• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Mopedvin

Provat klänningen idag som hade kommit!!! Hur fin som helst...hihih. Köpte även ett halsband. Provade tiaror som jag aldrig gillat men det var jättefint! Så nu blir det tiara

• Telan

Hallå tjejer, hoppas att ni har haft en bra helg.

Det där med namnbyte har blivit ett känsligt ämne hemma hos oss. Från att ha varit bestämt så är vi nu lite oeniga om hur vi ska göra. Jag känner väldigt starkt för mitt namn, det är ovanligt och jag byter inte gärna bort det. Min blivande har ingen direkt koppling till sitt efternamn då det är hans halvsyskons pappas namn, förrutom då att han har hetat det hela sitt liv, men han är lite osäker på om han vill ta mitt namn. Knepigt.

För övrigt var vi på bröllopsmässa i Uppsala igår. Den var rätt liten och gav väl inte så mycket. Mest beroende på att vi redan kommit så pass långt i vår planering. Men det var lite kul iallafall.

Och så är inbjudningarna klara, idag ska de skickas iväg. Spännande i och med att det blir en överraskning för de flesta.
    Jag har kort på dem ifall nån vill se, men tyvärr ingen sida att lägga dem på, bara via mail.

• msbine

Var med på bröllopsmässa igår, fast i Helsingborg.
    Å vi vann tävlingen de hade Det var en tävling i "bästa frieri" och vi vann 10.000kr i bidrag till bröllopet :) Jätteskoj!

• Telan

msbine: Åh grattis!! Ett sånt bidrag säger man ju inte nej till direkt.

• msbine

Telan: Nej, det var jättekul att vinna. Var lite skakis när man skulle stå på scenen och berätta om hur frieriet gick till bara, e inte van vid att stå på scen. Gick bättre imorse när radion ringde och intervjuade.

• mia_maj2006

msbine: Grattis! Kul att ni vann.

Själv har jag delat ut inbjudningar i helgen. Fast bara två stycken
    Det var våra föräldrar som fick sina för att korrekturläsa innan det är dags att börja skicka ut de andra. Fick också ett bidrag till festen i helgen märkte jag i morse, min mamma har satt in lite mer pengar på mitt konto med texten bröllop, hon har gjort det med jämna mellanrum och hon kommer i och med det att stå för större delen av middagen, jag är väldigt tacksam.

• Lapinette

msbine - Grattis! Gud vad skoj och vad härligt med ett bidrag till bröllopet!

Själv skulle jag ha gått på mässan här i Stockholm men efter att ha läst lite åsikter om den här på BT så valde jag och min väninna att ta en härlig promenad i solen istället.

mia_maj2006 - skönt med bidrag. Jag har blivit lovad en stor summa pengar av min mor (då hon redan har gett denna summa till min bror som hjälp när han köpte sitt radhus) men jag vet dock inte när de pengarna kommer. Trodde jag skulle få dem i julas men inget kom...pengar dras ju till bröllopet hela tiden och jag skulle behöva det bidraget men vill inte fråga.

Nu är alla svenska inbjudningar gjorda! Vilken tid det tog! Har suttit till och från hela helgen och fixat.

• Mopedvin

telan: Kul med korten! Du får gärna maila till mig: sara_svensson1@yahoo.com

Msbine: kul att ni vann!! men nu är man ju nyfiken: hur gick frieriet till?!

Lapinette: vad för åsikter har du hört om mässan? Jag ska på mässa i Göteborg i slutet på februari

• msbine

Min m2b friade på 12m djup på kullaberg under ett dyk. Satt sig på knä på havsbotten och skrev "Vill du gifta dig med mig?" på skrivtavlan. Jag nockade stort och skrev ett stort JA på tavlan och så blev det en massa pussande under vattnet. Knöt sen ett rött band runt fingret på mig, e ju lite svårt att få på en ring med tjocka handskar på sig :) Var underbart och helt oväntat :)

Telan: Maila gärna inbjudningarna till mig med på msbine@hotmail.com

• lillabunny

Det blir säkert jättefint med tiara kattkatt! Kul att du har hittat en som du gillar...

msbine, inte fel med 10000:- det hade man inte bnagat för. Grattis! :)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...