MAJ 2006 tråd 4...
Vi hade ju tänkt att gå de få metrarna mellan kyrkan och restaurangen men nu när vi lagt brudskålen på ett annat stället behöver vi transport (även om det kanske bara tar 2 minuter med bil så har vi inte tid att gå 5-10 minuter med bröllopsklänning). Jag har ingen som helst lust att lägga ut tusentals kronor för en fin bil dessa minutrar så nu har jag gett mor och bror i uppdrag och kolla upp alternativ. Kan t o m tänka mig mammas vespa (bara det inte regnar).
Har idag även pratat med vår kock och att komponera ihop vår meny ligger överst på hans "att göra lista". Ska bli så kul att höra hans idéer och när maten är bestämd kan vi gå över till sommeliern och något som vi älskar - vin!!! Tyvärr måste vi försöka hålla i plånboken och tänka ekonomiskt och inte enbart på vad vi helst av allt vill ha.
Telan - alltid trevligt med bidrag. Min mor har hjälpt min bror med ett lån och har sedan dess alltid sagt att jag ska få dem pengarna när jag gifter mig ...en ganska rejäl slant. Sen kommer vi även att få ett bidrag från min blivandes mor då hon gjorde samma sak till hans brors bröllop. Detta kommer nästan att täcka hela restaurangbiten. Har dock inte fått några pengar än...och jag vet inte när vi kommer att få dem så jag väljer att tänka på vår budget utan utomstående pengar.
frueriksson - välkommen in på vår tråd. Jag/vi ska också gifta oss den 20:e maj. Vart ska ni gifta er?