• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Lapinette

mia_maj2006 - de vill inte hyra ut den? Vet faktiskt inte hur man ska få tag på en tårtställning för att köpa känns ju onödig och nämner vi ordet bröllop på bageriet så blir ju tårtan dubbelt så dyr.

• msbine

Lapinette: Kollade lite på ebay efter tårtställning, finns en hel del där... Här kommer länken till det...
    search.ebay.com/search/search.dll&sbrftog=1&from=R10&satitle=wedding+cake+stand&sacat=-1%26catref%3DC6&bs=Search&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=

• msbine

Hur har det gått för er annars?
    Har lyckats beställa det sista i pappersväg nu samt köpa ringkudde och sjal till bröllopet. Är inte mer kvar nu, skönt att ha allt klart, men samtidigt lite tråkigt faktiskt att inte ha mer att planera och köpa in... Man har ju levt och andats bröllop nu ett tag...

• Telan

Hej tjejer!
    Det verkar som at det varit en lugn helg här på BT, inte ett enda inlägg. Vi får väl hoppas att ni har haft en massa annat roligt för er istället. Själv så har jag haft en minst sagt händelserik helg. Först var det begravning i fredags för styvsvärfar, jobbigt men väldigt fint. Sen åkte jag Tjejvasan för första gången i lördags och det var jättekul. Det gick bättre än väntat och jag är supernöjd med mig själv.
    Medan vi var uppe i Dalarna träffade vi flera kompisar som muntligen talade om att de kommer på bröllopet, men de har ännu inte osat. Visst vill man att alla ska svara så fort som möjligt men det är ju faktiskt ganska lång tid kvar och folk vill väl kolla upp ledigheter och annat innan de svarar definitivt. Vi har satt sista svarsdatum till 15 april, hela en och en halv månad kvar tills dess så jag tar det ganska lugnt på den fronten.

• mia_maj2006

Lapinette: Jag är ledsen men jag kan inte hyra ut någon annans tårtställning, dessutom tror jag inte att den passar er eftersom ni ska köpa färdiga tårtor och de då (troligen) är lika stora... denna tårtställning är nämligen i våningar som blir mindre och mindre ju högre tårtan blir och dessutom kräver den att man gör hål i mitten på tårtorna. Dessutom kräver detta extra arbete när jag ska baka tårtorna och därför vill jag ha närhet till tårtställningen för att mäta osv. Men jag hoppas att du får tag i en annan tårtställning.

• Lapinette

mia_maj2006 - jag förstår! Har mailat en tjej på Blocket som säljer sin tårtställning för 200 kronor. Det är en sådan som man ställer tårtorna på. Vi får se om hon har den kvar.

msbine - tack för länken ska in och kolla.

Telan - tjejvasan...det låter jobbigt! Själv så åkte jag upp (igen) för att åka lite utför i söndags. Vi kom upp lagom till lunch så vi satte oss med en gång och lunchade med några kompisar som redan var där. Sen när vi skulle ta och åka lite skidor var det mulet och jättelång kö. Vi åkte ett åk (himla dyrt att betala för en halv dag). Sen åkte vi hem till en av kompisarna och drack varmchoklad och åt crepes. Lagom aktivitet en söndag!

Jag måste berätta. Landade här i Frankrike natten mot söndag och när jag kom hem (Cannes) och skulle gå och lägga mig låg det ett paket i sängen. Öppnade och i låg min vigselring samt min "nya" förlovningsring. Blev så glad!!! De är så fina!

• msbine

mia_maj2006: Japp, tre månader kvar idag Underbart!!!!!

• Lapinette

Hi, hi....mindre än 3 månader kvar!

• Lugnet

jaaaa, nu är det bara 3 månader kvar. Jag kan inte riktigt fatta det än.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...