• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

kattkatt - och min annars så konservativa mor (hon är 70 år!)tyckte absolut att jag skulle behålla skorna. Det var i princip hon som övertalade mig. Matcha din brudbukett, vi verkar vara rätt många här inne på tråden som gör det (eller försöker göra det ).

• Mopedvin

lapinette.. jaa jag försöker bita mig i tungan men ibland är det svårt, jag blir så arg! HOn säger inte så mycket men tystnaden säger mycket och jag blir ledsen. Hon har inte kommenterat min hår nu heller som jag hålle på att spara ut. "Alla" tycker att jag är jättefin i längre hår men mamma...säger ingenting vilket betyder att hon inte gillar det. man blir ledsen.

• FiaMia

kattkatt: Huvudsaken är att du gör som DU vill, men jag vet hur det är. Man blir lätt påverkad av vad andra tycker, men detta är DIN dag!! Har en kompis som försöker påverka mig alltför mycket. I början var det roligt för jag trodde hon bara ville hjälpa till, men när man märker att hon tar illa upp om jag inte gör som hon säger, så känns det inte lika välment som man först trodde...

Jag tyckte mässan var så där... Hade vi inte planerat så mycket redan så hade den säkert gett mer, men det var ändå roligt att ha varit där. Mysigt att gå med sin blivande och hålla handen och titta på allt bara! Vi var även inne på de andra mässorna och provsmakade och köpte lite inredningspryttlar! Tog oss en sväng inne på NK och Åhléns också innan vi åkte hem! Köpte ett par jättefina vårskor, så nu vill jag att det ska bli VÅR! Inge mer snö!! (å här yr snön utanför fönstret )

• Telan

kattkatt: Om jag kan ha vinröda skor så kan du det också!! Jag har velat jättemycket angående detta, men nu har jag bestämt mig för att ha dem. Jag tänker inte bry mig om dem som säger att saker och ting SKA vara på det ena eller andra sätet. Otroligt vad lätt man fastnar i andras tankebanor. Det är mera "jag" att vara lite udda så varför skulle jag helt plötsligt inte vara det på min bröllopsdag?!?

• Mopedvin

Tack för er omtanke! Nu känns det lite bättre. Jag tror jag kommer att köra på röda skor, nu gäller det bara att hitta ett par. Ska till Stockholm i påsk, någon som har förslag på skobutiker?

Trodde aldrig att det här med bröllop skulle framkalla alla dessa känslor hos mig själv och hos andra. Första tiden är man som i ett skimmer och sedan när folk inte svarar på inbjudan så fort som man vill, tycker annorlunda, lägger sig i på fel sätt... så hamnar man i verkligheten...

• Mopedvin

FiaMia: tyckte ungefär som du, mysigt att strosa runt (eller snarare knuffas runt.. ) men annars hade jag nog velat ha lite mer inspiration ang bukett, dukning, frisyrer etc. Tyckte att modevisningen var jättebra! VAd tyckte du?

• Lapinette

kattkatt - visst är det trist med folk som kommer med spydiga kommentarer eller blickar som säger mer än ord när man nämner bröllopet. Var tvungen att skriva av mig till en väninna som har baktalat mig lite angående vårt bröllop. Jag gav henne en vink om att det faktiskt är vi som bestämmer hur vi vill ha vårt bröllop och ingen annan. Eller hur (skrev jag). Sen så bad jag även om ursäkt för att det har upptagit så stor del av mitt liv och att jag varit totalt insnöad men så är det faktiskt inte längre...nu när delarna har fallit på plats.

• Mopedvin

lapinette - på tal om skor... visst har du köpt ett par ganska spetsiga i rosa som även finns i grönt? La redoute? Eller blandar jag ihop det? Du som bor i stkhl var finns det biancobutiker?

• Telan

Lapinette förresten, helt ot igen, ikväll är det konsert!!!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...