MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
FiaMia: Ser fram emot att få se resultat av ert pysslande!
Skansen ringde i går och svarade på mina frågor. Många svar var de som jag ville ha men vissa saker gör det lite komplicerat. Från den 21/4 är hela Djurgården stängt för biltrafik på helgerna. Detta gör att för att komma fram till Skansen måste man ta taxi, buss eller färja. Vi kan få ett par "passerkort" för att få in bl a den bil som ska ta oss till festlokalen och den bil som fraktar saker. Jag måste bara se till att gästerna vet detta.
mia_maj2006 - det funkar säkert bra för gästerna om du informerar dem. Färjan går ju utmärkt att ta till Skansen.
FiaMia - lycka till med inbjudningarna. Mina ligger färdiga i resväskan och här på kontoret. Tyckte det var bättre att ha dem här när de ska ut min första arbetsdag i Stockholm (jobbar i Cannes i nästa vecka).
Gästerna får komma till Skansen när de vill vilket gör att vi kan fotografer på Skansen innan vigseln som planerat och dessutom kan de gäster som vill titta på björnarna i festkläderna göra det
Själv hoppar jag nog över att gå hela vägen till björnberget i min brudklänning...
Lovar att visa hur det blev sedan när dom är färdiga och utskickade!
Har haft funderingar på att göra en hemsida också, men har inte bestämt mig... Det behöver ju inte vara så avancerat... Men tid tar det ju ändå... Får se vad jag hinner med! Måste bestämma mig innan vi gör klart inbjudningarna... Adressen måste ju stå med där om vi nu ska ha en sida!
Ja FiaMia gör inte som oss som fick skriva om inbjudningarna pga felaktig web-adress till vår hemsida. Toppenloppen! Fast bättre att vi upptäckte det innan inbjudningarna gick ut.
...håller med. Än så länge har ingen påpekat några stavfel på inbjudningarna som gick ut i tisdags.
Mailades med min bror idag. Det är han och svägerskan som har hand om osat. Jag frågade såklart om några hört av sig än, jag är ju sååå nyfiken. Svaret blev: "Ja, flertalet, men jag tänker inte tala om vilka eller varför så du får vara nyfiken ett tag till. Du får en månadsrapport sen".
Är vi släkt eller??? Fler än jag som gillar att ha hemlisar så långt det går.
Telan: Vad spännande, kul när gästerna svarar så snabbt!
Lapinette: Tur i oturen ändå att ni såg det innan dom gick ut! Kommer nog läsa igenom all text ett antal gånger så att allt verkligen stämmer och är rättstavat!
De flesta utav våra vänner vet redan att vi ska gifta oss. Är inte lika bra på att ha hemlisar. Men det ska ändå bli kul när inbjudningarna går ut. Alla räknar kanske inte med att bli bjudna. Vi har ju inte berättat vilken storlek vi ska ha på bröllopet till någon
Fick samtal innan från min blivande att nu är papperet köpt! hihi, vad spännande. Ska bli roligt att komma hem efter jobbet och få kika på allt! *längtar*
FiaMia: Visst är det jättespännande. De flesta av våra gäster visst inget innan inbjudningarna gick ut så det är lite extra roligt att höra deras kommentarer. Några har hört av sig direkt till oss också, via telefon, mail eller sms. Men jag är ju så nyfiken på vilka andra som också hört av sig. Dumma storebror som alltid ska reta lillasyster till vansinne.
Förresten, förrut när vi pratade klänningar så hade jag svårt att hitta nån bild på hur min klänning ser ut. Men kolla in nr 17 på sid 57 i Amelia B&B så har ni modellen där. Skillnaden är att mina broderier inte är röda och bara är på axelbanden och över bysten, inte över hela livet.