MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
3 månader var det ja...Tjohoo!!!
Lapinette: Låter som en alldeles underbar söndag! Kul med ringarna också, ser fram emot att beställa mina. Hehe!
Har nu varit på panduro och handlat band till papperssakerna, så nu är allt material inhandlat till det, skönt. Sambon blev lite stirrig när jag sa att jag skulle och handla på panduro igen, han är lite rädd för att jag smäller lite mycket pengar på papperssakerna. Började ju med att jag skulle göra allt själv för att det skulle bli billigare, men oj vad fel man hade ;)
Här har ni en till majbrud, för mig är det ganska exakt tre månader kvar. Men jag kan inte riktigt känna Tjohooo ännu. Sitter här och svettas med inbjudningarna och håller med föregående talare: Hade ingen aaaaning om att det skulle rusa iväg så när man köper eget material. jag vill börja oooom, beställa ett enhetligt koncept. Dessutom har det varit jättejobbigt, brukar tycka det är roligt att pyssla men det här är ju massproduktion. Inte kul eftersom jag är så petig. Dessutom fattas det band här och pärlor där och det är ett evigt rännande till Panduro o. Matton etc. Jag är där oftare än personalen..
Å så börjar man bli nervös, hur ska man hinna allt? Klänningen är inte hämtad ännu, inbjudningarna ligger och hemsidan är halvklar.
Ja, gud vad neggig jag låter men jag har kommit in i en stressperiod...hoppas jag inte drar ner ert goda humör. Innerst inne är jag glad, jag lovar
Förresten snaeckan: Jag har också tänkt att ha varma färger och vill ha rött och ceriserosa i min bukett. Kan också känna att det "bör" vara vårblommor i ljusa toner i maj. Har varit inne på att byta tema men jag dras åt det dramatiska röda ändå. Vad ska ni andra ha för färgtema?
Larsbrud: Var likadan innan med det här att man alltid tycker att det fattas något, men fick efter påtryckningar från smabon sätta mig ner och skriva upp exakt vad jag skulle ha och sen enbart handla efter listan, inga fler utsvävningar :)
Larsbrud - hänger med på tipset från msbine. Sätt dig ned och skriv en lista på vad som ska köpas in, vad som ska göras de närmaste veckorna och sedan bockar du av vartefter. På så vis får du koll samt känner att det faktiskt händer något, att det går framåt. Får ni kontroll på läget så känner ni er även lugnare.
Gällande buketten så tycker jag att du ska ta det du vill ha och inte tänka på vad som är rätt. Det finns inga rätt och fel!
Vårt färgtema går i rosa och limegrönt, band och pärlor. Inbjudningar, dukning, min bukett, brudnäbbarnas klänningar etc. går i dessa färger.
Hallå alla! Nu har jag äntligen hittat till den rätta tråden igen =) Lite svårt när den bara försvinner=)
Jag ska gifta mig 6:e maj.
Jag har lite frågor som jag hoppas få svar på. Jag har inte bokat tid på salong för hår och makeup! Känns som om jag är farligt sent ute nu.. nästan lite panik =(
Någon som har ett bra tips på salong i sthlm? Är jag sent ute?
Hur går det för er alla? Hur långt har ni kommit? =)
lillila - sorry har inget tips om hår och smink då jag ska göra mitt hemma. Har idag bestämt tid för en första provuppsättning, 15 mars. Eventuellt gör vi en till (om det behövs) innan bröllopet.
Gällande planerandet så är allt klart men vi har ännu inte träffat vår präst utan gör det en månad innan vigseln varpå vi inte kan göra vigselprogrammet förrän då. Sen ska vi boka buss, har fått in priser och tårta (men på Älvsjö Bageri behövde de inte beställningen förrän dagen innan). Ska även till IKEA och handla in dryga 70 champagne glas. Annars är det mest sömnad för min mor som är kvar.
Får väl säga välkommen till de nytillkomna!!
Igår kväll satt jag och knåpade ihop en tiara av ett halsband med blommor i pärlemor och rosa och sen fyllde jag på med pärlor i creme, vinrött och rosa (vårt färgtema). Jag blev väl hyfsat nöjd iallafall. Ska se om jag kan få till nån bild så får ni tycka till.
Larsbrud: Jag instämmer med föregående talare, med allt på pränt minskar stressen markant. Det känns så bra att ta en titt på "redan klart"-listan emellanåt, det lugnar.
lillila: Kan tyvärr inte heller tipsa om nått i sthlm då jag håller till i Uppsala. Hoppas du hittar nått bra ...och snart!
lillila: Jag ska göra hår och smink på Salong Envy Me. Vi var där ett gäng och blev fixade innan vi skulle ut och festa och alla blev jättenöjda. Jag har bokat 27 maj men jag kan förstås inte svara på om 6 maj är bokat. Du hittar dem här:
www.envyme.se