MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Vi har två kompisar som sjunger, en tjej och en kille.
Jag är värdelös på naglar och nagellack, men har skaffat "franskt nagellack" i julas och tänkte att om jag övar fram till bröllopet så borde det bli riktigt snyggt då (det ser redan väldigt bra ut för att vara jag). Kan tipsa om en remover-penna med spets som man använder för att ta bort det där lilla spillet som kan hamna på nagelbandet eller bredvid nageln. Fanns på Åhlens. Perfekt om man inte är så van.
Jag har fått ett presentkort på sminkkurs hos Makeup-store, men när jag bokade frisör så ingick sminkning.
Orkar inte ens börja på en lista över vad vi har kvar... Men alla stora grejer är fixade och bokade i alla fall. Utom blommor. Och kantor. Och fotograf hrm.
Jag är en list-fanatiker och älskar att bocka av.
Idag ringde jag och bokade tårta och självfallet kostade den 50 kr/biten istället för ca 30 kr. Jag har nämligen ringt till exakt det stället förut och frågat om pris och då fått hur mycket de tar för Schwarzwaldtårta och nu när jag ringde nu så förstod hon att det var bröllop och då tar de helt plötsligt betalt per bit och inte per tårta. Så typiskt! Men vad ska jag säga/göra? Enda stället som gör Schwarzwald och som leverar med tårtställning (har överenskommelse med vår restaurang).
mia_maj2006 - trist med solisten. Jag har bokat in en avlägsen bekant som har gått Adolf Fredrik och är van att sjunga på bröllop. Hon tar normalt 1 000 - 1 500 kronor för att sjunga. Hon hade svårt att ta betalt av oss men jag insisterade, resa, repetera etc tar ju tid på att få betala 1 000 kronor. Hellre betala och hon blir glad och gör ett bra jobb...och så väl känner vi inte varandra att jag endast kan ge henne respengar.
Här kommer vår göra-lista, det mest är klart men detta har vi kvar:
* Hämta klänningen
* Köpa underkläder
* Göra klart trycksakerna (är halvfärdiga)
* Träffa slottspersonalen och planera dagen
Sen är det nog inte mer...
usch... Blev insirerad av er att skriva en lista jag med... Var en hel del kvar, men inte så mycket vi kan göra än...
Sorry msbine, det var inte meningen att stressa upp dig! Det är bara jag som alltid vill ha totalkoll på allt så jag har lista för hela planeringen, vad som ska fixas varje månad, sen en som är mer vad vi ska göra de närmaste veckorna och så en för bröllopsdagen (som jag ska ge till de som ska hjälpa till = närmaste familjen).
Lapinette: Ingen fara Tycker själv det är bra med listor, men har haft lite skygglappar på på sistone ;)
Man måste få unna sig lite lugnare perioder från bröllopet. Själv har jag inte gjort så väldans mycket den senaste veckan. Att skapa inbjudningarna och hemsidan tog liksom musten ur mig.
Men idag bokat dyr tårta och köpt en billig och vacker chiffongsjal att ha om axlarna. Hittade den i Galeries Lafayette (typ NK) för bara 25 euro. Som hittat!
FiaMia: har även jag beställt grejer på Panduro nu...för att göra tvål. Vet inte riktigt vad jag ska lägga i bara, kommer du att klippa ur ert monogram i papper och gjuta i? Kanske man kan ha i rosenblad..?
kattkatt: Vad spännande, då får vi ge varandra lite tips om hur vi ska gå tillväga
Jag kommer att klippa ut vårt monogram från transparent papper. Det är ju inte helt genomskinligt, men lite i alla fall. Kommer att klippa som en cirkel lite längre ut än själva monogrammet. Det är så snirkligt så det går inte att klippa längs med kanterna!
De tvålarna jag sett innan med namn inuti hade nog skrivit ut dem på en märkmaskin där en liten textremsa kommer ut, för på deras syntes bara bokstäverna, sedan var det helt genomskinligt runt omkring.
Annars kanske det går att skriva ut på overhead-papper och klippa ut??! Det måste jag prova!!
Overhead var ju smart... kan man ha det i en vanlig skrivare? Eller kanske koopiera på overhead