Oj, vilket stoooort bröllop! Låter jättehärligt...varmt, dans och massor med människor. En sak jag undrar när man har så stora bröllop, känner man alla som kommer? Jag menar skulle jag och min blivande sätta oss och skriva ned en lista så skulle vi aldrig komma upp till 500 personer. Säkert inte ens 200. Visst blir det mycket bekantas, bekanta på sådana stora bröllop? Är ni båda därifrån eller...? Du får säga till om jag är för närgången men det är så intressant att höra om olika bröllop och speciellt från andra kulturer. Har ni något specifikt som sker under bröllopet/traditioner?
Själv vill jag föra in lite franska traditioner men min blivande vet inte ett skvatt om bröllop så jag har mest frågat runt här på BT samt hans mamma. Det franska vi kommer att ha är en dikt läst i kyrkan på franska, ost under middagen och så auktion av mitt strumpeband. C'est tout!
Oh nej, vårt bröllop kommer inte bli i stil med gemmas härliga bröllop. Vi har valt att gifta oss i Sverige (min dröm sen barnsben går i uppfyllelse ang. kyrka). Vi gifter oss i Mariefred, utanför Stockholm och kommer ha festen på en mycket bra restaurang, Gripsholms Värdshus.
www.gripsholms-vardshus.se
Ser fram emot att få se era kort här på BT lite längre fram!
Sorry gemma att vi skriver om annat på din tråd! Är bara så nyfiken av mig.