Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
Fast man får klaga när livet är jobbigt och körigt.. =)
Grattis by the way =)
Fast man får klaga när livet är jobbigt och körigt.. =)
Grattis by the way =)
Inda - Ja det lät väl väldigt bra =)
Därför det är viktigt med n på OTn.. annars blir det väldigt fel ;)
Om det nu är träningen man avser =)
Ja långsamt är bra... tyvärr )när man är otålig)...... Hade ju varit trevligt att vara i lagom storlek i höst när det är rea.... Men det kan man ju se sig i månen efter.. men men =)
Ja skall jag säga ngt posetivt om den sista månaden när det har gått så trögt, så är det ju att huden har dragit ihop sig... Så den kommer väl lite efter... Men den hänger med rätt bra ändå... Även om man fortfarande känner sig som en känguru.... Men det kommer nog =)
Köpa sprit i Torneå.. ja det går väl det med ;)
Ang förberedelser så testade jag på att binda en bukett.. (övning för att se om man vågar sig på att göra det själv när det är dags).... Jag måste säga att jag aldrig sett ngt fulare i bukettväg alltså... Helt hopplöst ju... Min sambo hade den GODA smaken att garva =)
Nu skall jag sätta på kaffe, sedan träna, så jag får njuta av kaffet =)
Fräck du kommer bli Millan =)
Känslan är ju det viktigaste =)
Blö vad lat jag var då... är så trist stå och trampa.. så blev bara en 15 minuter.... Får väl ta 15 till sedan då... även om det inte är samma sak, eller ngt för att gottgöra.... =)
Oms - Den iställningen gillar jag =)
Har man "avslöjat sig" (vilket ju ju verkligen känns som när man skriver ut sin vikt, iaf för mig) då finns ingen återvändo =)
Det är väl jättebra och satsa på en vikt som man trivs med snarare än att ha ett "måste" i form av exakt BMI eller sånt... (om det nu rör sig inom rimliga gränser)....
Precis så är det för mig iaf.. att det absoluta målet, oavsett är den vikt jag hade när jag mådde bra med min själv/trivdes med min kropp... Sen så kan man ju faktiskt ha ändrat sig... Att den vikten kommer tidigare nu när man varit större, men iaf när det "välmåendet" inträffar kan man känna sig nöjd =)
Jag kan ju tänka mig att 62 kilo som är min dröm är rätt "onåbart" och fortfarande vara hälsosam... Eftersom man ändå har "mognat" i kroppen mer... mer kvinna än då det var... Men man får väl se längre fram när den dagen närmar sig.... Just nu är nästa mål BMI under 30 (som blir vid 92 kilo).... Sedan är det väl att klättra vidare neråt förhoppningsvis.... =)
hmm angående det där med mått.... Jag mäter ju bara hur mkt som har försvunnit, och inte vad jag har för mått, men kan ju vara lite intressant att veta... (har helst hållit mig ifrån den hemska vetskapen).....
Men låt se.. för "drömmålet" - som nog förblir dröm men ändå... (baserat på mitt tidigare jag) Hmm BMI 20,2... kanske lite väl lite.. =/
62 kilo = 37 kilo kvar
midja 57 cm = 20 cm kvar
höfter 92 cm = 25 cm kvar
byst 102 cm = 10 cm kvar
hmm borde betyda att det kan stämma om proportionerna är konstanta... eftersom jag gått ner ca 1/3, och då gått ner ganska precis hälften av dem måtten...
Den som lever får se... Men det var ju trevligt att se iaf, att proportionerna är "desamma" =)
Blev mitt stora EGO-inlägg här.... förlåt, blev bara så sugen på att få veta efter oms info... Hitta ngt att glädja sig åt =)
Just det, vem av er det nu var som pratade om att man kunde gå upp i vikt också av GI ??
Problemet här hemma är ju som jag sagt tidigare att medans jag står still så rasar min stackars sambo i vikt... Han är rätt tanig redan från början.. men nu ligger han typ 3 kilo under vad vi brukar ha som "stoppvikt" för honom.. (alltså att går han under där måste han försöka äta upp sig"
Jag försöker att stoppa i honom (eftersom det är jag som gör mat i denna familjen) mat med mycket av allt, inte snåla på fettet eller sånt.. och mkt bönor, linser, och "bra" kolhydrater... en extra macka till maten, stoppar till honom nyttiga egengjorda havrekakor till bussresan till skolan och sånt....
Vad mer kan man göra, eller vad skall jag göra för mat ?
Känns ganska horribelt att han skall befinna sig på den nivån - gör att jag orroar mig för att det är "mitt fel" eftersom jag gör som jag gör (försöker gå ner alltså)
Så hur går man upp med GI, eller ngt annat för den delen ?
Vill ju inte mula i honom godis, chips, kakor, grädde och annat, det är ju inte bra för ngn....
Ngn som vet...
*sncka om OT om man vill se det så*
Bra jobbat ju =)
Grattis
Oms - fast min är inte tränad.. bara spinkig =)
Men det verkar inte vara ngt fel på hans metabolism heller så =)
Hmm jag måste ändå säga att om jag undviker cambridge för att gå ner.. Då känns det ju som att han kan undvika det för att gå upp också... Det måste finnas bättre sätt att gå upp i vikt ju... (och billigare)....
Menar mat + 900 spänn för 2 veckor eller vad det nu är, känns onödigt liksom....
Och jag tvivlar på att jag skulle få i honom pulver också =)
Men ok, bra att veta OM det skulle bli riktigt illa
Hihi... det där lät kul Jessie =)
Men jo visst är det så... Jag brukar (nästan) alltid ha gått ner på mellanvägningarna, men sedan går jag upp andra halvan av veckan så det blir nästan samma iaf vid vägningarna... Måste vara troll och mixtrar med vågen eller ngt =)
Idag har jag proppat i honom mat iaf =)... både mat och mellanmål... egengjort youghurtglass till dessert, och nu bakar jag chokladkakor... eller kanske skall säga nyttiga havrekakor med choklad i.. Annars har det blivit både lunch och middag åt honom i stora portioner...
Tänk vad dum man är egentligen.. lagar mat, bakar och annat när man inte får äta själv... Undra om det är sånt som kallas självplågeri.. ett steg längre än bara viktnedgången ;)
Inda - ja jag vet... Så jag är nog att i högsta "berättigande" att titulera mig själv kurvig =)....
Och det var också det jag sa då... jag kände mig inte smal utan kurvig... getingmidja, stora bröst och normala höfter... Jättesvårt att hitta vettiga kläder med dem proportionerna.... Men kärt bekymmer inser jag idag =)
Stora byxor - både bra och dåligt... men bra jobbat iaf =)
Jessie, du får byta vägdag ;)
Men klart att det är rätt om du också gör så.... =)
Jag hejdar mig hela tiden när jag är på väg att slicka av fingrarna eller sånt... det går per automatik ju att göra, så man måste verkligen tänka =)
Uller - ett par bitar liter ju ändå som överkomlig synd... även om det känns hårt.... Och jag iaf lider med dig.. mens är ju ett åbäke alltså när man försöker.....
Det rullar på här.. har drömt och pizza *suck*... men jag skall vara hårt.. inte synda... =)
Och så hoppas jag att det märks på måndag =)
SÅ vad säger ni... är :
"Gå ner i vikt-peppningstråden".. den nya tråden ???
Inte för att många här kommer hänga här under helgen =)
Öhmmm.. det kanske är det bästa eller ??
Sweet pratade ju om det tidigare i veckan att starta nytt.. Men eftersom jag ändå är här nu, så gör jag det på stubben.....
Gå ner i vikt - peppningstråden blir det alltså.. under hälsa... =)
Ses där när denna slocknat =)
Så nu finns det en ny tråd... hoppas alla hittar den =)
Smart drakdal =)...
Så långt skulle jag inte tänkt *fniss* =)