Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Så jag hoppas att vi träffas på en maj-bebis tråd sedan! Om vi ska prata om att det är dags att börja bli gravid så fyller jag 36 dagen innan bröllopet. Iiiiii...den biologiska klockan tickar.

Jag var iväg på lunchen och lämnade min ring för gravering. Det blir väldigt enkelt, har inte mycket utrymme då halva ringen pryds av diamanter. Hans namn, ett hjärta, och så vårt datum skrivet på franska. Franska i min ring, svenska i hans. Fast det enda som skiljer är ju maI och maJ. Hi, hi!!!

Smink för mig blir Make Up Store. Ska boka in en kurs, plocka med mig produkter och gå hem och fixa det själv. Vågar inte låta någon annan sminka mig.

• Lapinette

okidok, har deras foundation men ska villigt erkänna att jag inte har så mycket annat att jämföra med. Har varit på rådgivning hos dem tidigare och köper nu enbart deras produkter utom mascaran som jag inte gillar. Jag tänkte boka in en tid i april så att det inte är allt för långt tid till bröllopet men ändå så man hinner pröva sminkningen ett par gånger innan bröllopet. Är rätt van vid att sminka mig sen jag tävlingsdansade. Mitt problem är snarare att göra en diskret, romantisk sminkning.

• Lapinette

msbine - njut av blommorna och det nya jobbet!

• Lapinette

Telan - kom inte med fler ursäkter! Jag tycker tiaran var jättefin och den följer ju helt ert vinröda tema med skorna, inbjudningarna etc.

• Lapinette

snaeckan - jag brukar normalt alltid vara ganska så brun men vid nyår i fjol så köpte jag en brun utan sol för ansiktet. Det vare en vanlig creme som man tog på i ansiktet. Det blev jättebra. Såg helt naturligt ut, lite lagom fräsch. Prova! Jag har "hotat" min blivande med denna creme om han inte sitter ute på terrassen med mig (han har en förmåga att sitta inne på soffan med datorn i knät).

Telan - jag har också fel färg på mina skor. De är ju rosa men jag har stark rosa i min bukett. Alla säger åt mig att skorna ändå inte syns. Det är bara när man drar upp klänningen för att gå i trappor etc. Jag behöll mina (efter en veckas ångest).

• Lapinette

kattkatt - jag ska flytta min förlovningsring till höger handen då det är rent omöjligt att hitta en ring som kan sitta bredvid den. På vigselfingret så kommer den första julklappen från min man sitta. En enkel ring med en liten diamant i. Guldsmeden har tagit in denna ring så den passar på fingret och sen kommer vigselringen som också är i vanligt guld med 9 diamanter. De passar så bra tillsammans!

Så för att göra en kort historia lång - min "riktiga" förlovningsring kommer att sitta på höger hand.

• Lapinette

Telan - ha, ha!!!! Det låter underbart! Oftast är det ju så att när småtimmarna närmar sig dansar bruden barfota.

• Lapinette

kattkatt - och min annars så konservativa mor (hon är 70 år!)tyckte absolut att jag skulle behålla skorna. Det var i princip hon som övertalade mig. Matcha din brudbukett, vi verkar vara rätt många här inne på tråden som gör det (eller försöker göra det ).

• Lapinette

kattkatt - visst är det trist med folk som kommer med spydiga kommentarer eller blickar som säger mer än ord när man nämner bröllopet. Var tvungen att skriva av mig till en väninna som har baktalat mig lite angående vårt bröllop. Jag gav henne en vink om att det faktiskt är vi som bestämmer hur vi vill ha vårt bröllop och ingen annan. Eller hur (skrev jag). Sen så bad jag även om ursäkt för att det har upptagit så stor del av mitt liv och att jag varit totalt insnöad men så är det faktiskt inte längre...nu när delarna har fallit på plats.

• Lapinette

kattkatt - mina skor är köpta på Bianco som ligger en trappa ned i Gallerian. Det är läääängst bort i Gallerian vid Åhléns. Hela Sergelgången är full av skobutiker så som Nilson, Scorett, Din Sko, Ecco, Rizzo och Vagabond. Så titta där och gå sedan in i Gallerian och ta Jerns och Bianco.

Telan - helt rätt. Har 3 biljetter ganska så långt fram till den 7 juli. Min väninna som ska hänga med gifter sig dagen efter!!! Såg du recensionerna från Göteborg. De var jättebra!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...