Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

kattkatt - skönt att du är tillbaka i brölloplanerandet! Förstår hur det är när familjen vill hjälpa till. Trevligt men ibland blir det kanske inte riktigt som man önskar. Kanske tala om för farmor att det blir en lång resa med färskvaror. Kanske bättre att köpa på plats?

Strumpbyxor eller ej så bör man prova om man ska ha sandaletter. Jag har ett par vita hemma med hög klack som är mina "extra skor" (dvs om jag får ont i fötterna och vill byta). De är jättefina men med strumbyxor så tappar jag lätt skorna. När jag letade efter nya skor så var kravet att de satt fast på något sätt runt vristen. Så kolla att det inte blir "halt". Vore ju trist om man tappade en sko i altargången.

Vårt osa går ut den 1 april och det är ca 10 personer som vi inte till 100 % vet om de kommer. Vad gör ni med personer som inte hört av sig? Kommer ni sätta nej på dem eller höra av er och fråga?

• Lapinette

Ska nog skicka iväg mail när sista dagen gått ut och fråga om de vill närvara på vårt bröllop. Vissa som inte har svarat (4 st) bor långt bort och jag hade inte räknat med att de kommer men de ska ju ändå höra av sig och säga nej. Hittills är det endast ett par från USA som har tackat nej pga av jobb.

kattkatt - jo det är bättre men jag vågar ännu inte äta ordentligt. Sitter här med en kopp te.

• Lapinette

snaeckan - vi åker till Sorrento måndagen efter bröllopet. En vecka, bara slappa, förstå att vi är gifta och njuta av gott vin, mat och kultur. Sen hoppas vi på att komma iväg lite längre bort, helst Japan, i oktober.

• Lapinette

msbine - tackar, tackar! Orkar inte leta runt och läsa så mycket på BT som förr. Ska absolut kolla upp de olika tipsen.

• Lapinette

mia_maj2006 - du vill inte/kan inte sola nu. Så typiskt när mamma plus sambo varit här på besök och det har varit dåligt väder hela tiden.

snaeckan - i slutet av maj är det normalt jätteskönt kring medelhavet. Ingen trängsel, grönt och fräscht och så lagom sommarvärme, typ 20-25 grader, lite beroende vart man är någonstans. Självfallet är vädret mer ostadigt än i augusti. Det kan regna någon dag. Hade min bror på besök här i Cannes första helgen i maj förra året och vi hade toppen väder. Har själv varit i Grekland första veckan i maj och det var som svensk sommar. Lite moln, lite sol och så en och annan regnskur som snabbt försvann. Det gick även att bada.

• Lapinette

snaeckan - Sorrento ligger något söder om Neapel i Syditalien.

Tips på ställen kring Medelhavet. O'boy det finns många. Det beror lite på vad ni är ute efter (önskar göra).
    - Grekland
    - Kroatien
    - Italien
    - Spanien
    - Frankrike
    eller kanske någon av öarna
    - Korsika
    - Sicilien
    - Sardinien

• Lapinette

snaeckan - det finns så mycket vackert kring Medelhavet så det är nog bättre ni funderar på vad ni vill ha ut av semestern. Är det lata dagar vid poolen, strövtåg i bergen, exklusiva viner och middagar, bra shopping etc. etc. Beskriv så kanske jag och de andra brudarna kan komma med lite tips.

• Lapinette

Jag gillar både Mango, Eros Ramazotti och Laura Pausini som har många vackra kärlekssånger. Hör med er solist vad han rekommenderar och vad han kan sjunga. Jag kan fixa översättning (obs vet inte om jag har tid att översätta hela låten...men titeln).

• Lapinette

snaeckan - ti amo betyder jag älskar dig och Enrique är sonen till Julio Iglesias dvs spanjor.

mialisa - fick du se fotona direkt? Jag gjorde ju min Secret Box i november men fick vänta någon vecka innan korten vara klara. Albumet ligger nu gömt hemma i väntan på bröllopsdagen. Korten är jättevackra!

msbine - vad skönt att få öva! Själva har vi ju inte ens träffat prästen än. Vi försökte få till en träff i februari men det gick inte så det blir en månad innan bröllopet. Så blir det när man inte bor på orten och min blivande bör ju vara med. Det blir nog att prata igenom äktenskapet samt öva under samma möte. Vi ska träffas i kyrkan.

kattkatt - grattis till giftemålet!

lillabunny - så du mår så illa pga graviditeten? Uuuuhh, något jag hoppas jag slipper men min mamma mådde illa hela tiden när hon väntade mig och gick bara upp 2 kg.

• Lapinette

mialisa - mina togs inte digital så därför fick jag lugnt vänta i en vecka. När vi sedan valde ut bilderna (gjorde det tillsammans på hennes kontor...det skulle följa temat att jag tar av mig efter bröllopet) och Brigitte satte ihop ablumet så slog hon så vacker in det i papper. Så fort jag kom hem rev jag upp pappret! Trodde hon uppriktigt att den skulle vara inslagen från november till i maj??!!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...