MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
fine - 1 barn så ska det ju vara ett nytt smycke...typ ring, örhängen, halskedja. Tycker din idé var mycket bättre med 1 diamant per bröllopsdag!
Idag ska jag springa iväg och köpa de sista papprena till inbjudan på lunchen och ikväll stannar jag kvar här på jobbet och ska börja printa.
Jag letar febrilt eftre ett snyggt papper till våra trycksaker (har redan kartong och annat), har fått för mig att vi ska ha tapet, men det är så hemskt dyrt (och vi behöver heller inte 10 meter)... FUnderar på att gå till Gallerix och se om de har nån fräck plansch. Annars finns där en liten tapetaffär intill med coola 70-talstapeter...
Lycka till med pappershandlandet Lapinette!
Hörrni, hur många sidor beräknar ni era vigselprogram till? Tänkte bara ta vanliga A4 och vika på mitten. Går ju att printa dubbelsidigt om man tar ett lite tjockare papper. Behöver man då 2 A4???
Mitt blir nog minst 3 A4 sidor. Först har jag omslaget som ser likadant ut som inbjudan och det är det ingen text på förutom våra namn på framsidan. När man slår upp första sidan så är det bara en bild på den högra sidan av uppslaget + att det står program. Nästa uppslag är själva programmet men eftersom jag troligen kommer att med låttexterna så behöver jag mer ett enkelt uppslag till detta så det blir troligen två A4 + omslaget. En hel liten bok
Beräknar fyra sidor till vigselprogrammet. En framsida och sen två sidor med beskrivning om vad som händer iunder vigseln (psalmer, vigselns ordning osv) och sista sidan blank tänkte jag.
Vi har också först ett omslag i samma vinröda papper som övriga trycksaker, med monogrammet embossat på. Innuti blir det ett dubbelvikt A4. På första sidan står "vigselprogram", våra namn, kyrkans namn och datum. Mittuppslaget är själva programmet. Sista sidan blir förmodligen tom, såvida inte programmet behöver tre sidor.
Vi kommer att ha samma omslag som inbjudningarna. Inuti kommer det att vara en A4-sida, med text på båda sidor. Strl kommer att vara som en A4-sida vikt på längden.
Vi kommer också att ha ett lite tjockare papper som omslag (samma som på inbjudan). Sedan vet jag inte riktigt hur många sidor inuti. Två vikta A4 tror jag räcker, alltså totalt 4 sidor. Vigselprogrammet kommer vi att vika på bredden (Alltså så det blir som ett A5 i formen) sedan så kommer vi att vika festprogrammet på höjden så att det blir lite variation på det hela! Kommer nog att binda ihop dem med ett grått smalt sidenband!
FiaMia: Vi ska göra precis så, vika vigselprogrammet på bredden och festprogrammet på höjden!
Har nu varit på Ljunggrens i Gamla Stan och köpt mina sista papper. Pappret till kyrkan blev ett lite tjockare pärlemopapper så man lätt kan printa det dubbelsidigt och därför räcker 1 A4. Dessutom så var det pappret mycket billigare än jag hade antecknat så det blir att alla i kyrkan får en var.