Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

FiaMia - det är faktiskt ett papper i pärlemo som jag printar adresserna på och sen har vi sån där "pappersklyvmaskin" på jobbet.

Vi räknar med ca 80 personer till kyrkan och då hade jag önskat att bara göra 40 vigselprogram (ca 60 gäster till middagen). Så himla mycket papper och jobb!

• Lapinette

FiaMia - tack för tipset. De var billigare än de jag har hittat i Gamla Stan men jag är lite så där att jag vill klämma och känna så det blir nog de något dyrare papprena i alla fall.

Tror jag riktar in mig på pappren till inbjudan nu och tar vigselprogram och meny lite längre fram i vår ...fast jag redan bestämt vad jag ska ha.

• Lapinette

Jag har frågat min chef och får printa allt på jobbet. Har jättebra färgskrivare. Frågade faktiskt om jag fick betala men han tyckte det var löjligt...har bara lovat att göra detta när ingen annan är där.

Satt i somras och plitade på ett festprogram så jag har ett som nästan är klart på svenska men när jag då började fundera på att översätta allt till engelska och sen till franska så la jag ned det projektet. Våra gäster lär nog ha fullt upp med olia hyss och knåp under middagen så vi skippar det där med festprogram. Ska bara ha en meny på varje bord (6 runda bor).

• Lapinette

Herregud vad jag skriver slarvigt! Hoppas ni förstår ändå!

• Lapinette

Telan - vi hade tänkt att skippa dessert sött på sött men nu när vi la champagnen utanför restaurangen och "tjänade" 5 000 så valde vi att lägga de pengarna på ost. Så det blir förrätt, varmrätt, ost och sen tårta. Tårtan tar vi på en gång då vi sedan vill börja dansa och festa. Normalt (här i Frankrike) så tar man tårtan först och sen kaffet men jag tror att det blir kaffe till tårtan. För vi vill som sagt var inne bli sittandes hela kvällen....sen är det ju PAAAAARRRRTY!!!

• Lapinette

fine - eftersom ni inte gifter er samma helg som oss så kanske han är ledig. De heter Orasis och bor i Åkersberga men åker även iväg (som till Mariefred) och fotar. Han tar bra kort och är billig i jämförelse mot många andra.

www.orasisfoto.smugmug.com/Weddings

Vår framsida på inbjudan, vigselprogram meny etc är med samma typsnitt och samma bakgrund (en rosa ros som man ser lite suddigt). Sen kommer vi alterna lite i papper men allt går i rosa och pärlemo.

• Lapinette

FiaMia - tycker det låter jättebra! Vi gifter oss 15.00 och räknar med att kunna vara på restaurangen 17:30 och således starta med förrätten typ 17:30-18.00. Våra gäster ska ju gå en tipspromenad till champagnen och sen gå tillbaka till kyrkan/restaurangen. Att gå (utan att behöva svara på frågor) tar ca 5 minuter.

• Lapinette

FiaMia - att äta middag vid 17-18 tiden är ju ganska så vanligt i Sverige så folk lär nog inte hungra ihjäl sig innan dess. Vi kommer nog också bjuda på lite canapéer till champagnen så alla får något i magen och inte enbart alkohol. Sen så kommer ju våra franska gäster tycka att vi är otroliga som äter sååååå tidigt. De är ju vana (även jag) att äta runt 20-21-tiden.

• Lapinette

Oj, jag har redan planlagt hela bröllopsdagen per minut (nästan ). Har även lagt in vad övriga ska göra den dagen parallelt med när jag fixar håret etc. Tror inte man kan ha nog stenkoll på vad som ska hända.

Själv har jag ju en så annorlunda förlovningsring (tror ni allihop redan har sett den i tidigare trådar) att jag kommer att flytta den till höger ringfinger för att kunna ha en vigelsring. Det går inte att placera en ring vid sidan om min Triologi. Har pratat med guldsmeder om lösningar och varianter men den är allra vackrast själv. Istället blir det antingen 2 nya ringar eller 1 bred som får ligga på vänsterhanden.

Och förresten har nu 16 flaskor av min favvo champagne, Pol Roger, stående här hemma (Cannes). De levererades i vita boxar och är så vackra (om champagne kan vara vacker )!

• Lapinette

Jag har en "vanlig" ring som har en bamsesten (det är ingen diamant utan en bergskristall). Det är min mammas och pappas fd förlovningsring som mamma har satt en sten på. Då stenen hålls fast med ganska kraftig infattning så är det en ring som inte fastnar i kläder eller så och jag har den alltid på mig (förutom vid sport). Tror FiaMia att det kommer att gå bra.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...