MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
msbine
Fint att ni har fyndat! Det är alltid så skönt när det blir billigare än vad man tänkt sig! Vad böev det för färg då?
Ljusblått, e lite de som är färgtema över hela bröllopet :)
Hej tjejer! Hoppas att ni haft en trevlig helg.
En liten fundering bara, hur gör ni, betalar ni för kläderna till tärnor och bestman/marshalkar? Ger ni tytterligare nån gåva till personer som varit inblandare i bröllopet?
Vi kommer antagligen att betala åtmintone en del av brudföljets kläder, eftersom vi har lite åsikter om vad de ska ha på sig . Men jag skulle nog gärna vilja hitta på nått mer, men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Det ska ju inte bara vara en sak för sakens skull.
Jag har börjat dela ut inbjudningar till hugade spekulater
Mina vänner har tjatat länge och frågat när de kommer så igår när jag var hos en kompis på fika tog jag med mig inbjudningarna till mina närmsta vänner. Eftersom de är tunga och kräver dubbelt porto så tjänade jag in 77 kr igår, det är lite drygt en vinflaska det
Våra föräldrar och m2b syster med sambo har också fått sina i handen. Annars tänkte jag inte skicka ut dem förrän om en månad och vissa inte förrän i slutet på mars. Gästerna har ändå vetat om bröllopet jättelänge så om de vill komma så hoppas jag att de planerat in det i sina almanackor.
Vi har betalt klänningarna till tärnorna (jag och en av tärnorna ska sy dem) eftersom jag har väldiga åsikter om hur de ska se ut och färg på dem. Marshalkerna ska ha kostymer alla tre, det har de hemma i garderoben sa de :)
Vi ska bara ha två små brudnäbbar och till dem syr min mamma klänningarna så det är vi som betalar. Hade inte tänkt oss någon gåva till dem men däremot har vi gett en gåva till min mamma och hennes fästman. Det blev en födelsedags, julklapp och tack för hjälpen gåva. En resa ned till oss i Cannes, födelsedagsmiddag ute och 2 valfria utflykter.
Mina vänner tjatar också efter inbjudningarna men de får så snällt vänta. Skickade ute de långväga (USA, Japan och Hong kong) igår. Spännande!
Annars jobbat med hemsidan hela helgen.
Lapinette: Kan man få titta på hemsidan?
Jag har också jobbat lite på hemsidan i helgen bytt färg så att den matchar inbjudningarna, programmen osv. Gjort lite översättningar också men den engelska är inte klar att läggas ut ännu.
Hoppas alla har haft en trevlig helg. Vi har varit bortresta...igen... bröllopsplaneringen ligger lite stilla för tillfället, ska surfa runt lite efter frisyrförslag...
mia_maj2006 - vi (jag och min blivande) är lite oense om vilka som ska få se hemsidan. Jag vill gärna låta er här på maj-tråden se den medan han tycker att endast de som är bjudna på bröllopet ska se den då det är så mycket personliga saker som ligger där. Jag meddelar om han ändrar sig ...
Hade gärna haft samma färg på hemsidan som på våra inbjudningar men då det är ett slags paket som vi köpt så var de rosafärgade sidorna inte alls lika vackra som den röda med rosor vi nu valt. Hade den funnits med rosa rosor hade det varit perfekt då det är vårt tema. Hela hemsidan är på engelska och med massor av info om Stockholm, Mariefred, hotellförslag, fotoalbum på vår familj, Cannes och Mariefred, reseinformation, lite om oss och självfallet all information om själva bröllopsdagen. En himla massa sidor!
kattkatt - vad ni reser och far!
Lapinette: ska du säga...