• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

hjartat73 - ahaaa, tänkte väl att det var något speciellt :D

• ~emma~

Ja det tror jag också, haha!

• ~emma~

Jag måste fråga er en sak... tycker ni att det är knäppt att förlova "om" sig? Som jag har berättat förut tappade min blivande sin ring i havet på Kreta. Vi kommer att beställa nya ringar snart, två nya släta ringar och min alliansring. Min gamla förlovningsring kommer jag inte att behålla. Så nu funderar vi på att förlova om oss med de nya ringarna. Min blivande föreslog den 16 feb eftersom det då är exakt två år sedan vi förlovade oss. Lite gulligt tyckte jag :) Men hur gör man då vid vigseln? För vi ska väl båda växla ringar då? Tar han av sig sin så att jag kan trä den på hans finger i kyrkan?

• ~emma~

Ok, detta kanske låter lite cheesy... men vi har inget årtal i ringarna, det står bara "evig kärlek" eftersom vi inte tycker att vår kärlek är bunden av tid. Tänkte att vi skulle komma ihåg datumet och varandras namn ändå :D Fast det kanske hade varit bra att ha om man blir lite senil ;) Vi funderar på att skriva likadant i de nya ringarna. Och han ska inte ha en ny ring.

• ~emma~

hjartat73 :D :D

jajj@ - nej det låter inte alls dumt. Vi firar dagen vi blev tillsammans mycket mer än förlovningsdagen.

• ~emma~

Jag vet inte... just det, jag glömde en sak. Om ringarna blir tillräckligt "höga" funderar vi på att skriva den andres namn på kanten av ringen... och kanske "evig kärlek" inuti.

• ~emma~

jajj@ - lustigt, det brukar vi också göra! Kanske för att vår helårsdag är så nära midsommar.

• ~emma~

jajj@ - ja precis, på utsidan. Tycker att det är snyggt och lite speciellt. Har försökt att hitta en bild på hur det ser ut...
    Och ja, larvigt lyckliga är säkert asjobbigt för ens vänner, haha! Jag minns också vår halvårsdag, vilken lycka! Allt är jättebra nu, men den allra initiala förälskelsen är oslagbar... Fast det hade man inte orkat med i längden :D

• ~emma~

Ja, och man bråkar inte lika mycket heller... inte vi i alla fall, vi var ganska hetlevrade till en början! Det slog gnistor på alla sätt och vis. Nu är det lugnt och skönt, men det slår fortfarande gnistor lite då och då!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2