• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • msbine

Tycker att den 1 april är en bra dag för osa, då e de ju två (nästan för din del) månader kvar, så man ska väl hinna fixa till det sista då.

• mia_maj2006

Jag ska skriva ut inbjudningarna i helgen och sedan går den första hälften av inbjudningarna iväg. Vi börjar med dem som vi tror kommer tacka nej och de som bor långt bort och behöver lite mer tid att planera. De som får denna inbjudan har sista svarsdatum i mitten på april medan de som får sin inbjudan i slutet på mars har valborg som sista svarsdatum. Detta för att vi ska kunna skicka ut fler inbjudningar om folk ur den första gruppen tackar nej
    Dessutom är det många i den andra hälften som nog skulle glömma bort inbjudan om den kom för tidigt

• Lapinette

mia_maj2006 - så klart de inte glömmer bort er inbjudan!!!

• msbine

Har varit hos min frissa nu på morgonen och fått vidgjort håret och bokat in alla tider inför bröllopet. Blev tre lördagar på raken som jag ska vara hos frissaan för att få rätt på min frisyr, en till att prova uppsättningen, en till att färga och klippa och sen själva bröllopsdagen :) Spännande!

mia_maj2006: Håller med Lapinette, klart att det inte glömmer inbjudan!

• Lapinette

msbine - var hos min frissa i veckan och där blev det två inbokningar inför bröllopet. En för färgning ca 1 månad innan och sedan ca 2 veckor innan tillbaks för toning och slingor samt klippning av toppar. Dock är det inte hon som ska göra mitt hår men är med på att planera så att mitt hår riktigt glänser och är vackert när det är dags.

• Lugnet

Jag är också lite fundersam varför folk inte ringer och säger att dom kommer fast man vet att dom kommer. Varför verkar folk vänta till sista minuten? Vi har 4 dagar kvar på OSA-datumet och det är ca 7 par kvar som inte har svarat. Däribland min bästa kompis.

• msbine

Lapinetta, Ska en gång för att göra en provuppsättning (eller öva som min frissa säger) på håret, en gång för att slinga och klippa håret och sista gången är det ju bröllopsdagen :) Frissan är egentligen mammaledig då, men går in och jobbar så jag blir fin

Lugnet: Håller helt med dig, fattar inte heller varför folk inte kan svara direkt...

• Lapinette

Lugnet - oj, så många och så få dagar. De tar nog för givet att du vet att de ska komma. Om det är folk som inte hört av sig så kommer jag skicka en påminnelse via mail sista veckan. Min pojkvän han pushar sina vänner att svara och då helst via vår websida (bara för att vi tycker det är så skoj att se anmälningarna där). Så han har gått ut med mail med flygtider och priser och skrivit att de bör boka nu innan priserna går upp. Till de vänner som tidigare har sagt att de ska komma. Ska tillägga att han normalt inte alls är pushig av sig. Det är så olikt honom.

msbine - jag ska också göra en provuppsättning någon gång i april men jag vet inte riktigt när det blir.

mia_maj2006 - en fråga till dig. Du som har egna tårtor, har du fixat en tårtställning eller finns det på Mariahissen? Jag har avbokat våra tårtor (tänker inte betala dubbla priset bara för att det är bröllop) och tänkte nu boka "vanliga" tårtor i Älvsjö (väninna som lovat att köra ut dem till Mariefred). Det enda är att vi inte har någon tårtställning.

• mia_maj2006

Lapinette: Vi har tur. En kompis har en tårtställning att låna ut. När de gifte sig fick de en tårtställning skickad till sig från brudgummens syster i USA. Den har vi lånat.

• snaeckan

Oj vad ni är aktiva på den här tråden! Jag vill tacka för de hemsidor jag fick tips om Svart brud hade jag aldrig tidigare varit inne på.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...