Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Jag tror att min blivande skulle bryta ihop om jag sjöng och inte i tårar utan i skratt! Ska absolut förskona honom från sång.

Ska nu ringa och boka en make up lektion på MUS. Ytterligare en sak att ta bort från "att göra listan".

• Lapinette

kattkatt - det är sånt jag ska fråga när jag är hos MUS. Tips om hur man får det att ligga snyggt en hel dag. Ska säga att det är bröllopssmink jag vill lära mig för jag har redan gjort festsminking hos dem.

• Lapinette

kattkatt - hur lång tid behöver hon ha på sig. Min frissa behöver 1-1,5 timma då hon redan kvällen innan syr in löshår och lägger mitt hår på spolar. Visst, jag får sova sista natten som ogift på spolar men det innebär att allt "förarbete" på håret är gjort till själva bröllopsdagen och hon "bara" behöver sätta upp det.

Telan - vad skoj att du är nöjd med bilderna. Jag ska nog gräva fram min Box ikväll när jag kommer hem och kolla igen.

• Lapinette

Telan - det blev exakt ett fullt album dvs 20 bilder. Hade lagt min gräns vid 12 (typ ett kort per månad) men de sprack!

Lugnet - i vissa affärer får man ta kort medan de i andra säger nej. Men har du redan köpt klänningen så borde det ju inte vara något problem.

• Lapinette

kattkatt - det är ingen provuppsättning min frissa ska göra dagen innan utan det är förberdelser för frisyren så som att sy in löshåret och lägga upp det på spolar. Sånt tar tid och brukar normalt göras samma dag vilket innebär att en bröllopsfrisyr tar ca 2-3 timmar att göra. Nu gör vi dessa förberdelser på fredagen (ca 1 timma) och resterande (själva uppsättningen à 1-15, timma) dagen efter.

Telan - vi ska träffa prästen en månad innan och jag känner som dig. Vill ha det klart!

Jag vill ha den traditionella den blomstertid så att alla (svenskar) kan sjunga med utan att behöva läsa text. Vilken den andra psalmen blir får vi se. Sen hoppas jag verkligen att texten överensstämmer med verkligheten dvs att det grönskar i maj...eller ska man leta efter pälscape till bröllopet?

• Lapinette

Vi har inget val gällande präst utan måste ta mötet när min blivande man är i Stockholm nästa gång dvs 21 april. Det är kruxet när man gifter sig på annan ort.

• Lapinette

Förresten har glömt att tala om att samtliga av våra vänner/släkt har osat! Vi blir exakt 60 stycken (det går inte in en enda stol till!) och endast 4 par har tackat nej med mycket rimliga skäl då de har familjer och bor långt bort (USA, Hong kong, Italien och Frankrike). Jätteskoj! Nu kan festen börja!

• Lapinette

Det var några som jag stötte på med ett mail/sms och de svarade bums! Men visst, jätteskönt att den delen är fixad och att fler än väntat kommer. Alla verkar så se fram emot bröllopet!

• Lapinette

Och jag testade min frisyr igår och är så nöjd! Mitt löshår kostade 195 kronor från shoppen uppe på Drottninggatan (Sthlm). Kommer använda ca 2/3 av det.

Testade även klänningen och där är jag också nöjd! Jag som förut beklagat mig över att den känns vid i kjolen har nu fått den dit jag vill. Mamma har dragit åt med ett slags foder så kjolen är smalare framtill och all vidd kommer baktill (släpet). Ser precis ut som originalet. Sen Gemmas spets på det, som mamma har suttit och handsytt samt klippt ut blommor för att matcha in, är gudomlig!

Känner mig så nöjd och glad idag!

Förresten tjejer i nästa vecka är det dags att starta tråd nummer 4 (nu går vi in på den sista vändan inför maj 2006).

• Lapinette

mia_maj2006 - jag måste vara mammas värsta kund för jag blir aldrig helt nöjd. Jag börjar alltid med att påpeka saker varje gång vi provar och vi är aldrig helt överens. Min mammas sambo har inte varit med under min tävlingsdanstid så han har aldrig hört dessa diskussioner förut. Men faktum är att i slutänden blir jag alltid nöjd och då har vi verkligen arbetat igenom bådas idéer. Det här blir bra!!

Visst, kände faktiskt så igår. Jäklar anamma jag kommer att bli riktigt snygg! Lova nu alla majbrudar att länka in era foton här på BT så man kan gå in efter bröllopsresan och titta på allihop.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...