cannes den 20 maj så friade han då och vi gifter oss exakt ett år senare.
mia_maj2006 - så du ska testa din frisyr idag. Jag ska testa min imorgon kväll. Måste köpa mousse och hårspray (använder inte sånt längre) och har bett mamma hjälpa mig med att lägga upp håret på spolar. Tjejen som ska fixa mitt hår har även varit och köpt löshår som ska sys in. Inte mycket men för att göra det fylligare. Ska bli skoj och se resultatet!
Tjejer, det är inte långt kvar! Jag låg vaken inatt (kan inte sova när man ställer om tiden) och tänkte på bröllopet. Såg klänningne framför mig, kyrkan och tänkte på dukning och andra små detaljer.
Fick ett mail från vår fotograf imorse. Har skickat över vår websida och tisplanen för de timmar då han ska fotografera. Känns tryggt!
Och i nästa vecka ska jag träffa vår solist för att höra förslag på sånger till kyrkan. Snart är allt fixat och klart!
Usch för en tajt frisyr med mycket hårnålar. I know, efter 15 år som tävlingsdansare. Det är därför jag själv ska ha en rätt "lös" frisyr, bara halvuppsatt med naturligt fall. Inget stramt här inte.
Våra ringar ligger så vacker i en vit box i Cannes. Jag fick inte ta med dem upp till Sthlm utan min blivande ville absolut förvara dem. Han är nog rädd att jag ska springa omkring med ringen redan nu.
kattkatt - i Stockholm så finns det högt upp på Drottninggatan. Det är dit tjejen som ska sätta upp mitt hår har gått för att köpa.
högt upp = mot Tegnérlunden och restaurangen Grill. Har tyvärr inget namn har själv sett den när jag varit uppe i dessa kvarter. Behöver ju inte köpa då min frissa föredrog att gå dit och få exakt det hon ville än att jag trasslade ihop något annat.