• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • msbine

Telan: Min m2b ska ha frockcoat och marshalkerna ska ha vanlig kostym. Både jag och min m2b vill "sticka ut" lite den dagen, det är ju trots allt vår dag

• Telan

msbine: Min blivande ska ha frockcoat och bestman ska ha kostym, men de ska ha likadan väst och plastrong. På så sätt blir de lika men brudgummen lite "mer".

• Telan

Vet ni vad...? Jag har precis kommit hem från stan. Jag gick in på skoaffären där jag sett de vinröda skorna och trot eller ej, de fanns kvar i rätt storlek, dessutom var det 70% rea på dem. Kan det bli bättre?!? Jag köpte dem även om jag bestämmer mig för att inte ha dem på bröllopet, det återstår att se.

• Cattis28

Varit o beställt ringen till mig idag. Det blir en specialbeställning då den ska vara likadan som min förlovningsring (dubbla kryssmärken runt om) fast med tre st diamanter 0,3 i kryssen.
    Köpt likadant papper oxå som till våra inbjudningar som vi ska göra placeringskort utav.
    Och så hittade jag en fin bröllopsbok som gästerna kan skriva i. Fanns på Akademibokhandeln.

• Mopedvin

Telan: har du nåt kort på skorna? Låter kul med vinrött, kan kanske tänka mig nåt liknande själv. har fått en vinröd sjal idag från en annan här på BT, GRATIS!

FiaMia: vad kul att du skall gå på bröllopsmässan på lördag, det ska jag också! Vi bor i Gävle men jag kommer från Borås och vi skall ner på torsdag och stanna i 4 dagar.
    Tänkte på det där med tvålen, tror du den håller sig fin till maj? Så den inte blir förstörd? Hur gör du med mongrammen? jag skall skriva ut på overhead, lite olika motiv, hade jag tänkt.

• FiaMia

Telan: Det är dom skorna som på bilden jag skickade med den rosa buketten.

Lapinette: Det måste vara likadana skor vi har då Mina är också köpta på Bianco. Skulle först fått dem för 650 kr också, men när jag berättade att jag skulle ha dem på mitt bröllop så berättade expediten att hon också skulle gifta sig till sommaren och så sa hon att jag fick dem för 600 kr istället!
    Jag hade sån tur för jag hittade en bild på nätet med en superfin bukett och jättefina skor. Men de som hade lagt ut bilden gifte sig i augusti förra året så jag trodde ju inte att skorna skulle finnas kvar att få tag på. Sedan när jag sprang på dem på Bianco och dom hade kvar min storlek blev jag överlycklig!
    Det är ju helt perfekt klack på dom också, lagom hög för att gå i en hel dag! Har gått i dom hemma lite och dom sitter som gjutet!

kattkatt: Så du kommer också från Borås! Angående tvålarna så tror jag inte det är någon fara att ha dom liggandes, det är ju inte så lång tid kvar... (hjälp, mindre än 3 månader för min del...) Hade också tänkt att skriva ut på overhead. Ska printa vårt monogram i lite olika storlekar och sedan får jag se vilken som passar bäst.

• FiaMia

Angående grabbarnas kläder, min blivande och bestman, så beställde dom sina kostymer i måndags. Det blir måttbeställda Tiger of Sweden i ett svagt kritstrecksrandigt svart tyg. Sedan ska dom ha grå väst och grå plastrong båda två, så dom blir identiska. Corsagen kommer att bli gammelrosa!
    Ska det vara skillnad på corsagens storlek tycker ni? Att min blivande ska ha en lite större corsage än bestman?

Till brudnäbben ska jag försöka fixa fram en vit klänning med tyll och knyta på ett gammelrosa band runt magen. Hittar jag ingen färdigsydd klänning så är min blivande svärmor en höjdare på att sy!

• Telan

kattkatt: Jag ska försöka fixa till en bild på skorna. Jag har ingen digitalkamera själv men brukar låna jobbets ibland.

FiaMia: Snygga skor!!

Min tärna frågade mig igår om hon fick sy små rispåsar att dela ut till gästerna vid kyrkan, jättegulligt av henne tycker jag. Det är tänkt att hon och bestman ska stå vid kyrkan och hälsa gästerna välkomna och dela ut vigselprogram. Man blir så glad när folk engagerar sig frivilligt!

• Bröllopstokiig

Jag blir så avudsjuk när jag läser om vilka fina kläder ni fått era m2b att bära. Min m2b har inte ens köpt sin kostym ännu. Nu kommer ju lönen så nu hoppas jag att han kommer iväg och jag hoppas dessutom att jag får följa med.

• Lapinette

mia_maj2006 - du får putta in honom på NK så han får prova lite kostymer.

FiaMia - så det är likadana skor och du hade kollat in dem redan innan. Jag går fortfarande och tvekar. Provade ett par jättesnygga i beige/guld på Rizzo igår. Mycket mer min smak men med 7 cm klack vilket jag tror fötterna blir trötta i. De rosa Bianco är väldigt bra klack och jag håller med riktigt sköna. Hmmmm....kanske behåller dem i alla fall. Att det ibland ska vara så svårt att bestämma sig?!!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...