• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

MEllanvägning idag... och efter uppgång senaste veckan så är jag tillslut nere precis under 100 igen.... Så det är väl att bita ihop och fortsätta...

Men jag håller med.. det känns lite snålt att gå ner nu.... 1 kilo är ju lite för att "vara jag".. så känns nästan som att det kvittar... Men så kan man ju å andra sidan inte tänka...

Kalas på fredag... dvs jag lär väl kanske inte gå ner ngt denna vecka... Men men....

Vore väldigt trevligt att nå ner till de där -20 snart... Då skall jag bli glad =)
    Sedan blir det väl nästan som en "ny fas", eftersom då har jag nått samtliga av mina första delmål... Så det börjar bli dags att tänka ut nya..... Funderar på om man skall satsa på 90, sedan 80.... eller om man skall ta mindre hopp, eller större... typ 80 tills juli eller så... Men då känns det så långt bort....

Nåväl... 20 var det först.... Får inte glömma att jag måste nå dit innan jag byter....

Lycka till tjejor... Vi får fajtas ihop i trögdjungeln !

• Miafina

JO var ungeför det jag tänkte... det blir ju svårare att ta bort lika mkt... det har jag redan märkt... Får nog ta småstegen... se fram emot 90, 85 osv.... lättare än att se 2-3 månader framåt....

Kom dock på att jag borde vara glad, för att jag "bara" har 30 kilo kvar till godkänt resultat (under 70 kilo alltså)... Så med mkt piska kan det nog gå vägen (hoppas hoppas)

Sitter och pillar på bröllopshemsida.... typ femte "hela" varianten...... Gud vad obeslutsam man kan vara.... får lägga upp dem så får gubben välja... (men tänk om han väljer fel ;) )... Nåväl.. hugg i

• Miafina

Har ingenstans att lägga upp dem ännu... så det kan bli svårt =)
    Och de är bara i konstruktionsstadiet också så =)

Men finns ju tid så =)

• Miafina

Pyret - Det bästa är nog att stå ut när suget kommer, så försvinner det efter ett tag....

De här som äter GI påstår att det hjälper mot sötsuget en del också...

Oavsett så måste man nog klara av att stå ut helvetet som kommer bli de första gångerna som man står emot suget... Det brukar gå över efter ett tag (under sagen) och minska efter någon vecka...
    Säkerligen olika för alla, men det är nog ganska vanligt.

Och allmänt, angående socker.. Jag trodde att godiset jag åt häromdagen skulle sätta sina spår (ge sug).. Men förutom att jag mådde pytan av det så blev det inget mer... Jag som trodde att nu drar karusellen igång igen och jag kommer bli jättesugen.. Nej inte ett dugg =)
    Och eftersom det dessutom smakade tvål så =)

Håller på och letar kläder till festen imorgon.... Eftersom magen är uppblåst (lingonveckan som legat och pyrt i 2 veckor har till slut kommit) så vill jag gärna ha en slappare överdel, för att dölja magen... Syns inte midja iofs men hellre att se lite rakare ut än visa upp en ballongmage... Funderar på om svart blir för trist till mörkgråa brallor, men man får väl ta färgglada smycken eller ngt istället kanske... Får fixa sig =)

Behave girls...
    och jag skall se till att inte falla i fällan att vara bortbjuden... inte frossa, bara äta kontrollerat....
    Blir kul att träffa min syster =) Hon har visst gått ner lite också.. inte lika mkt som mig, men hon sa att hon hade gått ner lite iaf.. så blir kul att se om det syns, och vad hon säger om mitt =)

Over and out efter en lång radda ord =)

• Miafina

Så..... Nu har jag ätit mycket mkt i 2 dagar här... Och nästan bara kolhydrater... Paj, pizza, vitlöksbröd... Mmmmm =)

SÅ jag har av naturliga skäl gått upp, men det var det värt...
    Blir att ta nya tag imorgon, måndag igen...
    Idag skall jag träffa en kompis som jag inte sett på länge och fika... jättenyttigt det med =)

Jag fick jättemkt komplimanger iaf, och kommentarer om att jag blivit jättefin, och varit jätteduktig, så det värmde =)

Var trevliga dagar, om än en väldig massa folk och ljud... Men det händer inte så ofta så det är helt ok =)

Hoppas påsken varit bra och att ni lyckas hålla igen lite iaf =)

• Miafina

Drakdal - Låter gott med mjukglassbuffe iaf =)
    Och kul med tyget =)

Hoppas det gått ok för er andra....
    Nu har jag bestämt mig att det är GI som gäller ett tag =)

• Miafina

Start imorgon... blir rivstart, får vi se hur det går =)

• Miafina

Jag har inget av det... men har tänkt på det länge, och efter att läst söndagstidiningen så bestämmde jag mig för att göra ett försök...

Nu har det dock blivit så att jag blev spysjuk inatt, så jag har knappt fått en blund i ögonen pga det... Jätte-inte-mysigt.

Så min nya invägningsdag måndag börjar såhär...
    17 april: 99,4 kilo..
    minsta hittils, men det är ju inget märkligt med tanke på natten...

Skall se huruvida jag får i mig någon mat alls idag... dricker läbbigt te med salt/socker... smakar pest... Men om det får det hela att upphöra, så får man offra sig....

Följdaktigen så blir det nog inte så mkt kontrollerande idag, utan blir att ligga i sängen, röra sig så lite som möjligt samt att hälla i sig det som kroppen behöver.... Tänkte testa äpplejuice, skall visst vara bra... Och kanske blåbärssoppa... Inte GI-vänligt, men den biten känns mindre relevant just idag... Så jag får återkomma när jag mår bättre igen..

Hoppas alla mår bra och är i farten =)

• Miafina

Låter ju bra Uller... Att inte gå upp är väl en vinst i sig, när man syndar =)

• Miafina

Såå... nu är jag friskare iaf.... ÄR trött och hängig och inte direkt pigg och glad... Men skönt att slippa uppkastningar iaf....

Mat känns inte så lockande idag heller dock... så hittills har jag petat i mig ett glas juice och en banan.... Blir det gurka och blåbärssoppa idag... Vågar inte äta ngt som riskerar att "lägga sig" i magen....

Får se om kroppen är reda för omstart imorgon igen....

Eftersom det har gått så upp och ner och jag har slarvat de senaste veckorna så har jag hamnat på efterkälken =(
    LIgger på 5 kilo mer än vad som var tänkt i söndags... så 7 kilo mer idag än planerat fram tills på söndag... Förhoppningsvis så kan jag väl knapra in något kilo... Men knappast så mkt mer....
    Känns väldigt trist.. känns som att jag börjar tackla av =/

Känner att jag behöver lite sparkar i baken nu, så jag kommer igång igen.. så jag inte börjar bli bekväm och luta mig tillbaka för mkt.... Har ju fortfarande iaf 30 kilo kvar så... Help !!!

Lyfte en jycke i helgen som vägde 19 kilo... Så en rätt bra måttstock för hur mkt man hade gått ner.... Inte för att han var speciellt tung att gå och bära på, men det hade nog varit skillnad att bära på honom hela tiden och i trappor och sånt, än gå på slät mark i nga minuter....

Nej kom igen nu och jaga på mig lite.. med konkreta tips och andra motiveringar =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.