• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Telan

mia_maj2006: Jag tycker att det låter alldeles strålande!!

• Telan

Vi har tyvärr tråkiga nyheter. Min blivandes styvfar (som eg varit mer far för honom än hans biologiska) har varit sjuk i cancer ett tag. Senaste tiden har cancern spridit sig och han blir snabbt sämre. Det är mycket möjligt att han inte kommer att kunna vara med på vårt bröllop.
    Varför får man aldrig bara vara lycklig? Tycker jämt att det händer tråkiga saker, antingen personligt eller folk runt omkring sig.

• mia_maj2006

Telan: Stackars er! Det måste vara jättejobbigt att försöka hantera detta samtidigt som man planerar den lyckligaste dagen i sitt liv.
    Jag sänder er alla styrkekramar jag kan!!

• msbine

Telan: Usch vad hemskt :( Massor av kramar!

• msbine

mia_maj2006: Låter som ett bra upplägg på viseln, gillar att ni har med låten love and marriage, gillar den skarpt, e en rolig låt ;)

• Mopedvin

Telan - tänker på dig. Försök att spendera tid med honom nu när han är sjuk. Det kan vara mer värt för honom än att vara med på bröllopet.
    Kram.

• Lapinette

mia_maj2006 - vilken härlig vigsel! Vår kommer inte vara helt klar förrän en månad innan vigseln då vi träffat prästen samt bestämt sånger men det känns jätteskönt att ha pratat med solisten och att hon verkar jätteglad över att få sjunga.

Telan - usch så tråkigt! Cancer är en förrädisk sjukdom. Min blivandes pappa gick bort i cancer för några år sedan. Jag hoppas han kan närvara på ert bröllop! Kramar

• Telan

Tack så jättemycket för er omtanke. Tyvärr har vi inte möjlighet att umgås så mycket då vi bort en bit bort ifrån varann. Förhoppningsvis är det bara en svacka och han hämtar sig, men vem vet. Vi försöker se positivt och inte ta ut alltför mycket negativt i förväg, men visst tar det udden av allt det roliga man har framför sig.

Jag har förresten lagt in ett par bilder till på inbjudan samt på infobladet på sidan: spaces.msn.com/smeoratelan/

• Mopedvin

Mia_maj - det låter underbart! Kul att ha så annorlunda in och utgångslåtar. Kommer de spelas på orgel?
    Vi kommer att gifta oss i ett litet kapell www.grandval.nu - bildarkiv kapellet där det inte finns orgel så det blir till att ha all musik inspelad...vilket är lite trist

• mia_maj2006

kattkatt: Vi är utomhus och har inga instrument förutom att min bror nog ska spela gitarr. In- och utgångslåtarna kommer att sjungas av en kör bestående av gäster (de är inte tillfrågade ännu annat än min mamma som kommer att hålla i körsången). Sedan kommer resten av gästerna uppmuntras att sjunga med om de vill. Texterna kommer att finnas i programmet och det är ju välkända låtar så många kan nog sjunga med.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...