• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • msbine

Har nu kommit hem från en eftermiddag av tårtprovning, var riktigt roligt och vi kommer verkligen att få den tårtan vi vill ha. Blev efter mycket provsmakande en tårta med chokladbotten, vit chokladkräm, maräng, jordgubbscreme och sockerkaka :) Blev underbart gott och den kommer att bli helhäftig :) Den kommer att gå helt i havstema med blå botten och snäckor, sjöstjärnor osv utanpå med ett Nemo-brudpar på toppen Helt oss helt enkelt!

• lillabunny

Idag har vi varit och träffat slottspersonalen och gått igenom planeringen. Känns kanon! Skönt att få ordning på meny, vinlista och tidsplan. :)

• lillabunny

Tårtan låter jättegod msbine! Vi ska ha en hallonmoussetårta med chokladbotten och vitt chokladöverdrag. Alldeles underbart god!

• Mopedvin

Msbine! Låter hur gott som helst! Varför havstema?

Lillabunny: Kul, vad blir det för meny?

• msbine

kattkatt: Sambon friade under vattnet på 12m djup, därför har vi havstems på hela bröllopet :)

• Mopedvin

Ja visst, så var det ju! Kul! Vet inte riktigt vad vi ska ha...Svärmor ska göra tårtan och undrade lite.

• lillabunny

kattkatt, vi bestämde oss för följande meny:

Chilitryfflar med mousserande vin (Chapel Hill Sparkling Chardonnay, Ungern) - direkt efter vigseln ute på slottsgården.

Rökt laxrulle med äppelkräm och limesås med vitt vin (Tokay-Pinot Gris, Pinot Gris, Frankrike)

Helstekt kalvrostbiff med rostad nypotatis, grön sparris och portvinssky med rött vin (Castillo de Molina, Cabernet Sauvignon, Chile) - lite kul med vinvalet då vi kommer att heta Molin som gifta! :)

Osttallrik med dessertvin (Ambré de Rivesaltes)

Hallonmoussetårta med chokladbotten och vitt chokladöverdrag med kaffe och avec

Bar med snacks

Vad ska ni andra äta?

• Lapinette

Hade vår meny inne här för omröstning i januari. Vi valde tillslut denna:

Förrätt
    PILGRIMSMUSSLOR TERRINE
    skaldjursbuljong, laxrom, ramslökscrème

Varmrätt
    KALV AU CREPINETTE
    vit sparris, toppmurklor, rödvinsjus, ört & chevrégnocchi

Ost
    URVAL FRÅN JÜRSS MEJERI
    Sörmlands ädel och Di stefano
    med marmelad och nötter

Och sen är det där förbenade Schwarzwald tårtan som jag nu har avbeställt för 50 kr biten och tänker beställa på ett annat ställe för ca 350 kr/st.

• Lapinette

Vi väntar fortfarande (hon skulle ha hört av sig för 10 dagar sen) på vårt vinförslag. Hoppas på att kunna få vinet klart denna vecka.

Köpte skor i lördags som jag troligen kommer att gå tillbaka med då jag senare på kvällen på väg till vår alla hjärtans dag restaurang gick förbi en lyxig butik på Karlavägen och såg helt uuuunderbara skor. Ska smita dit på lunchen och titta/prova! Vad ska ni ha för skor? Kör ni traditionella bröllopsskor i satin? Jag är ute efter skor som jag även kan använda efter bröllopet.

• Bröllopstokiig

Jag ska ha en bukett med bara rosa gerbera med ett rosa sidenband runt.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...