• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Telan

Inspiration kan man aldrig få för mycket utav - jag har också handlat tidningar. Jag tycker också att Amelia B&B är bäst, känns som mest matnyttigt att läsa i den. Men kan man låta bli att köpa de andra för det? Näää!

Visst rullar pengarna snabbt iväg. Lätt att tänka "ja, men det är ju bara...". Jag har en tendens att vara noggrann med att skriva upp kostnader som blivit lägre än budgeterat, men andra små utgifter som inte står med i budgeten glöms lätt bort. Totalt sett ligger vi säkert över budget nu, även om vi kommit billigare undan på vissa poster. Kanske läge att kolla över budgeten ordentligt en gång till?

Och de dåliga nyheterna blandas upp med mer positiva. Min blivande ska precis byta jobb och insåg härom dagen att han kommer att få en fin februarilön från gamla jobbet i och med att han får ut en massa injobbade semesterdagar i pengar istället. Varmt välkommet säger vi!
    Får försöka se till att inte börja slösa bara för det.

• msbine

Tja, vi har ju sprängt vår budget rätt ordentligt :) Det enda som har blivit billigare är min frissa... Hade en budget först på 60tkr, men är nu uppe i strax över 100tkr, vi har inte velat räkna ut den exakta summan... Just nu har vi slängt budgeten och tar bara kostnaderna som de kommer.

• Mopedvin

Jag har också köpt Amelia... Men någon mer blir det inte. Är ju i stort sett klar med det mesta och riktigt SÅ intresserad är jag inte. Bättre att hänga på BT och få tips.
    Ang budget så är jag lite "stoppa huvudet i sanden" -typen... Hm. Men vi klarar oss nog.

• lillabunny

Måste också iväg och köpa Amelia, känner som du kattkatt... Är nästan klar, så det får bli sista tidningen!

• msbine

Jag får väl med åka iväg och köpa tidningen :) Har faktiskt aldrig köpt en bröllopstidning, har alltid letat all info på nätet, men nån gång ska väl vara den första :)

• FiaMia

Har också det mesta klart för mig hur vi vill ha det, men det är alltid roligt att bläddra i tidningar! Något litet mer kanske man kommer på som man inte tänkt på innan...

• fine

mialisa - jag gillar att du varit ute och köpt 'underläder' till bröllopet...
    det börjar ju bli lite uttjatat med spets och brodyr eller vad säger du??? hihi ;)

• Lapinette

Jag har både svenska, franska, engelska och amerikanska brudtidningar. Har blivit någon lite då och då när jag ändå ska sitta på flyget ned till Nice. Imorgon (då jag far igen) tar jag med mig Amelia Brud. Faktum är att jag hittade både min brudbukett och min frisyr i den allra första bröllopstidningen som jag införskaffade (i juni!!!). Men som sagt, nu köper jag mest för att jag inte kan låta bli!

Gällande budgeten så har jag stenkoll och vi har skrivit upp vem som har lagt ut vad etc. Jag är lite av ett ekonomi och planeringsfreak så jag älskar att lägga upp budgetar och liknande (både privat och arbetsmässigt).

• mialisa

Fine: jo det vore väl nåt!? Undrar om det inte skulle synas genom klänningen bara? Tråkig som jag är blev det dock mer det vanliga; torselette m strumpeband..

• FiaMia

I dag åker min blivande till GBG för att köpa allt papper till inbjudningarna m.m. Jag skulle själv gärna velat följa med, men var tvungen att jobba =(
    Har skrivit ner ett detaljerat info-blad om hur det ska skäras och hur vikningarna ska göras... Hoppas att det blir rätt!! Tycker det är så snyggt när bladen är "förvikta" eller vad man säger... Ser proffsigt ut!
    Skrev ut monogrammet på provexemplet utav papperet vi fått hem. Blev kanonsnyggt! Var rädd att bläcket skulle flyta ut eftersom papperet har ganska mycket struktur, men det blev perfekt! Härligt när saker blir som man vill!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...