Inlägg från: lillabunny |Visa alla inlägg
  • lillabunny

MAJ 2006 tråd 4...

Ja, jag fick helt hjärnsläpp... Det finns säkert prisvärda florister i Uppsala med, kruxet är bara att hitta dem ;) Lycka till med letandet! :)

• lillabunny

Har ni bestämt vad ni ska ha för musik på vigseln?
    Vi har så gott som bestämt oss för att ha Brudmarsch från Väddö in och Visa vid vindens ängar ut nu. Ska maila kantorn och höra vad hon tycker. Det är lite samma stuk på dem, så det blir nog bra. Bra på piano är det viktigaste då kapellet där vi gifter oss inte har en fungerande orgel. Psalmerna blir 201 och 200 (En vänlig grönskas rika dräkt och I denna ljuva sommartid).

• lillabunny

Dukningsplanerna verkar bli jättebra Lapinette. Snyggt med lime och rosa.

Smart att kunna avakta med önskelistan, det tar ett tag att fundera ut tänkbara önskningar kan ja tänka mig.

• lillabunny

Ja, det är inte så lätt med psalmerna... Vi valde mellan traditionella sommarpsalmer och några vigselpsalmer, men eftersom vi bara kommer att vara vi + 10 gäster + prästen och kantorn = 14 st så gick vi på prästens linje och valde de som flest kunde sjunga med till. Alltså strök vi vigselpsalmerna till förmån för de klassiska sommarpsalmerna.
    Hade inte förväntat mig att få träffa prästen så snart, men när jag efter ett antal försök fick tag i honom i förra veckan så föreslog han att vi skulle träffas redan som igår. Skönt samtidigt att ha den biten avklarad.

• lillabunny

Förstår det... Bra att servisen finns i båda ländena. Underlättar ju önskelistan för er och presentinköpen för gästerna.

• lillabunny

Ja Telan, visst är En vänlig grönska..." vacker!

Ska ta kontakt med slottet för ett lite möte där med. Vet inte alls hur mycket de gör med dukning och så... Det låter jättefint med blockljusen Telan. Tycker också att det är mysigt med mycket levande ljus.

• lillabunny

Det låter som bra låtval mia_maj2006. Förstår inte varför killarna ska va så sega på att bestämma sig... De får ju oftast alternativen upplagda med, det är vi som sitter och letar på nätet som galningar...

• lillabunny

Vi ska inte ha någon som sjunger. Ska ha ett väldigt litet bröllop och tyckte att det räckte som det var.

Blir säkert kanon med era solister och låtval msbine och mialisa. Underbara låtar tycker jag! :)

• lillabunny

Kantorn tyckte att vårt förslag; Brudmarsch från Väddö och Visa vid vindens ängar var bra. Så nu i eftermiddag har jag gjort klart innehållet i vigselprogrammet! Nu ska det bara fixas utsida! Kul! :)

• lillabunny

Telan, tänkte att jag skulle sätta mig och börja med innehållet på festprogrammet. Vi får helt enkelt utbyta idéer längs vägen. Det kan behövas lite stöd, det är nog en ganska gedigen uppgift. Hade du börjat ännu?

Lapinette, vi ska ju inte ha så många gäster (bara 10 st), klart mycket lättare då med inbjudningar, vigselprogram etc. Ska ut och titta på material idag tänkte jag.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...