• beccan

Reductil någon?

Någon som provat eller är under behandling med Reductil? Har själv inte vågat testa dem ännu, har ju hört en del negativa saker men till mesta delen är allt väldigt positivt. Vågar man testa dem? Synpunkter och erfarenheter mottages ned glädje

• Svar på tråden Reductil någon?
  • sweet saint

halloj!!

Jag har sett mia.maria..
    Blir eggad att prova, men under läkaröversikt... Tror bara inte att man kan få det här hos oss... Vi har idioter till läkare här i stan...

• vixen not a tramp

Var bor du? Någon vettig måste det väl finnas?

• sweet saint

jag bor i Tranås....

nja barnmorske avd är bra men allt annat.. hmm..
    sista saken som jag själv var med om var i höstas.. hade rejäl hosta och ringde flera gånger till sjuksköterskan och ville boka tid hos läkare.. Hon VÄGRADE!
    Efter 3e dagen som jag försökt ringt så förklarade jag återigen, att min hosta är hemsk plus att jag började bli trött då jag inte sover på nätterna pga hostan (obs hade recept fria tabletter för rethosta hemma).. Vad gör hon då??? JO hon skriver ut sömntabletter till mig utan att ha träffat mig!!!!!! Inte hostmedecin som är det jag ringt för utan SÖMNTABLETTER VIA TELEFON!!! sen kan jag tillbringa hela kvällen om de andra saker som hänt mig, min blivande och släktingar...
    (som när jag fick en viktstång i ögat och förlorade synen.. De sa "ta en alvedon och vila.." Medans jag fick av lasarettet order att åka in fort som fan för att göra en koll.. Kom därifrån med hjärnskakning, som tur var hände inget med ögat.. tur!!! Rädd vart jag när pupillen försvann)

Så HJälp kan man inte få dår.. men man kanske kan gå privat??!!

• vixen not a tramp

Det där låter ju hemskt! Ja, någon privatpraktiker borde väl finnas, jag förrstår om du är skeptisk till den övriga vården. Tror du att du kvalificerar dig för reductil då? Man behöver ett visst BMI tror jag.

• sindy_botkyrka

hej alla. jag har tidigare vägt 83 kg. Gick ner till 61 kg med viktväktarna och step och bodycombat 3 ggr/veckan.
    Efter 3 jobbiga operationer (först gallan, sedan blindtarm 2ggr) gick jag upp till 80 kg. Jag åt som vanligt men tyvärr kunde jag inte träna eller gå långpromenader.
    Jag fick efter kontroll hos husläkaren med blodtryck , hjärta och allt recept på reductil. Den första veckan mådde jag illa och fick hjärtklappningsbesvär men det gick snabbt över. Jag personligen tycker att det är en bra hjälpmedel om man behöver en liten knuff i början med att lägga om kosten och lära sig äta rätt och träna naturligtvis. Det är viktigt med 14 dagars kollen med blodtryck och hjärtfrekv. Jag ser det inte som bantningspiller utan ett hjälpmedel för att lära sig leva rätt med kostomläggning och träning. Jag mår jättebra. Man känner sig inte alls hungrig och suget efter sött försvann också. Det har hjälpt mig in på min viktväktar väg som jag tappade tråden till. Ps har gått ner 1 kg i veckan. Mer ska man inte gå ner om man ska må bra och undvika få häng i huden.
    Dock har jag 8 kg var till mål 61 kg.
    Men försök inte "fixa" reductil på andra vägar för rätt var det är så har man fått för högt blodtryck som kan leda till hjärnblödning eller hjärtinfarkt. Mycket viktigt att reductil kan tas med andra läkemedel. Så läkarkontroll viktigast.

• 20060826

jag har ätit reductil sen juli 2005. har gått ner 20 kilo på dom. Mår jättebra o inga biverkningar av dom alls. men nu sen innan jul har jag börjat på spinning 2 dagar i veckan o nu har jag gått upp 3 kg...varför? någon som vet?? trodde träningen skulle hjälpa mig att gå ner ännu mer..

• Fiafria?

Det kanske är så att du fått större muskler? Muskler väger mer än fett.

• Afrodite_06

Sitter här o läser . . .

Har själv fått tid till min husläkare den 12/4.
    Är sååå trött på allt vad bantning o pointsräkning heter.
    Kämpar kämpar o kämpar men kommer inte under mina 90 kg.

Äter bra mat, motionerar o promenerar ca 5 ggr i veckan.
    MEN får attacker o hetsäter ibland, men kräks eller motionerar inte bort det, utan får ångest o blir nedstämd o mår skitkasst.

Är det någon som känner igen sig o blivit hjälpt på något sätt?
    Fungerar reductil så man kan hålla sig ifrån såna impulser?
    Hade behövt något man tappar aptiten av, för jag är ju inte hingrig utan har bara ett extremt sug efter att äta.
    Troligtvis för att jag är uttråkad o känner mig ensam när barnen o sambon är iväg.

• Afrodite_06

beccan:

Förlåt att jag skrev det i din tråd, kunde startat en egen !!

• Ellte

Afrodite: Jag tror att du ska jobba med det mentala snarare än det fysiska.

Jag är likadan som du! Äter och äter, utan att vara vare sig hungrig eller egentligen sugen. Nu behärskar jag det oftast! Jag har bestämt mig för att jag inte ska LÅTA mig själv ta till mat för att döva andra behov!

Jag vägde som mest 98,6 kilo till mina 170cm och det blev bara värre och värre... Försökte ta tag i det på olika sätt och lyckades gå ner men gick upp det igen... Nu har jag gått på iTrim (www.itrim.se) och det är det BÄSTA jag gjort! De kombinerar träning, kostersättning OCH kurser om både hur kroppen funkar men framförallt med mental träning och positivt tänkande. Det är verkligen SUPERbra och jag tror att alla, oavsett vikt, skulle må bättre av en sådan kurs! Kolla på det!

• Ellte

Kanske ska säga att idag väger jag 75 kilo, jobbar mot 68 men har ingen brådska, och har hållit vikten sedan i somras :D

• Afrodite_06

Ellte:

Ja, jag är rätt medveten om att jag behöver jobba med det mentala.
    Har gått i terapi, som inriktat sig på ätstörningsbeteende och det fungerade bra då o jag tog kontrollen över ätandet.

Nu har jag flyttat o tappat all kontakt, men jobbar med mig själv fortfarande.
    Men jag inbillar mig att det kanske blivit lättare med något som dämpar aptiten/suget, för att jag ska kunna få tillbaka min kontroll.

Är jag på helt fel banor, tror du/ni ?

Ska till doktorn, som jag tidigare nämt, får höra vad de har att tillgå.
    De vet kanske var man kan få sånt stöd, du skrev om.

• Ellte

Jag tror det är bra att prata med en läkare. Det är ju egentligen svårt att säga vad du ska göra utan att ha mer info...

Jag vet bara utifrån mig SJÄLV att när jag överäter (hetsäter som du beskriver) är jag oftast varken sugen eller hungrig utan det är rent mentalt...för att döva något eller nåt annat korkat ;)

• sweet saint

Hej!
    Jag gjorde så att jag provade det även om det inte var genom läkare här i sverige.. på eget bevåg alltså..
    Min första positiva reaktion var att man vart mätt otroligt fort,plus att man hade energi! Hade ingen våg hemma, men märkte att magen vart mindre!
    Men det här med hjärtklappningar var inget kul.... har normalt en puls på 60/min, men det tog fart upp till 85 första veckan.. sen lugnade sig! Dock hanterbart om man säger så. Däremot så min anledning varför jag slutade var pga humöret... Var konstant orolig och irriterad och min blivande sa att kan knappt ville komma hem på kvällarna för att han visste aldrig vilket humör jag var på.. 2 dagar efter jag slutat så kändes det som om man vägde 10 kg mindre då jag inte var deppig och arg längre. SToooor skillnad.. jag skrattade faktiskt för första gången på 3 veckor....
    Så för mig var det negativt!
    Är övertygat att det funkar, men det var inte värt att sätta vårt förhållande i gungning pga detta.. Nu är jag tillbax till vanlig diet..

Svar på tråden Reductil någon?