Bilder från vårt bröllop
...och nu har jag lagt upp bilderna under den sista tomma sektionen också, x-rated. Det blev helschyssta foton från engångskamerorna!
...och nu har jag lagt upp bilderna under den sista tomma sektionen också, x-rated. Det blev helschyssta foton från engångskamerorna!
Lapinette - undvik klänningarna för bövelen!!! Men bukett kan man väl i princip bestämma ett par dagar innan bröllopet? Själv gick jag till floristen onsdagen innan bröllopet och snackade igenom färger och eftersträvad känsla. Men de individuella blommorna valde han själv. Och så hade jag med de svenska plastdjuren till den lilla "skogen" på varje bord.
Hemsidan: Roligt att du tycker om den!
Den ursprungliga informationshemsidan var annorlunda, bara en enda lång infotext (med klickmeny högst upp). Enda utsmyckningen var några jpegar med motiv från inbjdudan. I övrigt var det bara info med länkar till kartor (pdf:er). Plus extrainfo om tågbokning.
Den nuvarande bildsidan är också väldigt enkel, inga frames, bara bakgrunder och jpeggar. Innan jag satte igång hade jag aldrig använt Go Live men jag fick hjälp av en teknisk kompis och då var det inte så svårt. Vem vet, du kanske får tid och lust när alltihop är över...
Brud_Juni - världen är liten. Det var super med illustratören, han la som sagt allt i lager och sen utifrån grunden kunde jag göra tackkort, hemsidesillustrationer (till vår första hemsida), vigselprogram, middagsprogram o s v.
Mmm... den festen. Fick oss att förstå att livet går ut på att tjäna massa massa pengar, så att man kan ha massa massa fester ;)
Kram, G
Nu är jag i Skåne. Äter hjort, dricker vin och tittar ut över platta, vita åkrar. Min brudklänning hänger i garderoben i mitt flickrum med ljusblå gardiner. Jag kommer aldrig mer att få plats i den. Men det gör inget. Jag blir lycklig bara av att tänka på den.
Kram, G (lite småfull)
spöket Laban: Vad spännande, berätta gärna lite mer om ditt jobb! Misstänker att ni har djupa, vackra skogar inte alltför långt ifrån dig.
Själv tog jag idag ett liknande beslut, fast typ precis tvärtom - att jag ska flytta till min man i Shanghai. Iiiiuuuhhh.... läskigt. Men spännande. Och jag har såklart en MASSA krav. Typ fin natur och ren luft... det får hans jobb ordna hehe. Får se om jag får igenom det! Kram, G
Laban: Min kompis designade en egen ring. Den bestod av tre platta, flätade "remsor" i silver. Asa-snyggt! Kram, G
Lapinette - flytta, kanske! Har varit helt inställd på att vi ska bo i STockholm tillsammans när hans nuvarande kontrakt löper ut, jag har ju som bekant ett jobb och vi har preciiiis köpt en större lägenhet i Stockholm för oss båda, och så får han ett nytt erbjudande. Men det var mitt förslag. Har lust att jobba i ett land där det är medvind, till skillnad från Sverige. Plus att det blir ett äventyr. Men inget är bestämt. Tokyo låter asgrymt! Kram, G
Lapinette, glömde förresten fråga hur du trivs i Stockholm. Längtar du "hem" till Frankrike? Eller är du nöjd med att vara "hemma" i Sverige? Själv börjar jag mer och mer känna mig... inte riktigt hemma nånstans men inte heller helt vilsen. Känns rätt OK faktiskt.
Hej Lapinette! Är du tillbaka i varma, sköna, croissantdoftande cannes? Själv sitter jag som vanligt på kontoret och, ja, när det gäller framtiden har jag väl planerat fram till lunch ungefär (älgfärsbiff), mer vet jag inte. Min man får bestämma hur han vill ha det. Antingen hittar han ett jobb här i Stockholm, eller så joinar jag honom i Kina. För min del spelar det inte så stor roll, förrutom att jag drar mig för att lämna vänner och familj. Nytt jobb kan man alltid fixa, det viktiga är att vi äntligen får vara tillsammans igen. OM jag flyttar blir det hur som helst inte förrän till hösten, tidigast. Hur tänkte ni göra i framtiden? Kram, G
Lapinette, Laban, är tillbaka på banan efter några omtumlande dagar. Har sagt upp mig och varit datorlös, nu smeker jag de matta aluminiumtangenterna på min nya mac. När naglarna är målade med Chanellacket rouge noir (favoriten), då blir det rätt glamouröst sammantaget trots arbetslöshet, smådeppighet och flyttkartonger i travar runtomkring. Kram, kaosgemma
Lapinette! Tihi, det lät nog väldigt kaotiskt det där. Jag flyttade i helgen, därav flyttlådorna. Och förra veckan blev jag av med mitt jobb, som var en provanställning och knappast någon match made in heaven. Vi trivdes helt enkelt inte med varann. Men det är klart, att även en dålig trygghet är en - trygghet. Återstår att bestämma var jag ska ta vägen. Bo kvar ensam i Stockholm och kämpa på lite till på arbetsmarknaden, eller helt enkelt dra till Kina? Som det känns nu ska jag nog försöka jobba lite till och flytta om ett halvår. Hur blir din framtid? Vet att jag har frågat förr men det känns som om även du är en smula tvekande. Kram, G