Bilder från vårt bröllop
Lapinette: Vad skojigt att du bara kan dansa om du har på dig högklackat.
Lapinette: Vad skojigt att du bara kan dansa om du har på dig högklackat.
Lapinette, om du någon gång skulle få ett obetvingligt sug efter att dela ut din hemsidesadress, hittar du min mailadress på min hemsida.
Idag har jag varit rysligt duktig och kontaktat en massa arbetsgivare som blev jätteglada och ville ses. Så snart får jag nog inte leka mer, hela långa dan.
Byggdamm är en särskilt elak sorts damm som letar sig ner i hjärtans lustcentrum och täpper igen det, så att bara negativa tankar kan alstras. I know, vi renoverade vår förra lägenhet i FEM ÅR. Grattis till dig att det är över nu! Själv njuter jag i fulla drag av nyoljad ekparkett och tapeter med ljusblå fåglar och slingrande blomrankor på. Kramar, G
Lapinette: Vi köpte en stor, nergången etagevåning i centrala stan, renoverade den omsorgsfullt utifrån och in, bl a restaurerade vi original-väggmålningar, sålde och fick ut dubbla priset, exakt, men ALDRIG att vi gör om det igen.
Sanasol: Menar du fotona på hemsidan? Det var huvudrätten det, nåt som hette "cocotte lutée" tror jag, gjutjärnsgrytor tätade med bröd, enligt urgammalt recept, bakade i ugn i 7 timmar, innehållande lammgryta med rödvin och rotfrukter (allt ekologiskt och ruskigt smakrikt). Satt perfekt en kulen oktoberkväll.
Lapinette - härligt med bussen. Det var nästan det jobbigaste att fixa, men shit vad folk uppskattade att slippa ta taxi på natten.
Lapinette jag är så avis på ditt dubbelliv. Känner mig alldeles matt och liksom grönaktig. Kram, G
Lapinette! Du har också mail... svarsmail! Kram, G
Sanasol: Hur går det med dina bröllopsplaner?
Spöket Laban, så trevligt att du är tillbaka! Du har varit saknad. Bland annat var en tjej härinne och behövde Hervétips och jag rekommenderade såklart dig.
Jaaaaa, angenäma problem! Grattis! Och femhundra gäster... wow, helt sanslöst. Och så rätt, för det är ju bara en gång i livet.
När det gäller smycken är jag personligen ingen vän av matchning, förutom att man såklart brukar välja antingen vitt eller rött guld. Pärlor funkar ihop med det mesta.
Sen har jag en personlig dragning åt små, snirkliga smycken med mycket detaljer men där är man såklart olika. Många gillar ju motsatsen - stilrena, strama smycken i skandinaviskt "modernistisk" stil.
"Lägga till en sak i taget" är väl en bra regel, tycker jag.
Sen vill jag passa på och slå ett slag för antika smycken, de är ofta mycket mer gracila, välgjorda och prisvärda! Har du någon antikaffär i stan som säljer armbandsur och liknande? I så fall har de säkert örhängen et cetera. Annars kan du kolla www.kaplans.se (klicka på "butik" och sen på auktionsvaror alt. kommissionsvaror) för lite inspiration. De har en fin butik på Biblioteksgatan här i Stockholm. (Där köpte jag f ö mina rubin/diamant/vitguldörhängen som jag hade på bröllopet).
Sist men inte minst är jag förtjust i Yvonne christa, och hade jag en massa massa pix över skulle jag köpa lyngaardsmycken (www.olelynggaard.dk). Men i nuläget nöjer jag mig med att drömma och glädjas med dig.
En annan grej: Har du tänkt ha nån handväska? Jag hade en liten skojig broderad i siden med svarowskikristaller som jag köpte i Kina. Den kom väl till pass i kyrkan, hade bl a mobilen (avstängd!!) och programmet i den.
Kram, G
Lapinette, jag har ju mitt roliga bakom mig så att säga, men klänningen har jag kvar. Blev inspirerad av din spetsjakt så jag kollade upp lite info om materialet (har även skrivit om det i annan tråd).
Vad blev det för din del - venetianskt? Vet ju att du var i Italien och kollade runt. Min egen klänning är tydligen gjord helt i Alencon-spets, över siden. På ville d'Alencons hemsida (www.ville-alencon.fr/dentelle) står bland annat följande att läsa: Det tar 15-25 arbetstimmar att framställa en bit spets, stor som ett frimärke! Har också kollat upp skillnaden mellan chantilly, alencon, samt guipure (gepyr) som ju du själv var inne på! Kul när en hel hantverksvärld öppnar sig. Du har antagligen fått med dig sånt här med modersmjölken, själv hade jag ingen aning! Kram, G
Hej Lapinette! Blev verkligen fascinerad av hantverket, såååå mycket man inte vet. Min man är helt fixerad vid skor, han har två par från JM. Weston, ett par från Berluti och nu drömmer han om John Lobb. Han är den mest osnobbiga person jag vet, men han är bara så betagen av detaljerna.
Sånt är mysigt. Nu ska jag gå och klippa mig och få en hett efterlängtad skalpmassage! Men innan jag ger mig ut i kylan ska jag värma upp med Ed Harcourt's "We're moving to Shanghai" på höööög volym!
Kram, G