• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Jessie - Jag gjorde det samma tyvärr.. Vägde mer idag än igår... så nu fick jag noja och skall vara überordentlig idag....
    *instämmer i gnället*

Vi får besök imorgon, som stannar till lördag, av sambons föräldrar. Jag vill inte gärna äta annan mat än dem, men jag vill samtidigt inte frångå min egen mattanke. Men vill inte direkt bjuda dem på kålsoppa eller nått =/
    Ngn som har förslag på något man kan bjuda på som känns lite "lyxigt", men som ändå håller sig på den nyttiga planhalvan ?

• Miafina

Det där lät bra =)... Jag hade ärligt talat tanken åt det hållet (på ett ungefär)... Pratade och kyckling och valnötter igår =)

Paprikan får man kanske ta det lugnt med, svärfar blir dålig av det - men han behöver ju å andra sidan inte äta just det heller så =)

Vi funderade på att köpa quorn och servera "som kyckling" - se om de märker ngt... De är inbitna köttätare och svärfar iaf är inte mkt för min förtjusning i vegetariskt. Men vore kul om man kunde "lura" honom =)

OM man marinerar i typ samma saker som man skulle göra med kyckling, kan man då få ngn att tro att det är kyckling ?
    Själv tycker jag att qourn är gott, men jag tycker inte att det direkt smakar kött =)

• Miafina

Så.. nu visade det sig att svärföräldrarna tar med sig middag hit !.... Man kan ju nästan ta det som att de inte vill ha den mat som vi lagar här, men jag antar att det är deras sätt att försöka vara hjälpsamma/snälla. Nåväl, skall inte grubbla över det.... Jag kan ändå inte äta den maten som de tar med sig, så jag kan laga precis vad jag vill till mig själv =)

Annars rullar det på bra känns det som, det måste gå neråt.. kläderna börjar sitta löst, och jag har börjat plocka fram lite av de kläder som jag lagt undan för att de inte gått på eller sett bra ut på under senaste tiden.
    Fick till och med på mig en festklänning som jag inte kunnat ha på 1½ år, i storlek 44 tom.... helt absurt då jag har haft mellan 50-54 senaste tiden... töjbar iofs men ändå =)

Nu måste jag säga att jag verkligen längtar tills det är vägningsdag i veckoskiftet =)
    Aldrig förr har jag väl längtat efter att väga mig =)

HOppas det flyter på för er andra också.... Är väldigt inspirerande att se att det går bra för er... Så man känner lite "press" på sig =)

• Miafina

Man kan ju iofs förstå skidlöparen, och hunden.. Men måste man bli såå arg.. jag menar. en hund är ju en hund ?!..

Kanske bara är jag som tänker så.. men hunden kanske blev skrämd, isf är det ju inte konstigt...

• Miafina

Sweet saint - Det låter ju för bra för att vara sant =)

Man får hoppas att det går lika bra för en annan att klicka för rätt saker =)

Vad kul att du har hittat vad du söker =)

• Miafina

Drakdal - Tänka sig vad mödrar vill att man skall gå ner... Min mor lovade mig (för länge sedan ) 100 kr per kilo, så att jag kunde köpa nya kläder när jag gått ner i vikt =)

Tyvärr så blir "nästa utbetalning" på 1000 kr först när jag nått 80 kg... (om ca 35 kg) eftersom jag då gick ner till 90 och fick de första slantarna... Efter det har jag ju gått upp ännu mer så är långt långt kvar tills dess... Men ändå... Mödrar mutar oss =)

• Miafina

Hehe.. nu har jag bytt dag igen... har velat fram och tillbaka mkt nu... men kom fram till att jag har lektion i stort sett varje måndag morgon så blir det för stressigt att väga och mäta då.

Så...
    Söndagen 5 feb ;117 kg
    Söndagen 12 feb; 112, 6 kg = -4,4 kg =)

Hmm hmm så glad =)
    Och om någon har påpekandet att det är för fort... Ja jag vet det =)
    Är ute efter den första kicken nu.. Tänkte försöka ta de återstående 2,6 nästa vecka, ner till 110... Sedan skall jag satsa på drygt 1 kg i veckan....

Jag vill kunna visa upp mig på mors födelsedag den 9 april med ca 100 kg =)
    Bästa presenten för henne =)

Jag är så himla glad att jag vet inte till mig just nu =)
    Så nu skall firas med ännu en god och bra frukost =)

• Miafina

Mia.Maria & Drakdal ; Tack tack =)

Det känns så jäkla skönt =)
    Skall försöka att inte berätta för mkt för mor min utan det blir en liten överraskning.. men jag är ju en pladderapa så.. det kommer nog inte gå... Jag behöver ju hennes stöd också.. hon som vet hur det känns att gå ner.. Men jag skall verkligen försöka =)

• Miafina

Drakdal - Tack... Jo stöd är alltid bra från flera håll.... Det svåraste är ju när man bara vill skrika ut sin glädje..... =)

(min sambo är rätt slank så han bergiper ju inte glädjen riktigt.. eftersom man måste proppa i honom för att han skall hålla uppe vikten)

Hmm hmm tja du.. metod =)
    Jag har ingen kan jag nog säga =)
    Men nedan kommer mina "huvuddrag":

Jag försöker hålla mig ifrån kolhydrater i allmänhet och de vita i synnerhet =)(äter fullkornspasta, råris och grovt bröd dock.. fast inte allt för mkt/ofta)

Jag räknar kalorierna, och äter så få jag kan, utan att göra avkall på att bli mätt.
    Blir mkt grönsaker i olika former, frukt, kött & kyckling. Äter oftare än vanligt = mindre portioner.

Äter inget efter kl 18... utom möjligen ngt fruktshake, frukt eller annat sånt.

Dricker väldigt mkt.... Olika mkt olika dagar.. men oftast 4-5 liter.. men vissa dagar 8-10.

Så fort jag sitter ner så sitter jag och skakar med benen lite lätt.. (så man ser nervös ut).. En kompis läste att det var ngt gemensamt för dem med slanka ben.. att de oftast gjorde sånt omedvetet.... =)

Hmm mer kommer jag inte på nu, förutom det vanliga att hålla sig ifrån att småäta och socker =)

Och jag måste säga att även om det blir rätt få kalorier per dag så är jag aldrig hungrig, kroppen mår utmärkt, somnar lättare, jag sover bättre, vaknar tidigare, och känner mig mkt gladare =)

Det bidde långt, förlåt mig =)

• Miafina

Drakdal - Jag fulkomligt älskar bröd så jag har svårt att klara mig utan det. Äter en grov macka varje morgon, det räcker lyckligtvis för att stilla det värsta suget =)

Äter väl kolhydraterna typ 2 ggr i veckan eller så.. Känns vårt att undvika helt eftersom jag försöker att äta så som jag alltid skall göra i framtiden.. Mest mängden som skall justeras då =) (är det tänkt iaf)

Kämpa är absolut ledordet.. Jag höll på att ge upp när jag försökt i 4 veckor utan annat resultat än att gå upp... Men skam den som ger sig =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.