MAJ 2006 tråd 4...
fine - det var så lite så. Hoppas ni hittar något som ni gillar och som passar.
fine - det var så lite så. Hoppas ni hittar något som ni gillar och som passar.
FiaMia - min mamma har printat bilderna på klänningen för att börja fundera på hur den ska sys. Hon är utbildad sömmerska och har jobbat på ateljéer innan hon skolade om sig till ekonom men har alltid hobbysytt samt sytt kläder till tävlingsdansare. Hon sätter bara saxen i tyget ... inga mönster där inte.
Tog också med mig en bild på min bukett till floristen men som sagt får inget slutligt pris förrän det närmar sig. Dock vet jag på ett ungefär vad det kommer att gå på. Hur ska ni ha era dekorationer på borden? Vi har stora runda bord så vi ska ha en liten bukett i mitten (av samma slag som brudbuketten) och sen rosa rosblad (buketten går i rosa och lime) utströdda på bordet. Har sedan köpt limegröna ljusstakar för värmeljus. Tänkte ha 3 på varje bord. Vi har fått veta att det idealiska är att sitta 8-10 runt varje bord så just nu är vi aldeles för många. Vet inte hur vi ska lösa detta eller så löser det sig själv (av att någon som vi tror ska tacka ja inte kommer).
Vi har skrivit i vår inbjudan att vi främst önskar oss upplevelser men för de som inte kan tänka sig att ge presentkort/pengar så kommer vi att lämna en önskelista till NK ca 2 månader innan bröllopet. På så sätt har vi lite mer tid att tänka över vad vi önskar.
lillabunny - är det något jag/vi absolut inte har klart så är det vigseln. Väntar bara på att få höra ifrån vår präst så man kan diskutera lite och få höra vad hon/han tycker. Jag kommer helt och hållet bestämma psalmerna då min blivande ändå inte förstår vad vi kommer att sjunga och jag funderar på Den blomstertid nu kommer samt denna ljuva sommartid.
Vi tänkte nog bara önska oss en servis på Villeroy (praktiskt då de finns både i Frankrike och Sverige) men vi har inte helt hundra bestämt oss för vilken vi vill ha. Skönt att inte behöva jäkta fram det beslutet.
Ska ni ha någon som sjunger på bröllopet (förutom psalmerna) och vilka sånger ska ni i sådana fall ha?
Vi ska ha en avlägsen bekant som sjunger i kyrkan. Hon vet om det men jag har inte pratat med henne än (vill prata med prästen först). Vi har ingen speciell sång som är "vår" så jag tänkte faktiskt höra med henne om förslag men vi kommer ju att begränsa oss till att den ska vara på engelska.
msbine och mialisa - det måste vara skönt att ha låtarna klara och självklara. Jag är också en gammal DM-fan men jag tycker Somebody är lite sorglig (där letar man ju fortfarande efter någon...kan man göra om texten något?). Annars har jag några gamla godingar som jag kan tänka mig så som
- Have I told you lately that I love you
- When I need you
- Truly, madly, deeply
Så har ni även bestämt in- och utmarcher allihop? Här har jag åter igen ingen aning....som sagt själva vigseln är den som är minst planerad av allt.
Telan - skoj att ni ska dit på alla hjärtans. Vi måste ut till Mariefred minst en gång till innan bröllopet för att möta präst och gå runt och titta vart vi ska ha vår tipspromenad, kolla in festlokalen en sista gång etc. Men det tar vi nog längre fram i vår.
Tror att vi också ska ha Mendhelsson som inmarch. Känns lite pampigt men tar gärna något lättare som utmarch. Hade gärna haft trumpet volentaire då min mor tidigare hade sällskap med en trumpetare på Operan men det känns lite konstigt att be honom spela på vårt bröllop nu när det varit slut mellan dem i 15 år även om jag vet att han skulle bli jätteglad så måste jag ju respektera mammas nya fästman.
lillabunny - oj så duktigt! Här är har jag suttit och räknat ut hur mycket papper jag ska köpa för att få klart inbjudnigarna. Vigelsprogrammet är låååångt ifrån färdigt.
Det mesta av pappret till inbjudningarna (korten och kuverten) köptes in redan i höstas...vilket också innebar att vi inte kunde ändra oss ytterligare hur de skulle se ut. Ganska så bra för annars hade jag säkert fortsatt komma med nya idéer. Dock behövs papper till själva infobladet och så ska vi skriva ut etiketter på ett pärlemopapper och sätta på kuverten. Lite pyssel!
Telan - detta blir den första DM konserten som jag inte ska gå på . Det är under Sportlovet och då ska jag vara här nere i Cannes. Försökte kolla om vi kunde köpa biljett i Nice eller Marseille men när jag kom på den lösningen så var alla biljetter slut. Känns lite trist...
FiaMia - om ni velar om fotograf varför inte höra med dem ni väljer mellan vilka som kan er dag så kanske det redan där går bort någon och gör valet enklare.
Fotograf var det tredje vi bokade (efter kyrka och restaurang) så vi har redan haft vårt möte med honom för att diskutera dagen och vilken sorts foton vi gillar etc. Ska dock höra av oss till honom när det närmar sig den stora dagen och alla små detaljer är bestämda. Han ställde en massa med frågor om saker jag absolut inte ens hade tänkt på.