Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

msbine - det låter som din florist ligger i samma prisklass som min dock så ska vi ha lite annat upplägg men räknar jag ihop det ni har beställt med våra priser så hamnar vi på samma summa. Våra blommor kommer att gå på ca 2 500 kronor (maxpris) och då är det min brudbukett, blommor till flickorna, corsage och blomdekorationerna på restaurangen.

Jag har bara börjat tveka lite om min bukett passar till klänningen som jag nu äntligen har valt...men äsch, det får gå då jag har lagt upp hela temat kring den här brudbuketten som jag bestämde mig bums för!

Tror att en "sval" och enkel bukett hade passats bäst och nu kommer min färgbomb i rosa och lime! Hi, hi...visar två olika sidor av mig...elegant och sober och sen kommer den där djävulen ur mig.

Har nu ringt kyrkan och fått veta att vi får den manliga prästen (hade hoppats på kvinnan). Ska kolla hur länge han har tjänstgjort för jag har varit på en midnattsmässa i Mariefred och den prästen tyckte jag inte alls om!

• Lapinette

msbine - ska först kolla upp om det kan vara samma präst innan jag gör något. Jag hade lagt in önskemål om den kvinnliga men jag vet inte om det var något man brydde sig om. En kvinnlig präst hade varit trevligt och lite ovanligt för fransmännen (katoliker - bara manliga präster).

• Lapinette

Har nu ringt till församlingen och kollat igen...är så rädd att det ska vara en präst vars midnattsmässa jag besökte 2001. Tyvärr kan det vara han då han har tjänstgjort i Mariefred sen 1999....usch så rädd jag blir! Dock så lugnade min mammas sambo mig med att säga att det kommer att bli bra ändå samt att han inte tror att det är samma kille (efter att jag gett beskrivningen som damen på församlingen beskrev honom). Ha, ha...snacka om att man har nojja!

• Lapinette

kul att alla verkar gilla min bukett! Som sagt det är ljuv rosa, stark rosa och så limegrönt. Det är rosor, luktärter, ranunkel bland annat och sen band i två rosa färger som hänger ned och pärlor i rosorna.

Själv är jag färgstark. Har mörkbrunt hår, brun-gröna ögon och blir väldigt solbränd. Passar i starka färger men även i pasteller. För mig var en vit bröllopsklänning (inte creme, beige, champagne) självklart.

Hur är det med er övriga brudar? Hur är ni färgmässigt...något ni har funderat över när ni valde/väljer klänning och bukett?

• Lapinette

lillabunny - låter vackert med vitt och lime.

Har nu pratat med prästen!!! Dock är det inte helt hundra att det blir han då han egentligen, kanske, eventuellt borde vara på ett konfirmationsläger den helgen och den andra prästen som tjänsgör där ska sluta och de har inte hittat någon ersättare. Pratade dock igenom en del frågor jag hade med honom samt att vi bokade ett möte en månad innan vigseln. Tänker ringa om ett par veckor för att höra om det verkligen blir han! Trist när det är osäkert.

• Lapinette

pirr i magen - oj, trodde det bara var jag som inte hade hittat min klänning! Skoj att du har funnit en som känns bra. Själv ska jag till Simbra Siden (Sthlm) på måndag och köpa tyg till min.

Har varit iväg och provat lite ringar under kvällen i samma affär som min förlovsningsring är inköpt. Damen i affären vandrade iväg och hämtade de mest (åtminstone vad jag tror) exklusiva i hela affären den ena för 45 000 och den andra för 39 000 (min favorit). Trevligt att prova och titta men självfallet helt galet dyrt tyckte jag och ägnade inte en tanke åt det....men min blivande gick visst och tänkte och tyckte att den för 39 000 men något sämre stenar (typ 30 000) den kunde jag få om jag är snäll (och då ingen morgongåva). Har han misst förståndent?!!

Själv var jag inne på att beställa via internet, Schalins ringar, 3 st, för sammanlagt ca 7 500 kronor. Tror inte vi tänker riktigt likadant här. Vad skulle ni göra...acceptera en ring för 30 000. Till saken hör att han tjänar otroligt bra min blivande...men ändå, för mellanskillnaden kan man åka på en trevlig semester...fast en ring har man ju för resten av livet.

• Lapinette

Och till saken hör att min förlovningsring redan är en dyr historia...det är därför jag inte ville välja någon dyr vigselring och så går han och funderar på det.

Visst, detta är ett otroligt typiskt i-landsproblem...eller ska vi säga egentligen inte ett problem men jag bara undrar vad ni skulle göra och tänka?

• Lapinette

Tack för alla åsikter!
    Nej, en ring i den prisklassen är inte vanligt i hans familj och vi har absolut inte tänkt oss något i den här stilen innan. Kvinnan i affären var riktigt smart som tog fram dessa två ringar och satte griller i huvudet på oss (främst honom). Som sagt, jag har redan en förlovningsring som ligger i halva denna prisklass och hade absolut inte tänkt mig en dyr ring till.

Rädslan över att tappa den har jag inte ens funderat över. Har aldrig tappat någon ring eller smycke.

Tyvärr har vi inget foto på den och igår kväll/natt när vi var hemma satt vi och letade på nätet efter den. Den jag provade var i vitt guld och så en massa diamanter som satt så tätt att du inte kunde se när den ena sluta och den andra tog vid. Dessa låg i själva ringen (m a o inget som stack ut). Den var verkligen vacker...men frågan är om det är värt det priset.

Som sagt, vi har ytterligare 2 månader på oss att fundera. Tack för alla åsikter!

• Lapinette

lillabunny - jag vet, sa precis till varandra nu när klänningen är löst börjar nästa problem, ringen, men frågan är om det egentligen ska ses som problem. I sådana fall väldigt angemäna.

Tror inte vi kan hitta en liknande ring då vi inte ens fann någon på nätet. Skulle den handgöras i Stockholm blir nog priset mycket högre än vad vi får här. Det är ju diamanterna man betalar för.

Men som sagt, något att fundera över och i slutändan blir det nog en robust ring från Schalins istället. Jag berättar när ringarna är beställda.

• Lapinette

Har hittat en ring som påminner om den jag provade igår.

www.vigselring.nu

gå in under canalinfattade prinsesser
    denna har 11 diamanter men den jag provade igår hade 17 (om jag inte totalt missuppfattade franskan )

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...