Drakdal - Tack... Jo stöd är alltid bra från flera håll.... Det svåraste är ju när man bara vill skrika ut sin glädje..... =)
(min sambo är rätt slank så han bergiper ju inte glädjen riktigt.. eftersom man måste proppa i honom för att han skall hålla uppe vikten)
Hmm hmm tja du.. metod =)
Jag har ingen kan jag nog säga =)
Men nedan kommer mina "huvuddrag":
Jag försöker hålla mig ifrån kolhydrater i allmänhet och de vita i synnerhet =)(äter fullkornspasta, råris och grovt bröd dock.. fast inte allt för mkt/ofta)
Jag räknar kalorierna, och äter så få jag kan, utan att göra avkall på att bli mätt.
Blir mkt grönsaker i olika former, frukt, kött & kyckling. Äter oftare än vanligt = mindre portioner.
Äter inget efter kl 18... utom möjligen ngt fruktshake, frukt eller annat sånt.
Dricker väldigt mkt.... Olika mkt olika dagar.. men oftast 4-5 liter.. men vissa dagar 8-10.
Så fort jag sitter ner så sitter jag och skakar med benen lite lätt.. (så man ser nervös ut).. En kompis läste att det var ngt gemensamt för dem med slanka ben.. att de oftast gjorde sånt omedvetet.... =)
Hmm mer kommer jag inte på nu, förutom det vanliga att hålla sig ifrån att småäta och socker =)
Och jag måste säga att även om det blir rätt få kalorier per dag så är jag aldrig hungrig, kroppen mår utmärkt, somnar lättare, jag sover bättre, vaknar tidigare, och känner mig mkt gladare =)
Det bidde långt, förlåt mig =)