Inlägg från: lillabunny |Visa alla inlägg
  • lillabunny

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Äntligen har jag hittat hit också, hade fel på vårt internet igår och jag ser att ni andra har inte legat på latsidan direkt ;)

Nu har jag varit och beställt brudbukett och corsageblomma. Var och förhörde mig hos floristen och tyckte det var lika bra att ha det bokat och klart... Det blir en lågbunden rund bukett i vitt och lime, men rosor, hortensia och lite brudslöja. Över buketten kommer det att vara grässtrån. Kanonbra pris på Palettens handelsträdgård på Kulladal; 400:- för buketten och 25:- för corsagen. Supernöjd!

Gravyren i ringarna fick bli våra initialer med ett hjärta emellan och vigseldatum (eftersom inte hela namnen fick plats...)

• lillabunny

hjartat73, var ni på Fashion City och provade kläder til din blivande eller vart var ni? Vad blev det till slut?

• lillabunny

Idag ska vi träffa prästen! Spännande!

• lillabunny

Tack... Får väl se hur det går... Vet inte riktigt vad som förväntas av oss...

• lillabunny

Nu är vi tillbaka från mötet med prästen. Usch vad vi var nervösa båda två. Men det gick bra... Vi gick igenom hela vigselakten, bestämde psalmer och upplägg. Det blir nog kanon!

• lillabunny

Välkommen hem igen ~emma~hade ni det bra i skogen? :)

Vi har bestämt oss för vilka psalmer vi ska ha, men har inte spikat in- och utgångsmarscherna. Där vi ska gifta oss har de bara el-piano (alltså ingen orgel) så det blir lite speciellt med musikvalen. Vi kommer nog att ha "Visa vid vindens ängar" som utgångsmusik, men vi har inte bestämt oss än... Har ni andra planerat in- och utgångsmusiken?

• lillabunny

Vi har valt klassiska sommarpsalmer fast vi gifter oss i slutet av maj. Det blir Psalm 201; En vänlig grönskas rika dräkt och psalm 200; I denna ljuva sommartid. Har ni bestämt er för psalmer?

Brudmarsch från Delsbo är jättefin, vi har den på vår lista över tänkbara ingångsmarscher. Det är verkligen inte lätt! Där finns många fina. På www.svenskakyrkanjonkoping.se/ fanns det en del marscher att lyssna på (under bröllop).

• lillabunny

Vi kommer att ha en rätt kort vigsel. Inga solon eller diktläsningar etc. Prästen ville att vi skulle bnestämma psalmerna redan nu, och det är ju faktiskt ganska skönt att ha det klart! :) Vi gillade också Brudmarsch från Väddö, kan tänka mig att den passar bra tillsammans med Visa från vindens ängar som troligen kommer att bli utgångsmusik... Usch svårt det där! ;)

• lillabunny

Haha, jo det är det nog! Vi ska ha den instrumental (på piano)... Tycker den är så fin, man blir glad av den... :)

• lillabunny

Vi har så gott som bestämt oss för att ha Brudmarsch från Väddö in och Visa vid vindens ängar ut nu. Ska maila kantorn och höra vad hon tycker. Det är lite samma stuk på dem, så det blir nog bra. Bra på piano är det viktigaste...

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2