• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

sweet saint - Vem var frågan riktad till ? =)

• Miafina

Så... nu har jag lugnat ner mig lite efter gårdagens glädje över nedgången....
    Nu känns det som att det är dags att ta itu med nästa problem.. Hur tar man sig vidare ?

Jag är helt införståd med att jag itne kommer gå ner lika mkt denna vecka... annat vore konstigt... MEn det känns väldigt tungt också att det troligen kommer bli så...

Efter första kicken.. Hur håller man uppe motivationen.. Hur skall man tänka... Hur gläds man över typ 1 kg i veckan när man upplevt 4,5 ?

Inte tanken att sitta här och gnälla, utan vill ha tips på hur man håller motivationen uppe.. Så man går in i resten med öppna ögon... =)

• Miafina

Drakdal - Tack.. jag behöver verkligen all motivation jag kan få.. vet inte varför men har helt tappat konceptet idag... klappat ihop psykiskt sett... Sitter och väntar på min käre gubbe, så jag får vräka ur mig allt hemskt, och bli tröstad....

Det är inga problem med maten, alls.... Men jag är så rädd att misslyckas.. så jag målar fan på väggen...... Jag klarar inte av att misslyckas ännu en gång.... Därför har jag sådan panik....

*suck*

• Miafina

Drakdal - Det betyder alltså att jag inte skall bli förvånad om jag står still i ett par veckor nu alltså... usch.. undrar om jag kan hantera det så här tidigt i nedgången... *fasar*...

JO det är ju onekligen lättare när man tar det vecka för vecka eller kanske ännu mer dag för dag... Jag försöker tänka så.. Att om jag klarar att vara duktig idag.. Men det är svårt...

Tack för uppmuntran iaf.. all hjälp är bra hjälp =)

• Miafina

Inda & Drakdal - Nej jag skall försöka att inte blir besviken... men jag kakylerar väl med det värsta.. därför jag är så moloken nu...
    Men jo.. jag skall försöka att se allt som bra.. Så länge jag inte går upp iaf... Men det känns ju svårt efter en sådan bra start... (om man nu kan säga så eftersom jag hade 4 veckor inledningsvis som jag bara gick upp)

Nej jag försöker att inte stirra mig blind på vågen... Skall försöka att fokusera på att kläderna sitter bättre eller sämre när de blir större. Längtar grymt mkt efter nga nya snygga kläder, så man kan få en extra känsla av "nytt/bättre jag".. Och nästa plagg jag köper skall vara max strl 46, så jag kan köpa lite fräkare (ungdomligare) än de oformliga tänlt som jag upplever plusstorlekarna som....

Så mitt nya motto för veckan får nog bli.. Riv tältet =)

Tack för stödet... allt ni skriver är helt sant.. man är bara lite trög ibland...
    Nu blir det sova av.. är dö-trött

• Miafina

linele1 - Jag vill dock inte ha fler muskler... Då skulle jag se ut som en body-builder när mer av hullet försvinner. Jag blir gärna av med en portion av musklerna också så...

Men jag förstår meningen i det du säger... Fast måtten ändras inte så mkt för min del nu... Så dem är en dålig måttstock också.
    Så jag mäter med kläderna istället.. känns bättre så.. lite roligare också =)

• Miafina

Nu är jag så glad.. Efter att ha velat omkring nu utan att kunna bestämma mig... Jag har hittat en massa VV recept som jag skrivit ut vid tidigare tillfälle.. (dvs bara en massa goda saker).. Så nu skall jag ha mitt eget lilla viktväktarna.. dvs jag tänker inte gå och väga mig offentligt utan väga mig hemma 1 gång i veckan (såklart) och äta av alla dessa goda saker somjag hittade... Nu får detta bli min metod för ett tag iaf.. =)

Tack Jessie... Ja nu känns det mkt roligare igen =)

• Miafina

linele1 - jo jag vet... men håll med om att man blir kortsynt när man är hugrig/stressad eller hur man nu skall säga =)

nogg låter som en bra idè.... =)
    Jag är dock väldigt glad över att mitt sockerberoende är helt borta, och småätandet i allmänhet... Visst klart man blir sugen på en mums-mums, eller ngn god chokladdessert av och till.. Men under kontroll.. Och jag tror verkligen att jag kan begränsa hur mkt jag äter av det... (utsätter mig inte för frestelsen ännu dock)

Jag är såå glad att jag har er.. Ni förstår vad man menar när man är nere och hängig, och är bra på att tala en till rätta... Härligt att ha ert stöd - TACK !

• Miafina

Drakdal.. Man kanske skulle våga sig på ett glas vin ikväll då.. om det inte är farligt ;)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.