MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Lapinette, ska inte har några traditionella skor. Kör vita skinnskor, hela, spetsiga med liten klack. Enkla skor från Din sko = 200 kr på rea! Rena fyndet! Precis sådana som jag ville ha då jag har en ganska enkel brudklänning! :)
Vi kommer troligen att ha denna buffé:
Pastasallad med soltorkade tomater och skaldjur
Coctailmozzarella och babytomater i röd basilika och flingsalt
Parmaskinka med nätmelon
Trekant med foccacia, fylld med salami och fetaost
Rundel på kycklingfilé med basilika och taleggio
Marinerad kronärtskocka och calamatioliver
Caprese på champinjoner och zucchini, samt rostad vitlök
Versacesalami
Spenatbröd med olivsmör
Gorgonzola, rosmaringrissini och druvor
Vit chokladtryffel
Vi älskar italiensk mat båda två och jag tycker att det verkar underbart gott.
Vi ska ha:
Exotisk räksallad ned avocado och mango (förrätt)
örtrullad helstekt kalvinnerfilé, serverad med marinerade grönsaker, apelsin- och körvelsås och rostade potatishalvor (huvudrätt)
Ljus och mörk chokladmousse med passionsfruktsås, granerad med bär.
Å så tårta efter detta såklart :)
Tur att jag sitter framför datorn och äter när jag läser era goda menyer. Mums!
Har varit iväg på lunchen och provat skor men tänker inte köpa i den affären. De var riktigt snobbiga...usch! Jag blir verkligen anti när personalen inte är hjälpsam och serviceminded.
Blir väääääääldigt hungrig när jag läser era inlägg... Mia-maj...buffen låter helt underbar! Är jättespänd på de menyer vi kommer att få välja mellan, har ej fått förslagen ännu från hon som har kontakt med restauranten.
Har lite problem med vad jag ska välja för skor. Har hittat ett par hos henne som jag köpt klänningen hos som var snygga OCH sköna men kostade 1000:- ...lite mycket med tanke på att jag inte kan ha dem efteråt så det lutar kanske åt att köpa ett par som går att ha sedan. Vad tror ni om röda skor till röd rosbukett??
kattkatt - du verkar vara inne i min banor. Jag har ett par rosa skor till min rosa bukett (dock fel rosa!!...vilket gör mig tveksam). Samt att jag vill helst köpa ett par skor som jag även kommer att använda någon mer gång än endast på bröllopet. Då tycker jag inte att det gör något om de kostar runt tusenlappen.
Lapinette - precis så tänker jag med. Om jag vet att jag kommer använda dem sedan så är det helt ok med 1000:- Vad ska du ha för klänning (kommer inte ihåg)?
Hej tjejer!
Även om det är tidigt på morgonen och jag nyss har ätit frukost så blir jag hungring av att läsa era underbara menyer, låter super! Vi skulle ha haft planeringsmöte med herrgården förra veckan och bestämma bland annat menyn, men det mötet blev ju som bekant framflyttat. Hoppas att det blir av snarast för jag vill också bestämma mat.
Min bukett kommer att vara lite droppformad med gammelrosa rosor och antngen orkidéer och/eller kallor i vinrött ev nån mer blomma plus lite annat, blad, gräs, pärlor - den är inte helt hundra bestämd än.
Men jag håller med Lapinette om att servicen man får är jätteviktig. Jag har nu varit runt bland ett par florister och är beredd att välja en som kanske blir något dyrare men servicen och bemötandet var helt suverän.
Tårtorna vi provsmakade i fredags var helt underbara... Jättesvårt att välja var det också. Vi provade totalt 4 st och de andra som var med (tärna, bestman, toastmaster med respektive) blev jätteöverraskade när vi tog fram alla tårtorna efter maten. Det var jätteroligt, ingen hade anat något!!
Till slut bestämde vi oss för en tårta med sockerkaksbotten, kolakräm och kolagrädde, sedan är den övertäckt med flisad vit choklad som ser ut som vita rosenblad. Superfin!
kattkatt: Har också fått hem tvål-kitet. Ska gjuta dem i helgen!
På lördag åker vi till bröllopsmässan i GBG. Någon mer som ska dit? Även fast man har bestämt det mesta så ska det bli kul att åka dit och kika!
Mina skor är gammelrosa med små strass-stenar på. De kommer att matcha min bukett perfekt. De hade kostat 800 kr, men jag köpte sista paret i min storlek och dom hade blivit provade så jag fick ner priset till 600 kr. Super eftersom jag kan ha dom även efter bröllopet!
Det där med skor har jag funderat på. Hittade ett par vinröda jättesnygga skor i precis den modellen som jag vill ha men som jag inte köpte för att jag då tänkte att jag skulle ha "vanliga" vita brudskor. Men ju mer jag tänker på det så hade det ju varit rätt fräckt med färgade skor.