Nej jag följer inte GI.. Jag följer väl egentligen ingenting... Jag försöker tänka på att inte äta kolhydrater (snabba) och att inte äta just det "onödiga fettet"....
Jag har tidigare (när jag inte varit sjuk, för nu har jag mått illa och knappt fått ner ngt alls) ätit frukost, lunch och middag, plus nga mellanmål... regelbundet och inte för sent på kvällen.
Problemet är att jag äter tills jag är mätt.... Jag är inte längre hungrig som tidigare och "orkar" inte äta mer än tills jag är mätt. Ska jag få i mig fler kalorier måste jag ju äta sådan som klassas som "onyttigt" som smör, majonäs, eller annat i betydligt större mängder (och som jag inte tycker om)... För jag klarar inte längre att äta lika stora mängder mat.
Jag vet att man måste äta en viss mängd för att gå ner... men den nivån borde ligga lägre än vad jag äter... Dessutom så brukar man ju gå ner i början men att det sedan avstannar.
Jag äter normalt sett; Skinkmacka till frukost (te, kaffe eller nått till)... grönsaker till mellis på fm, sallad m kyckling eller nått till lunch, frukt/grönt till mellis, köttbit m grönsaker till middag.
Grönsakerna räknar jag inte kalorierna i, eftersom de inte kan klassas som annat än "bra".... Så på det som jag skrev ovan kan man ju lägga på de som finns i grönsakerna.
Ge mig gärna tips.. jag försöker vara mottaglig