• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Nu ska jag käka lunch, hörs sen! Kram

• ~emma~

Hej igen! Vi ska också ha klädsel kavaj! Hoppas då på att folk är uppklädda, men det behöver inte vara långklänning tycker jag. Eftersom vi har ett lantligt bröllop känns det inte rätt med _för_ uppklädda gäster t.ex. frack. Fast snyggt är det!

• ~emma~

Du kan ju alltid skriva vad brudens klädsel blir... om det nu inte blir långklänning till slut! Min blivande tänkte egentligen ha kostym på sig, men nu är han mer inne på frock coat. Min klädsel blir ju ganska avancerad, annars hade jag tyckt att det hade varit helt ok med kostym. T.ex. om jag hade skippat slöjan och tiaran och haft en enklare brudklänning. Men jag tycker iaf definitivt att du kan ha långklänning till hans kostym, även om den är lila! :) (Inte för att det är något fel på kortare klänningar heller! )

• ~emma~

Ja de flesta "klädselvetare" säger att man bör tolka kavaj som mörk kostym (eller ljus kostym på sommaren).

• ~emma~

Hi hi! Vi tänkte faktiskt försöka fixa häst och vagn... Kyrkan ligger mitt emot en ridskola.

• ~emma~

Nja... då kanske det är bättre med en champagnefärgad eller beige klänning.

• ~emma~

Har du sett Rembos klänningar? De är helt uuuunderbara, ofta i champagnefärg...

• ~emma~

Ja de kanske har kostymjackan (säger man så?) med sig, men inte på sig... Det hade inte jag krävt iaf - det räcker med skjorta och slips!

• ~emma~

Ja fast vi ska höra med den ridskolan först. Ägarna till "vår" restaurang känner dem.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2