MAJ 2006 tråd 4...
Vi ska inte träffa vår förrän den 21 april...hade velat fått in en träff denna helg men vi fick inte ihop tiderna.
Vi ska inte träffa vår förrän den 21 april...hade velat fått in en träff denna helg men vi fick inte ihop tiderna.
Förresten, har ni en svensk präst som åker med er ned till Frankrike? Eller hur går det till?
Vår vigsel blir mestadels på svenska men vår präst har även sagt att han kan ta bitar på engelska. Sen ska min svärmor läsa en dikt på franska och solosångerna blir på engelska. Ska översätta allt i vigselprogrammen så alla ska kunna hänga med.
Lyxigt med en präst som flyger ned för er del!
Hade vår meny inne här för omröstning i januari. Vi valde tillslut denna:
Förrätt
PILGRIMSMUSSLOR TERRINE
skaldjursbuljong, laxrom, ramslökscrème
Varmrätt
KALV AU CREPINETTE
vit sparris, toppmurklor, rödvinsjus, ört & chevrégnocchi
Ost
URVAL FRÅN JÜRSS MEJERI
Sörmlands ädel och Di stefano
med marmelad och nötter
Och sen är det där förbenade Schwarzwald tårtan som jag nu har avbeställt för 50 kr biten och tänker beställa på ett annat ställe för ca 350 kr/st.
Vi väntar fortfarande (hon skulle ha hört av sig för 10 dagar sen) på vårt vinförslag. Hoppas på att kunna få vinet klart denna vecka.
Köpte skor i lördags som jag troligen kommer att gå tillbaka med då jag senare på kvällen på väg till vår alla hjärtans dag restaurang gick förbi en lyxig butik på Karlavägen och såg helt uuuunderbara skor. Ska smita dit på lunchen och titta/prova! Vad ska ni ha för skor? Kör ni traditionella bröllopsskor i satin? Jag är ute efter skor som jag även kan använda efter bröllopet.
Tur att jag sitter framför datorn och äter när jag läser era goda menyer. Mums!
Har varit iväg på lunchen och provat skor men tänker inte köpa i den affären. De var riktigt snobbiga...usch! Jag blir verkligen anti när personalen inte är hjälpsam och serviceminded.
kattkatt - du verkar vara inne i min banor. Jag har ett par rosa skor till min rosa bukett (dock fel rosa!!...vilket gör mig tveksam). Samt att jag vill helst köpa ett par skor som jag även kommer att använda någon mer gång än endast på bröllopet. Då tycker jag inte att det gör något om de kostar runt tusenlappen.
FiaMia - var tvungen att kolla om det var jag eller du som hade beskrivit de gammelrosa skorna för det låter exakt som de skorna jag köpte i lördags och tvekar över. De är gammelrosa med strasstenar på, det var det sista paret, hade kostat 800 men jag fick dem för 650 kronor!!!! Dock så ska min bukett gå i starka rosa färger och så är ju klänningen vit. Kan inte bestämma mig om jag ska behålla skorna eller ej.
I loooove high heels. När jag gjorde slut med mitt ex. som var exakt lika lång som mig sprang jag direkt till Nilsons och "festade loss" med ett par skor med riktigt hög klack!