• Drakdal

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Miafina, Om du bestämmer dig för att inte berätta för henne så kämpar gärna vi med dig! De flesta av oss här håller ju också på att kämpa oss neråt så vi stödjer dig gärna. I alla fall jag.

Vad kör du för metod?

• Drakdal

Miafina Det låter ju som om du hittat något som verkligen fungerar för dig! Grattis! Själv kör jag rivstart på GI men försöker att äta så magert som möjligt. Nästan som du fast inget fullkornsris, -pasta, grovt bröd eller frukt för min del. Jag mår också mycket bättre nu så det känns som om kroppen har hittat rätt. Jag börjar dock nu efter fem veckor att bli lite sugen på bröd, men jag ska hålla mig! Har det gått hittils så går det lite till. Kämpa är ledordet!

• Drakdal

Miafina, tänk månadsvis istället för veckovis även om du väger dig varje vecka för då känns det som om motivationen ökar om man ser tex 5kg på en månad. Sedan är det ju bara att tänka på att huvudsaken är att du inte går upp, vilket du kanske gjort om du inte gjort detta och då blir ju viktminskningen mer om man säger att du annars kanske hade gått upp 0,5kg. Å andra sidan kanske du går ner 2kg andra veckan och det är ju inte illa det heller.
    Lycka till med motivationen

• Drakdal

Jag kände lite så också i början men nu när jag insett att jag faktiskt klarat 5 veckor vet jag att jag kan klara det fem till och sedan fem till... Och då känns det lättare. Det jag tyckte var jobbigast i början var att jag var så trött och att jag vecka 2 och 3 inte hade gått ner något! Men det kom igen vecka 4 och nu har jag gått ner 6kg på fem veckor och jag är helnöjd. Men se tillbaka och tänk att om du klarade EN vecka SÅ bra så klarar du en till och sedan en till för det var väl inte så svårt, eller. Det peppade mig samt att min kära M2B verkligen har stöttat mig och gjort jättegod och fint upplagd annan mat till mig, och det värmer.

• Drakdal

Är det någon som har något bra recept på en alla hjärtansdagmiddag enligt GI rivstart? går det förrestaen att fixa en Efterrätt?? Min M2B ska fixa men man kan ju ge förslag:D

• Drakdal

Hade inte sagt det bättre själv, Inda!

Tack för recepten de lät supersmarriga! Sk försöka få min M2B att fixa det!

Miafina, det är inte säkert att du står still men OM du gör det får du inte bli besviken! Det kommer igen senare jag lovar! Du kanske fortsätter med flera fina kilon minus, men som sagt det KAN ta stopp en vecka eller två. Men det är bara att kämpa vidare utan att tänka vidare på det. Du klarar detta! Du har ju klarat en (och den värsta) veckan utan problem så varför skulle du då ge upp nu?

Tillsammans kan vi förlora massor! Undrar hur mycket vi redan nu gått ner ihop!

• Drakdal

Vägde mig idag och 1.5 kg minus på en vecka!!:D Det känns verkligen kul nu. Just nu sitter jag och väntar på att maten som min smabo gör ska bli klar det blir mozzarellafylld baconinbakad fläskfile med grönsallad och karlhjohansvampsås. MUMS.

Enligt livsmedelsverket är torrt vitt vin inte så farligt gå in och titta på deras hemsida själv. Sök på livsmedelsverket och kolhydrater.

• Drakdal

Hej och välkommen smink-freak, klart du klarar ditt mål till agusti!

Det känns så skönt nu! Har varit på konferans tors-fre och var på fest igår men jag har inte syndat en gång! Då känner man sig duktig! Inte ens vin trots att jag får bara för att jag vet hur sugen jag blir på allt då ochinte tala om dagen efter.

Bra kämpat alla! Det är bara att forsätta så.

• Drakdal

Finns ett te som heter yogi classic på hälsokost och endel välsorterade matvaruaffärer vid hälsokost. Det är JÄTTE gott och smakar sött fast det inte är det. Det är varken grönt eller svart men har samma egenskaper som grönt och hjäler till vid viktnedgång. finns i flera smaker med jag föredrar classic som smakar lite kanelaktigt. Det är lite dyrare än vanliga teer men det är det värt! En påse räcker till tre liter te utan problem och det går att värma på det utan att det ändrar smak. Värt att testa!

• Drakdal

Känner mig lite hängig och trött, tror att jag är på väg att bli sjuk :( hoppas att jag klarar mig.

Imorgon är det vägning igen så det är bara att hoppas på att det gått lika bra igen.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.