• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • mia_maj2006

FiaMia: Jättefina menyhållare. De blir nog jättebra i dukningen.
    Själv har jag gjort servettringar fast jag vet inte om jag ska använda dem, de beror på hur tjocka servetterna är, vi kommer ha linneservetter som festlokalen står för.

• Lapinette

Vad har ni brudar kvar att fixa innan maj? Själv har jag unnat mig att vara lite lat i ett par veckor och känner mig inte alls så där stressad inför bröllopet som jag var förut. Men visst är det saker som ska göras:
    - boka en stereo
    - beställa tårtan
    - bestämma vin (på G!)
    - boka bussen som ska ta hem gästerna på natten
    - boka in en kurs på Make Up Store
    - göra provuppsättning
    - träffa solisten för att lyssna och välja ut sånger
    - beställa dragéer och göra knyten av dem
    - träffa prästen (21 april) och gå igenom hela ceremonin
    - bestämma in- och utmarch, psalmer
    - köpa 80 champagneglas på IKEA (någon som är intresserad av dem efter den 20/5)???
    - sy brudnäbbarnas klänningar

...och så en fråga som jag själv inte har bestämt mig över. Ska ni gå och göra/fixa era naglar? Jag kan inte bestämma mig om jag tycker det är värt pengarna (har normalt alltid långa naglar).

• Lapinette

Ohhhh, jag glömde:
    - köpa skor!
    - handväska
    - skriva ut menyerna
    - göra vigselprogrammet

...har säkert glömt några saker till.

• fine

FiaMia - jättefina hållare, hur fick du dem så 'smooth'? Jag hade för mig att trolldeg alltid blev lite kornig och tjock... men min dagisfröken kanske gjorde fel!

Lapinette - listan kanske känns lång med saker att göra innan bröllopet men - look on the bright side - du har iaf en lista!!! Själv känner jag att tiden springer iväg och jag har ingen koll på bröllopet... hjälp... all tid går ut finputsning och försäljningsförberedning av lägenheten och planering och jobb inför nya villan. Måste pressa in bröllopsplaneringen där någonstans också...

Tillråga på allt har jag haft feber och fruktansvärda tand/käksmärtor sen i söndags eftersom jag håller på att få ytterligare en visdomstand, ve och fasa. Var akut hos tandläkaren imorse och ska tillbaka kl 2.
    And now to the good news: fick precis ett samtal från tryckeriet och de har ÄNTLIGEN lyckats få rätsida på våra inbjudningar. De är klara att hämtas - yippiie!

oj vad långt det blev...

• msbine

Jag ska gå och fixa mina naglar. Har ett jobb där jag hela tiden knäcker dem så fort de har blivit lite långa, så vill inte riksera något. Har bokat in tid för det dagen innan bröllopet.

• Mopedvin

Vet inte hur jag skall göra med mina naglar. Jobbar som sjuksköterska och kan inte ha långa naglar, har förresten aldrig haft det och skulle förmodligen inte ha det heller om jag inte hade det yrke jag har. Men... nu har jag ju tänkt göra NÅGOT åt dem, vad finns det för alternativ? Vill inte ha långa klor utan lite lagom långa fina med genomskinligt nagelllack.

Handväska...behöver man det?

• Lapinette

kattkatt...det beror ju på om man vill ha något med sig (förutom det man har på sig). Jag vill dock ha kameran, något lipgloss och plåster i min handväska.

Går man och göra naglarna så kan man ju säga till hur man vill ha dem. Själv har jag nästan alltid (sen tonåren)haft långa. Inte något jag har eftersträvat utan det har bara varit så.

fine - gick det bra hos tandläkaren?

• fine

ja, tack lapinette för att du tänker på min onda käke ;), fick antibiotika och voltaren utskrivet eftersom det är inflammerat. hoppas dock att jag klarar mig utan att ta antibiotikan och bara köra voltaren och paracetamol, maxdoser. om det inte är bättre imorrn så kör jag på the hard stuff!

men inbjudningarna från tryckeriet är jättefina (inte så fina som våra egna provtryckningar men helt ok, och främst av allt - KLARA!!!) så det gör smärtan mer uthärdlig... ;)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...