Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Telan - jag har faktiskt digitalkameran i Stockholm så om jag kommer ihåg ikväll kan jag fota dem. Dock så har jag öppet köp t o m lördag så eventeullt går jag tillbaka med dem. Har storlek 36 om du skulle vara intresserad men annars så finns de på Bianco Footwear...mina alltså. Vart har du köpt dina FiaMia???

• Lapinette

Telan - då jag är ute efter "vanliga" skor så har jag nog tittat i varenda skoaffär som finns. Tyvärr så har ju inte sommarskorna riktigt kommit in än (bara en liten del). Tycker det är jätteskoj att kolla på skor...medan min blivande inte tycker att det är lika skoj!

• Lapinette

Ahhh, förresten! Glömde säga att vi varit inne och totalt bytt färger på frockcoaten. Förut var den cremevit kavaj med wienröd plastrong och servett. Det går ju inte så bra emot min vita klänning och rosa bukett så nu har han en svart kavaj med rosa/silvergrå väst, plastrong och servett i silvergrå. Vi (jag och tjejen i affären) försökte få honom till att ha rosa plastrong men det bara INTE gick. Västen var ok tyckte han då den var i en mer diskret rosa färg. Sen så valde vi mellan grå eller svart kavaj men då han (liksom mig) är så mörk så passar han bättre i svart ...så det blev det! I och med det kom vi också ned i pris med 500 kronor. Helt ok!

• Lapinette

Varför är killar så rädda för rosa? Tjejen i butiken (frockcoaten) hon talade om att hon hade köpt en rosa t-shirt till sin pojkvän som han totalt vägrade att använda. Min blivande är väldigt mörk och då tycker jag rosa är ok (beroende på hur stark den är).

Skor??!!! Vita skor är ju också ok och modernt. Har ett par jättesköna och fina vita sandaletter med klack som jag köpte förra sommaren. De är mina reservskor.

• Lapinette

Vi har gjort det enkelt för oss - vi har inga! Dock så tror jag min bror (toastmaster) tänkte hyra frockcoat.

Våra små näbbar kommer matcha min brudbukett - i rosa!

• Lapinette

mia_maj2006 - du får putta in honom på NK så han får prova lite kostymer.

FiaMia - så det är likadana skor och du hade kollat in dem redan innan. Jag går fortfarande och tvekar. Provade ett par jättesnygga i beige/guld på Rizzo igår. Mycket mer min smak men med 7 cm klack vilket jag tror fötterna blir trötta i. De rosa Bianco är väldigt bra klack och jag håller med riktigt sköna. Hmmmm....kanske behåller dem i alla fall. Att det ibland ska vara så svårt att bestämma sig?!!

• Lapinette

FiaMia - jag kanske behåller skorna i alla fall??!! Velar hela tiden fram och tillbaka. Jag tror de passar min blivandes klädsel med silver/grått och rosa dock inte till min bukett...men å andra sidan så är det ju ingen som ser skorna.

msbine - skönt att få träffa prästen! Vi ska inte träffa vår förrän den 20 april så det blir att göra Vigselprogrammet där efter.

fine - min blivande hyr skor på samma ställle som frockcoaten. Det blir svarta i lack. Något han normalt aldrig skulle använda.

• Lapinette

msbine - vad skönt att ha en präst man känner...!!!

• Lapinette

msbine - hur många har tackat ja till er? Vi blir så frustrerade att folk inte ringer bums och säger JA!!! Dock över 120 som varit inne på vår websida.

• Lapinette

msbine - det är ju bra! Vi har fått svar från 30 personer men vet att det är fler (som tidigare sagt men nu ej osat) som sagt att de ska komma. Många tänker att de har tid på sig att höra av sig... suck! Vi har också satt 1 april.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...