• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Telan

Lapinette: Njaä, mina fötter är tyvärr för stora, men det är alltid kul att kolla på bilder. Inspiration kan man aldrig få för mycket av. Bra också att få lite tips om vart man kan hitta fina skor, jag ska nämligen till storstan om ett par helger på en liten shoppingtur tillsammans med tärnan.

FiaMia: Förresten, är det samma skor som var på bilden tillsammans med de gammelrosa blommorna som du mailade förrut?

• Lapinette

Telan - då jag är ute efter "vanliga" skor så har jag nog tittat i varenda skoaffär som finns. Tyvärr så har ju inte sommarskorna riktigt kommit in än (bara en liten del). Tycker det är jätteskoj att kolla på skor...medan min blivande inte tycker att det är lika skoj!

• Lapinette

Ahhh, förresten! Glömde säga att vi varit inne och totalt bytt färger på frockcoaten. Förut var den cremevit kavaj med wienröd plastrong och servett. Det går ju inte så bra emot min vita klänning och rosa bukett så nu har han en svart kavaj med rosa/silvergrå väst, plastrong och servett i silvergrå. Vi (jag och tjejen i affären) försökte få honom till att ha rosa plastrong men det bara INTE gick. Västen var ok tyckte han då den var i en mer diskret rosa färg. Sen så valde vi mellan grå eller svart kavaj men då han (liksom mig) är så mörk så passar han bättre i svart ...så det blev det! I och med det kom vi också ned i pris med 500 kronor. Helt ok!

• Too Be  gift nu

Lapinette
    Alltid en bonus att få det billigare :)
    Lycka till med skojakten - snart kommer det nog igång med skor, speciellt inför studenten.

Min sambo valde en svagt kritstrecksrandig kostym,silvermetallic väst och plastrong och en skjorta som matchar min ivoryfärgade klänning.

Vi har fått tänka på att inte ta för varma kläder då det kan vara rätt varmt i Las Vegas !

• Telan

Lapinette: Jag hade hoppats att jag skulle hitta skor i nån "vanlig" butik som jag kommer att kunna använda även efter bröllopet. Men jag är fortfarande kluven angående att ha färgade eller vita skor, kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill ha.

Låter fint med din blivandes kläder. Min blivande är också helt emot rosa, fastän jag har fått igenom att ha med gammelrosa i vårt färgtema. Han kommer att ha vinröd plastrong och näsduk, men har faktiskt gått med på att det eventuellt går bra med nått rosa i corsagen.

• Telan

Appropå kläder till männen, kommer era bestmän/marskalkar (om ni nu har sådana) ha kläder som matchar brudgummens?

• Lapinette

Varför är killar så rädda för rosa? Tjejen i butiken (frockcoaten) hon talade om att hon hade köpt en rosa t-shirt till sin pojkvän som han totalt vägrade att använda. Min blivande är väldigt mörk och då tycker jag rosa är ok (beroende på hur stark den är).

Skor??!!! Vita skor är ju också ok och modernt. Har ett par jättesköna och fina vita sandaletter med klack som jag köpte förra sommaren. De är mina reservskor.

• Lapinette

Vi har gjort det enkelt för oss - vi har inga! Dock så tror jag min bror (toastmaster) tänkte hyra frockcoat.

Våra små näbbar kommer matcha min brudbukett - i rosa!

• Telan

Jag ock min blivande hade en intressant diskussion för ett tag sen angående rosa kläder. På vår dotter kan han tänka sig vilken färg som helst, även mer "killiga" färger, men om vi hade haft en son skulle han ALDRIG kunna sätta på honom något rosa. Antar att man lägger grunden redan där???

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...