• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

Gemma - Du verkar verkligen behöva din man. Prata och sova med en handväska visar tydliga signaler! Jag hoppas och antar att helgen med din jetlaggade man varit mysig. Visst är det svårt att träffas efter ett längre uppehåll (längre för mig är över 2 veckor). Man behöver ett par dagar på sig att bara gå omkring och "lukta" på varandra som två främmande hundar. Sen så vill man så mycket. Svårt att hålla nere förväntnignarna MEN jag hoppas helgen varit UNDERBAR!

Själv är jag åter i verkligenheten efter 3 dagar med MASSOR av snö i Österrike. Izunia - vi var i närheten av Bodensjön och hälsade på några vänner (fd kollegor till min blivande som bodde där för ca 2,5 år sedan). Vi åkte till lite olika skidorter runt om varav de mest välkända är Lech och St Anton. Hade fullkomlig snöstorm i nästan dagarna tre. Såg inte mycket men o'boy vad mycket härlig snö!

roslagsbrud - vet inte vart man köper dragéer i Sverige. Vi kommer att beställa dem här (Frankrike) och sedan blir det att bära hem mandlarna. Vi gör ju samma sak med champagnen. Fraktar några flaskor varje gång jag/han reser till Sthlm. För er som inte vet vad dragéer är så är det mandlar med socker eller chokladöverdrag som man ger bort vid examen, dop och bröllop. De ligger i små påsar som är väldigt dekorativa (och svindyra...varpå vi kommer göra våra själva). Dessa ger man till gäster, vänner och bekanta och normalt när festen är över. Då vi vet att man ofta glömmer bort detta så kommer våra dragéer stå på borden när gästerna kommer till festen. Men vi kommer också att ge ut dragéer till arbetskollegor etc som inte blir bjudna till bröllopet.

• Lapinette

roslagsbrud - här i Cannes är det vår! Mimosan och plommonträden blommar för fullt. Jättehärligt att andas in när jag promenerar på lunchen.

Vi kommer troligen att beställa våra dragéer över internet. Kolla om de fraktar till Sverige?! Annars så kan det nog vara smart att kolla hur mycket de har inne i butik så ni inte blir utan.

• Lapinette

Izunia - skämtar du med mig??? Jag var i Lech och åkte över till St Anton för afterskin i lördags. Gud vad hemskt!!! Vi tog tåget dit över dagen så vi sov hos våra kompisar.

Gemma - hur står det till?

• Lapinette

Izunia - Det snöade något kopiöst hela helgen så vi höll oss i pisterna...när man kunde se dem! Vi brukar normalt åka upp ovanför Cannes när vi ska åka skidor men då min blivande har bott vid Bodensjön och våra vänner har köpt ett stort, helt underbart hus så åkte vi dit och besökte dem. Så sist vi var i St Anton var för tre år sedan då min blivande bodde där.

Afterski stället heter - Moosewirt. Är annars inget stort afterskifan utan mer den typen som går hem och lägger mig och sover tills mörkret har lagt sig och det är dags att sätta på sig dansarpjucken och bege sig ut och dansa hela natten.

Har åkt utför en hel del i både Österrike men ska villigt erkänna att de sista 10 åren har jag mest hängett mig åt franska berg.

• Lapinette

Izunia - så varje vinter åker han ned och spelar. Är han den resterande tiden i Sverige? Bara lite intresserad då man själv håller på och åker fram och tillbaka till kärleken.

• Lapinette

Jag bor ca 10-14 dagar i Stockholm och sedan 10-14 dagar i Cannes sedan januari 2005. Innan dess så var han ett år i Österrike och då hade vi ett mer vanligt distansförhållande. Träffades varannan, var tredje helg. Vårt mål är självfallet att bo tillsammans asap men jag söker inte ned hit (Cannes) medan han söker jobb men får bara intervjuer i Paris (dit han ska imorgon på intervju). Vi får se vart vi hamnar!

• Lapinette

Nu har jag ätit middag och berättat om dagens händelser här på BT. Min blivande börjar nog alvarligt fundera på hur det står till med mig. Så här blir det när jag är här nere i Cannes. Sitter själv hela dagarna och känner inte en kotte. Mina vänner är NIIII här på BT. Sen är det ju raka motsatsen när jag är hemma i Stockholm igen. Massor med socialt liv!

Så Gemma, jag är i Cannes t o m imorgon. Sen är jag i Stockholm 1,5 dag och sen blir det okänd ort t o m söndag. Fick väderprognosen dit vi ska åka och nyfiken som man är så gick jag in och kollade vädret på en massa med orter. Just nu står Prag högt i kurs på min "gissarlista".

Kissnödig älg...underbar beskrivning (asgarv)!!! Jag älskar skidåkning och har åkt varje vinter sen jag var tolv. Dock mest glidit omkring de sista åren i väntan på min kärlek som kämpat sig nedför backarna. Han hade aldrig stått på ett par skidor när vi träffades. Nu har vi åkt en hel del de sista åren så han börjar få upp farten.

Själv är jag orolig att jag inte ska ta mig i klänningen. Jag har ätit så mycket apfelstrudels och tårtor i helgen så det bara dallrar runt magen. Det börjar gå utför (och då menar jag inte skidåkning ). Har alltid varit vältränad men det är omöjligt när jag bor halvtid här nere. Kör inte lika hårt som vanlig och vi två är ena riktiga gottegrisar.

Ser också fram emot att träffas. Lite läskigt...nästan som blind-date!

• Lapinette

Izunia - så du tvingar också din blivande till att köpa dyra årskort som han inte utnyttjar. Faktum är att min går de gånger jag är nere i Cannes och tvingar honom att boka in oss på dagens spinningpass. Annars har han inte satt sin fot där.

Gemma - jag vet att jag måste ta mig utanför dörren om jag ska lära mig att bo här. Dock blir det så enkelt att sitta inne då jag jobbar hela dagarna härifrån. Om jag ska bo här nere måste jag anmäla mig till en franska kurs eller något för att komma ut och träffa lite folk. Nu går ju inte detta då jag hela tiden flackar och far, fram och tillbaka.

Hade två svenska väninor här nere men den ena har flyttat med sin fransman till Hongkong och den andra jobbar just nu på en rysk lyxbåt i Karibien.

Ska iväg på en kick-off med jobbet. Trist nog har alla partyvänliga kollegor slutat de sista två månaderna. Jag tror det blir en ganska så lugn helg. Fast det är kanske vad jag behöver efter sena nätter på flygplatser. Planet var försenat från Zürich igår och imorgon natt bär det av mot Stockholm och Sterling har inte hållt en flygtid de senaste 3 månaderna.

Javisst, känner vi varandra ganska så väl efter månader på BT, vi har ju t o m sett varandra! Känns ändå lite som en blind date....har aldrig varit på någon.

• Lapinette

Vi flög med Swiss då min blivande hade en massa bonuspoäng som vi utnyttjade. När han bodde där flög jag med SAS och han med Swiss. Nu är det Sterling som jag just nu inte är så glad på då de ALDRIG håller tiden och imorgon natt ska jag landa 30 min innan det sista tåget går in till stan. Troligen så kommer vi landa minst 30 minuter sent och jag får ta en taxi från Arlanda hem (bor dessutom Söder om stan...eller så stoppar jag och sover hos Gemma ).

Ska idag försöka att gå till sängs tidigt. Min blivande ska på kundbesök och intervju i Paris så han måste gå upp 05.00.

Izunia - har säkert läst det någonstans men gifter ni er i Lund? Är det mesta bokat?

• Lapinette

laban - så du tränar upp dig för att få rätt passform i klänningen. Själv har jag lovat nära anhöriga att inte banta inför bröllopet. Kan säga att jag aldrig i mitt liv har gjort det och troligen aldrig skulle klara av det men då man inte är någon ungdom längre märks det även på kroppen. Har dock gjort en Secret Box till min blivande man. Så han kan titta på den och minnas hur jag såg ut när vi gifte oss.

Izunia - vi har också nästan gjort allt men vi gifter ju oss i maj. Vi har dessa dragéer kvar, själva vigselakten och så ska ju min och brudnäbbarnas klänningar slutföras (mamma syr). Mina ringar ligger här. Ska titta på dem idag innan jag åker tillbaka till Stockholm.

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop